Gå til innhold

Vanskelig samarbeid med eks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med samarbeidet med min eks. Jeg synes hun tar valg som setter barna i større risiko enn jeg er villig til å akseptere. Jeg ønsker ikke å gå i detalj her for mulighet til å bli gjenkjent, og hvis det gjaldt enkelt tilfelle hadde det vært enklere å håndtere. Jeg sliter med å ha tillit til hennes valg ovenfor barna. Hun gjør ofte ting andre småbarnsforeldre ikke gjør, og lar barna gjøre ting som er vanligere for store barn eller voksne. Jeg er veldig redd for at noe skal skje med barna. Hvordan kan jeg få hjelp til å finne ut om jeg har grunn til å frykte, eller om jeg er overdrevent bekymret?

Anonymkode: 4eb6a...bbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg få hjelp til å finne ut om jeg har grunn til å frykte, eller om jeg er overdrevent bekymret?

Anonymkode: 4eb6a...bbc

Fortelle om det til andre foreldre, feks. i et forum, eller venner, slik at du kan få tilbakemelding på situasjonene. 

Anonymkode: aa5ee...a78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fvk, bv og advokat.

Anonymkode: 2ea24...c08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket med nøytrale personer( altså folk som ikke fyrte seg opp og automatisk tok mitt parti) for å se/høre om de reagerer. Vær streng med seg selv og verken overdriv eller underdriv.

Ha i bakhode at man ofte finner det man vil finne, og da taper man selv til slutt.

Anonymkode: fa863...4e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med nøytrale personer( altså folk som ikke fyrte seg opp og automatisk tok mitt parti) for å se/høre om de reagerer. Vær streng med seg selv og verken overdriv eller underdriv.

Ha i bakhode at man ofte finner det man vil finne, og da taper man selv til slutt.

Fy flate. Så dårlig norsk har jeg aldri skrevet før.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt diffust det du skriver, ts. Vanskelig å svare da.

Anonymkode: 8bc63...0ac

Skrevet

Uten å vite hva du mener er risikofylt kan ingen her hjelpe deg i å vurdere om det virkelig er.  Du kan gi uttrykk for dine bekymringer i møte med mor på familievernkontoret, men de er ikke der for å ta stilling, bare for å megle og være den 3dje part. 

Jeg vil likevel råde deg til et slikt møte.  Da vil du i det minste få barnas mor respons og forklaring på problemstillingen.  Så får du ta det derifra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...