Gå til innhold

Hva er egentlig problemet med dårlig selvtillitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen tvil om at kvinner ikke synes dårlig selvtillitt er tiltrekkende, men har dere noe svar på hva som egentlig er så lite tiltrekkende med dårlig selvtillitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, sjalusi er jo ofte et tegn på dårlig selvtillit. Likeledes vil ofte menn (og kvinner) med dårlig selvtillit mangle selvironi. De trenger ofte bekreftelse hele tiden, kan være fomlete seksuelt sett.

Det er vel ikke dårlig selvtillit i seg selv som er så lite tiltrekkende, men konsekvensene av det.

Skrevet

Jeg har alltid likt jenter med dårlig selvtillit, det gjør det hele så mye enklere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer jo an på hvilke former selvtillitmangelen tar; sjenerte gutter kan feks være VELDIG søte. Mer generelt tror jeg kanskje det har å gjøre med at dårlig selvtillit signaliserer svakhet - og kvinner vil vel ha "sterke", konkurransedyktige menn, for å bruke litt dumme ord.

Er enig med Laban - konsekvensene av dårlig selvtillit kan være veldig lite attraktive. Men selvsagt bør mengden av selvtillit stå i forhold til hva mannen HAR å fare med - brautende, selvopptatte menn uten noe å komme med er ikke sååå tiltrekkende (selv om de kan være vanskeligere å avsløre enn vi vil innrømme). Ellers er det vel så godt som bevist at andres oppfatning av deg nesten utelukkende er styrt av hvordan du oppfatter deg selv. Du kan være så flink du bare vil - kommuniserer du at du er en usikker jævel mister man tilliten til deg, mens middelmådige personer med tro på seg selv oftere enn man skulle ønske (kanskje...) får bde fine damer og bra jobber.

Gjest GreenSky
Skrevet
har dere noe svar på hva som egentlig er så lite tiltrekkende med dårlig selvtillitt?

Jeg synes selvtillit er attraktivt. Og blått er yndlingsfargen min. Jeg kan ikke forklare hvorfor, det bare er slik.

Gjest Hillary..
Skrevet

Det er vel ikke bare slik at jenter tiltrekkes mer av gutter som har slevtillit - gutter liker vel også best jenter med selvtillit. Med forbehold om at en del gutter/ menn dumper jenter som ringer og er litt pågående kanskje...

Man viser mer av seg selv når man har selvtillit.

Og man kan ha dager og tider hvor man har selvtillit og andre dager hvor man er på bånn.

Tror kvinner fremstår bedre når de er i sitt ess og forteller om et tema enn når de nesten bryter sammen pga en dum fyr.

Eller er egentlig selvtilit den grunnleggende følelsen av selvverd vi har mangler inni oss?

Man kan jo føle at man er verdt en hel masse selv om man føler seg på bånn ...?

Skrevet

folk med dårlig selvtillit har en tendens til å være småparanoide, sjalu, sutrete og ha konstant behov for bekreftelse og anerkjennelse. ikke oppskriften på en drømmepartner spør du meg.

Skrevet

Dårlig selvtillit vises veldig godt. Og er ikke en tiltrekkende egenskap. Jeg synes også at gutter med selvtillit er tiltrekkende.

Skrevet

overdreven selvtillit er heller ikke bra. en smule ydmykhet i kombinasjon med selvrespekt må til.

Skrevet

jeg liker å vite hvor jeg har folk, og folk med dårlig selvtillitt viser ikke alltid sitt sanne "jeg", sier ikke alltid sine egen meninger og står ikke nødvendigvis opp for seg selv.

jeg trenger en mann som sier det han mener, selv om det kanskje ikke går overens med det jeg mener. Jeg trenger en mann som jeg vet mener det han sier 100% og som tenker igjennom svarene sine og er sikker på at svaret/det han sier er det HAN mener, ikke det han tror jeg vil høre.

jeg vil ha en som stoler på meg, og en som er usikker vil kunne tvile, ikke egentlig på meg, men på at han selv er bra nok, og derfor påvirker det også tillitten til meg.

jeg har vært av den usikre sorten selv, uten at det har syntes for folk. jeg kjenner følelsen av å være sikker på at jeg sikkert ikke er bra nok for folk, og derfor har jeg heller gått selv, så slipper jeg å få bevist at jeg hadde rett og slipper å bli like såret. jeg vil ikke være sammen med en som er slik jeg var.

jeg trenger en selvstendig, selvsikker person, som jeg kan stole på og vite hvor jeg har.

derfor skygger jeg unna mannfolk som klager over at de ikke får damer pga snillhet eller usikkerhet. :wink:

en jeg merker gjør alt for å få min interesse, selv om det ikke nødvendigvis stemmer med hans personlighet, skygger jeg banen for, fordi jeg vil ha en som vet å ivareta seg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg trenger en selvstendig, selvsikker person, som jeg kan stole på og vite hvor jeg har.

derfor skygger jeg unna mannfolk som klager over at de ikke får damer pga snillhet eller usikkerhet. :wink:

enig - og "snillhet" er et misforstått begrep. En snill mann er stabil, til å stole på, lett å forholde seg til (tydelig og konsekvent) og har overskudd og omsorg for folk rundt seg. Dette er veldig attraktive egenskaper i mine øyne. Når menn tror de ikke får dame fordi de er "snille" er det, som man vel har kommet fram til her før, heller fordi de er for "veike" og ettergivende.

("for snille" jenter har det vel heller ikke bra - kanskje de får seg noe, men veldig ofte tror jeg de blir utnytta, og hvor mye verdt er det da?)

Gjest Hillary..
Skrevet
jeg liker å vite hvor jeg har folk, og folk med dårlig selvtillitt viser ikke alltid sitt sanne "jeg", sier ikke alltid sine egen meninger og står ikke nødvendigvis opp for seg selv.

jeg trenger en mann som sier det han mener, selv om det kanskje ikke går overens med det jeg mener. Jeg trenger en mann som jeg vet mener det han sier 100% og som tenker igjennom svarene sine og er sikker på at svaret/det han sier er det HAN mener, ikke det han tror jeg vil høre.

Kjempepoeng.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker en mann som ikke skylder på sin dårlige selvtillit for alt han skal gjøre, av og til må en gjøre ting en i utgangspunktet ikke liker.

Skrevet

Dårlig selvtillit trenger heller ikke bare være årsak til diverse andre lite sjarmerende trekk, det kan også være en konsekvens,

Med andre ord: det er kanskje ikke uten grunn at en mann har dårlig selvtillit...

Skrevet

ivanka:

folk med dårlig selvtillit har en tendens til å være småparanoide, sjalu, sutrete og ha konstant behov for bekreftelse og anerkjennelse. ikke oppskriften på en drømmepartner spør du meg.

Denne må jeg bare underskrive på, lever med en slik partner men tror ikke det kommer til å vare livet ut, dessverre. :-(

Skrevet
Jeg har alltid likt jenter med dårlig selvtillit' date=' det gjør det hele så mye enklere.[/quote']

Typiske psykopater pleier også å foretrekke mennesker med dårlig selvtillit.

Skrevet
folk med dårlig selvtillit har en tendens til å være småparanoide' date=' sjalu, sutrete og ha konstant behov for bekreftelse og anerkjennelse. ikke oppskriften på en drømmepartner spør du meg.[/quote']

Jeg synes dette var en god beskrivelse av hvorfor det er negativt å være sammen med en som har dårlig selvtillit. Jeg synes også det blir vanskelig å se positive sider hos en person som ikke ser de selv en gang. Samtidig kan jeg si at jeg kunne vært sammen med en som har dårlig selvtillit, dersom han hadde vært bevisst det og jobbet aktivt for å få opp selvfølelsen sin.

Skrevet

Jeg er sammen med en gutt som har dårlig selvtillit. han er ekstremt sjalu og tror aldri han blir bra nok. det kan bli litt slitsomt i lengden..

Skrevet

Når jentene har bedre selvtillit enn guttene, tror jeg gutta kan bli litt skremt! Det er kanskje ikke så lett for jenter å komme i kontakt med sjenerte gutter, mens de selvsikre bare kan gå rett bort og bli kjent med hvem som helst!

Skrevet
Når jentene har bedre selvtillit enn guttene' date=' tror jeg gutta kan bli litt skremt! Det er kanskje ikke så lett for jenter å komme i kontakt med sjenerte gutter, mens de selvsikre bare kan gå rett bort og bli kjent med hvem som helst![/quote']

Sant nok. men jeg sliter med veldig dårlig selvtillit selv og forstår veldig godt hvordan han har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...