Gå til innhold

Kvinner: Dere som alltid er glattbarberte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å holde meg glattbarbert, men så har man dårlig tid noen dager og svosj så er det en halv cm langt. Men, dere som får dette til: Hvor ofte shaver dere? Går dere over med høvel hver gang dere dusjer? 

Anonymkode: e0e80...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det ca annenhver dag. Tar armhulene ca annenhver gang jeg shaver, så det blir vel da sånn ca fjerdehver dag jeg tar armhulene. 

Orker ikke å barbere leggene like ofte dog. Der venter jeg ganske mye lengre :P 

Anonymkode: e47c8...c88

Skrevet

Jeg vokser meg, problem solved. Du må spare litt for å vokse da, det er litt kjipt... Når jeg shavet meg gjorde jeg det ca. hver gang jeg dusjet. Men resultatet blir mye penere med voksing synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cashbah skrev:

Jeg vokser meg, problem solved. Du må spare litt for å vokse da, det er litt kjipt... Når jeg shavet meg gjorde jeg det ca. hver gang jeg dusjet. Men resultatet blir mye penere med voksing synes jeg.

Hvilken type voks bruker du? Hva heter den? :) 

ts

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type voks bruker du? Hva heter den? :) 

ts

Gjør det på salong, jeg! :tongue: Har prøvd Veet hjemmevoks før. Endte med at jeg måtte helle i meg en halv flaske vodka før jeg dro den første stripen :rolleyes: Resultatet ble heller ikke fint, fikk ikke fjernet alt, så jeg måtte til slutt bruke høvelen uansett. Finnes mange salonger i Oslo-området som vokser brasiliansk for omkring 299.

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 ganger i uka (nedentil og under armer). Leggene shaver jeg kun om sommeren. Har minimal hårvekst fra før.. Håret på leggene synes ikke, men shaver om sommeren for å få de glatte. 

Anonymkode: 2a76b...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Misunner dere som kan barbere, jeg får inngrodde hår og det ser helt rødt og jævlig ut neste dag og varer slik i dagesvis :-(

Anonymkode: f9fd7...834

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misunner dere som kan barbere, jeg får inngrodde hår og det ser helt rødt og jævlig ut neste dag og varer slik i dagesvis :-(

Jeg er helt enig. 

Jeg vokset meg på salong en periode, men nå er det ikke helt samsvarende med budsjettet mitt. Etter hvert når økonomien blir sterkere vil jeg nok prøve laser. 

Anonymkode: 91d0b...ae0

Skrevet

Bruker epilator. Koster litt i innkjøp, men har samme effekt som voksing, er mindre grisete og gjør mindre vondt siden den ikke røsker tak i huden.

Skrevet (endret)

Jeg har brukt hjemmelaser i snart tre år, så "zapper" meg når jeg husker det. Kanskje hver 3-4 uke? Tar 2 -3 min.

Den kostet ca 2k, men med tanke på hvor lenge den har vart synes jeg prisen er helt innafor.

Endret av Superblomst
Skrevet

Jeg gjør det annenhver dag mens jeg bader. Bruker EFI sin, sånn at jeg slipper skum og å måtte "renske" høvelen en million ganger per session :P Veldig fort og veldig enkelt :)

3 timer siden, Superblomst skrev:

Jeg har brukt hjemmelaser i snart tre år, så "zapper" meg når jeg husker det. Kanskje hver 3-4 uke? Tar 2 -3 min.

Den kostet ca 2k, men med tanke på hvor lenge den har vart synes jeg prisen er helt innafor.

Gjør det vondt, eller kjenner du ingenting?

Skrevet

Gjør det hver dag.Hater hår.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barberer ca. hver dag. 

For å unngå inngrodde hår, kviser osv. finnes det desinfiserende våtservietter osv. som man kan bruke etter barberingen. Det hjelper. 

Gjest Fjotteri
Skrevet
23 timer siden, Cashbah skrev:

Du kan vel ikke være glatt hele tiden om du vokser?

Man vokser jo med et minimum av hårlengde. 

Jeg kan forøvrig ikke barbere i intimsoner, og helst ikke legger heller - huden min er for sensitiv og blir irritert uten at resultatet varer noe særlig. Jeg går for epilering/voksing. 

Skrevet
18 timer siden, Tibbie skrev:

Gjør det vondt, eller kjenner du ingenting?

Hva skal jeg si... Det gjorde vondt i starten, men mest sånn at man skvetter fordi det blir skarpt lys og varme. Kjenner at det er ubehag, men ikke sånn at jeg gruer meg til å gjøre det, sånn som det er med voksingen :(

Skrevet
1 minutt siden, Superblomst skrev:

Hva skal jeg si... Det gjorde vondt i starten, men mest sånn at man skvetter fordi det blir skarpt lys og varme. Kjenner at det er ubehag, men ikke sånn at jeg gruer meg til å gjøre det, sånn som det er med voksingen :(

også blir det jo GLATT!!!

Har noen lyse hår som må barberes, men selvtillitsmessig har hjemmelaseren revolusjonert livet mitt :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Superblomst skrev:

også blir det jo GLATT!!!

Har noen lyse hår som må barberes, men selvtillitsmessig har hjemmelaseren revolusjonert livet mitt :hoppe:

Hva slags laser er dette, og hvor får man tak i dette mirakelet av en maskin?

Og hva slags hårtype har du?
Jeg har veldig mye hår overalt på kroppen, tykt og mørkt og det vokser veldig fort - alltid på jakt etter noe som funker :)

Anonymkode: a93d7...967

Skrevet

Gjorde det før, men endte bare med rød og sår hud. Heldigvis bryr ikke kjæresten seg om jeg har litt hår eller ikke. Gleder meg til jeg får råd til laser!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags laser er dette, og hvor får man tak i dette mirakelet av en maskin?

Og hva slags hårtype har du?
Jeg har veldig mye hår overalt på kroppen, tykt og mørkt og det vokser veldig fort - alltid på jakt etter noe som funker :)

Anonymkode: a93d7...967

Philips lumea precision plus står det på den :) Jeg bruker den først og fremst nedentil og under armene, vil "spare" den siden den har begrenset med lysglimt og jeg ser at den har DOBLET seg i pris siden jeg kjøpte min :fnise: Men den har jo vart i straks tre år nå, så sånn sett er det jo ikke en ille pris. Må nevne at dette ikke fungerer over natten - på meg tok det 3-4 mnd før resultatet holdt seg. Den gang hadde philips 100 dagers 100% fornøyd garanti, så det var det som gjorde at jeg turte kjøpe min uten å vite om dette faktisk funket. 

Har lys hud mye og veldig tykke, svarte hår der jeg bruker den og har aldri opplevd den "glattbarbert-følelsen" av kun barbering.

Skrevet

Kan legge til at den kan brukes i ansiktet - men det anbefaler jeg ikke!!!

De lyse dunene blir "brannskadet" og skikkelig harde og synlige :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...