AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Hadde i dag en uenighet med en strømleverandør angående avtalegiro og eFaktura: De krever at jeg aktiverer begge deler for å oppnå best pris og dette skjønner ikke jeg: avtalegiro er jo en avtale der det utestående kravet automatisk blir fra konto forfallsdatoen. Efaktura er derimot en faktura jeg selv må godkjenne og regningen blir ikke betalt om jeg ikke godkjenner den. I mine øyne er ikke disse to variantene kapable med hverandre da den ene utelukker den andre betalingsløsningen. For meg er det som å kreve at en bil skal både ha en bensinmotor og en dieselmotor. Kan noen forklare meg hvordan dette lar seg gjøre? Anonymkode: e17e3...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Aktiverer du begge deler vil det uansett gå automatisk. Poenget til strømleverandøren er vel at de da også får sendt deg fakturaen i nettbanken, som sikkert er billigere for dem. Billigere for dem betyr jo billigere for deg. Anonymkode: 50c5a...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 E faktura er for å slippe å sende deg fakturaen i papirformat. Avtalegiro er for at du ikke skal glemme å betale. Anonymkode: 71b93...2dc 3
Angelheart2 Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Begge deler er selvsagt mulig og det beste. Kun avtalegiro: Du får fortsatt tilsendt faktura i posten, men den betales automatisk Kun e-faktura: Du får faktura rett inn i nettbanken, men du må selv sørge for å betale den. Begge deler: Faktura rett inn i nettbank og trekkes automatisk på forfall. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde i dag en uenighet med en strømleverandør angående avtalegiro og eFaktura: De krever at jeg aktiverer begge deler for å oppnå best pris og dette skjønner ikke jeg Som de andre sier; de krever eFaktura for å slippe å sende papirfakturaen til postkassen din. De krever også avtalegiro for at det er mindre sansynlig at du glemmer å betale regningen. Anonymkode: 9e799...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå