AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Jeg får så utrolig vondt i ryggen av å gjøre mageøvelser mens jeg ligger på ryggen. Jeg passer på at korsryggen er helt nede i gulvet.. Hva gjør jeg feil? Anonymkode: 886c4...977
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 kroppen din er ikke vant til trening Anonymkode: eb7a5...b3a
Gjest Kaida Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Det er en veldig belastende øvelse for ryggen, så kanskje den bare passer dårlig for din rygg? Hva med å prøve planke istedet, og etterhvert sideplanke? Da får du trent flere muskler, og det er mindre sjanse for å skade deg. Omvendt magebøy skal også være snillere mot ryggen, men jeg får vondt av den selv hvis jeg ikke er forsiktig.
ajarRun Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Med mageøvelser, mener du situps? Hvorfor gjør du det? De er helt bortkastet, hvis du vil ha muskler må du løfte tungt, ta knebøy med vektstang, legg på 2.5 kilo hver gang, gjør det 3 ganger i uken, fem sett og fem repetisjoner.
BlendaSensitive Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Hvilken øvelser da? Om det er sit-ups som ambivalentR over tror, så holder jeg med han. Finnes mange mye bedre øvelser enn sit-ups som er en av de mest ineffektive øvelsene som også gjøres feil av de fleste. Google it. Youtube har maaange forslag på bra øvelser! Sidehev, planken er en bra start.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå