AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Spoiler Hei godtfolk😊 er ny her! Jeg sliter virkelig for tiden og trenger alle gode råd og støtte jeg kan få! Min samboer igjennom 7 år forlot meg og våres sønn på 5 forlot oss for rusen! Jeg savner han så intenst og håper hver dag at han skal legge seg inn til beh å komme hjem til oss! Men nå elsker han meg plutselig ikke lenger og ber meg å gå videre?! Jeg vet at det er til det beste nå, men jeg har brukt så mye tid, energi og omsorg på den mannen at han etterlater et stort tomrom! For og ha det klart så har jeg aldri rust meg og tar sterk avstand fra sånt!! Så jeg har vel håpet på et mirakel all denne tiden.. At han plutselig skal finne ut at det er oss han vil velge og ikke rusen! Det føles nesten som utroskap.. So what to do? Jeg elsker virkelig den mannen!!! Dessverre Anonymkode: e7800...437
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Hei godtfolk😊 er ny her! Jeg sliter virkelig for tiden og trenger alle gode råd og støtte jeg kan få! Min samboer igjennom 7 år forlot meg og våres sønn på 5 forlot oss for rusen! Jeg savner han så intenst og håper hver dag at han skal legge seg inn til beh å komme hjem til oss! Men nå elsker han meg plutselig ikke lenger og ber meg å gå videre?! Jeg vet at det er til det beste nå, men jeg har brukt så mye tid, energi og omsorg på den mannen at han etterlater et stort tomrom! For og ha det klart så har jeg aldri rust meg og tar sterk avstand fra sånt!! Så jeg har vel håpet på et mirakel all denne tiden.. At han plutselig skal finne ut at det er oss han vil velge og ikke rusen! Det føles nesten som utroskap.. So what to do? Jeg elsker virkelig den mannen!!! Dessverre Anonymkode: e7800...437 Les det du selv har skrevet en gang til ts. Hva hadde du sagt hvis en venninne av deg hadde skrevet det? Han er narkoman skriver du. Er det tunge stoffer her? Du skriver at han ikke elsker deg lenger. Nei, for en narkoman er ikke seg selv på en måte, de flykter bort ifra seg selv og sine følelser, så selvsagt kan han ikke elske deg da. Vil du at sønnen din skal vokse opp med en ustabil far? For det er han jo når han misbruker stoff. Vil du at din sønn skal gå i samme sporet? Nei, tenk deg godt om nå ts. Du er for verdifull til dette. Du skiver at du allerede har brukt så mye tid, energi og omsorg på denne mannen, uten at han kutter ut dopet. Nå er det på tide å forandre kurs. Nå er det på tide å bruke tid, energi og omsorg på deg selv og din sønn UTEN denne mannen! La dette være en ny start for deg/dere. Hvis han derimot skulle snu, kan du ta stilling til det da, men aldri sitt og vent bort livet ditt! Anonymkode: b9723...727 10
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les det du selv har skrevet en gang til ts. Hva hadde du sagt hvis en venninne av deg hadde skrevet det? Han er narkoman skriver du. Er det tunge stoffer her? Du skriver at han ikke elsker deg lenger. Nei, for en narkoman er ikke seg selv på en måte, de flykter bort ifra seg selv og sine følelser, så selvsagt kan han ikke elske deg da. Vil du at sønnen din skal vokse opp med en ustabil far? For det er han jo når han misbruker stoff. Vil du at din sønn skal gå i samme sporet? Nei, tenk deg godt om nå ts. Du er for verdifull til dette. Du skiver at du allerede har brukt så mye tid, energi og omsorg på denne mannen, uten at han kutter ut dopet. Nå er det på tide å forandre kurs. Nå er det på tide å bruke tid, energi og omsorg på deg selv og din sønn UTEN denne mannen! La dette være en ny start for deg/dere. Hvis han derimot skulle snu, kan du ta stilling til det da, men aldri sitt og vent bort livet ditt! Anonymkode: b9723...727 Tusen takk for et godt, utfyllende svar! Og du har jo helt rett! Siste jeg ønsker for min kjære sønn er og vokse opp med en ustabil far. Og gjerne gå i hans fotspor til slutt som du sier. Det er snakk om tunge stoffer her, i sprøyteform😣
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Et øyeblikk siden, Sh999 skrev: Tusen takk for et godt, utfyllende svar! Og du har jo helt rett! Siste jeg ønsker for min kjære sønn er og vokse opp med en ustabil far. Og gjerne gå i hans fotspor til slutt som du sier. Det er snakk om tunge stoffer her, i sprøyteform😣
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Du vil ikke deg selv så vondt! Får frysninger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Skaff deg profesjonell hjelp slik at du klarer å gå videre å ikke ta tilbake denne mannen. Du har ikke bare ansvar for deg selv, men også sønnen deres på 5 år. Dette er ikke et liv han fortjener å vokse opp i! Skaff deg hjelp. Nå. Ikke vent. Anonymkode: 0d70a...eae 5
ajarRun Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg må si jeg blir mektig provosert av denne posten. "Valgte rusen"? Mener du virkelig at rusmisbruk, en alvorlig psykisk lidelse er noe man velger? Det blir like kunnskapsløst og ondskapsfullt som å si at noen valgte å bli deprimert eller at noen valgte å få angst eller valgte å få spiseforstyrrelser. Å få en psykisk lidelse er ikke mer et valg enn å få en fysisk sykdom. Vi må bli kvitt dette stigma og alle disse fordommene mot psykisk sykdom. Heldigvis fjernes skillet mer og mer mellom psykisk sykdom og fysisk sykdom, det er på tide at folk forstår at man ikke kontrollerer noen type sykdom selv. 7
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Jeg har på ingen måte tenkt å ta han tilbake, tror faktisk ikke han vil tilbake selv engang! Jeg har omtrent ikke kontakt med han nå , og han har ikke fått se gutten på 2 mnd. Jeg krever at han skal inn i beh før han får treffe han! Går og til psykolog. Men jeg sliter med en kjærlighetssorg tross alt tror jeg. Men jeg vet at fornuften må seire her, for jeg har ikke bare meg å ta hensyn til.
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Jeg og skjønner jo at det stikker dypere enn som så! Når jeg sier "valgte" rusen, så er det sånn det føles for meg. Jeg vet hvor syk denne mannen er, men det gjør ikke mindre vondt for det! Følelsene skifter mellom håp, sinne og fortvilelse fordi denne sykdommen fører med seg så mye løgn og manipulasjon. Han kunne vært innlagt nå og fått hjelp, men han vil ikke ta imot.. Jeg har levd med han i 6 år, så hvis jeg hadde dømt rusmisbrukere nord og ned hadde jeg ikke sittet her og skrevet dette heller! Har allerede støttet han igjennom 2 avkristningen, og han har fått legal subutex av lar!
makron Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 Hei ts! jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, har også vært ilag med en en rusmisbruker, og jeg skjønner at det er vanskelig å glemme han, men du må tenke på hva som er best for deg og sønnen din. Det beste er nok for deg å komme deg videre selv om det er vanskelig, for han har "valgt" rusen og da er det dessverre ikke så mye du kan gjøre, for selv om vi jenter tror at vi kan redde hele verden så kan vi nok ikke det.. 1
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, makron skrev: Hei ts! jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, har også vært ilag med en en rusmisbruker, og jeg skjønner at det er vanskelig å glemme han, men du må tenke på hva som er best for deg og sønnen din. Det beste er nok for deg å komme deg videre selv om det er vanskelig, for han har "valgt" rusen og da er det dessverre ikke så mye du kan gjøre, for selv om vi jenter tror at vi kan redde hele verden så kan vi nok ikke det.. Jeg har på ingen måte tenkt å ta han tilbake, tror faktisk ikke han vil tilbake selv engang! Jeg har omtrent ikke kontakt med han nå , og han har ikke fått se gutten på 2 mnd. Jeg krever at han skal inn i beh før han får treffe han! Går og til psykolog. Men jeg sliter med en kjærlighetssorg tross alt tror jeg. Men jeg vet at fornuften må seire her, for jeg har ikke bare meg å ta hensyn til.
makron Skrevet 21. april 2016 #13 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, Sh999 skrev: Jeg har på ingen måte tenkt å ta han tilbake, tror faktisk ikke han vil tilbake selv engang! Jeg har omtrent ikke kontakt med han nå , og han har ikke fått se gutten på 2 mnd. Jeg krever at han skal inn i beh før han får treffe han! Går og til psykolog. Men jeg sliter med en kjærlighetssorg tross alt tror jeg. Men jeg vet at fornuften må seire her, for jeg har ikke bare meg å ta hensyn til. Det er bra at du setter krav! Du må bare være sterk og komme deg igjennom dette så ordner det seg nok
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #14 Skrevet 21. april 2016 3 minutter siden, Sh999 skrev: Jeg har på ingen måte tenkt å ta han tilbake, tror faktisk ikke han vil tilbake selv engang! Jeg har omtrent ikke kontakt med han nå , og han har ikke fått se gutten på 2 mnd. Jeg krever at han skal inn i beh før han får treffe han! Går og til psykolog. Men jeg sliter med en kjærlighetssorg tross alt tror jeg. Men jeg vet at fornuften må seire her, for jeg har ikke bare meg å ta hensyn til. Hva sier psykologen din til dette da? Virker som du trenger mer hjelp. Anonymkode: 0d70a...eae 1
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #15 Skrevet 21. april 2016 3 minutter siden, makron skrev: Hei ts! jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, har også vært ilag med en en rusmisbruker, og jeg skjønner at det er vanskelig å glemme han, men du må tenke på hva som er best for deg og sønnen din. Det beste er nok for deg å komme deg videre selv om det er vanskelig, for han har "valgt" rusen og da er det dessverre ikke så mye du kan gjøre, for selv om vi jenter tror at vi kan redde hele verden så kan vi nok ikke det.. Tusen takk for støtten😊 huff ja, har brukt flere år på og håpe at et mirakel skal dette i hodet på han slik at han tok fullstendig avstand fra rusen. Men som du sier, så har jeg måtte innse at jeg ikke kan redde han😔 litt godt og høre fra andre pårørende som vet hva de snakker om.
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 Jeg visste ingenting da jeg traff han om hvor omfattende bruken hadde vært. Og ja, jeg har vært naiv og hatt skylapper på, det ser jeg jo nå i ettertid! Han har ikke hatt den beste oppveksten selv, så det ligger nok kanskje noe der ja . Helt fascinert over hvor god rusmisbrukere klarer å lyge om alt fra små til store ting!
makron Skrevet 21. april 2016 #17 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, Sh999 skrev: Tusen takk for støtten😊 huff ja, har brukt flere år på og håpe at et mirakel skal dette i hodet på han slik at han tok fullstendig avstand fra rusen. Men som du sier, så har jeg måtte innse at jeg ikke kan redde han😔 litt godt og høre fra andre pårørende som vet hva de snakker om. Slik hadde jeg det også, men vi må nok bare innse at det er ikke sånn det funker men jeg håper at han en dag innser at han har ett problem og ønsker å komme inn på avrusing slik at han kan hjelpe deg med barnet deres og bli en god farsfigur.
Sh999 Skrevet 21. april 2016 #18 Skrevet 21. april 2016 Nei hva skal hun si? Er nok et tomrom i meg selv jeg må fylle her.. Har jo brukt lang tid på og ta vare på denne mannen da.. Så må jobbe litt med meg selv her! Skal jo også nevnes at jeg har gått igjennom en brystkreft beh i fjor, så har vært igjennom en del dritt! Så nå må jeg nok begynne å tenke mer på meg selv her😊
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #19 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, Sh999 skrev: Nei hva skal hun si? Er nok et tomrom i meg selv jeg må fylle her.. Har jo brukt lang tid på og ta vare på denne mannen da.. Så må jobbe litt med meg selv her! Skal jo også nevnes at jeg har gått igjennom en brystkreft beh i fjor, så har vært igjennom en del dritt! Så nå må jeg nok begynne å tenke mer på meg selv her😊 Kjære ts, nå må du tenke på deg selv. Husk, det fysiske og psykiske henger sammen. Lever du under veldig stressa forhold, som det må være å bo sammen med en rusavhengig, husker kroppen det og reagerer. Tenk også på sønnen din oppi dette. Barn forstår så mye mer enn man tror. Drev han med tung rus da dere bodde sammen? Må ha vært forferdelig...Alle løgnene osv... Det er også veldig ego av han å stikke når han har en sønn, men det forteller jo bare hvor ute å kjøre han er... Anonymkode: b9723...727 1
makron Skrevet 21. april 2016 #20 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, Sh999 skrev: Nei hva skal hun si? Er nok et tomrom i meg selv jeg må fylle her.. Har jo brukt lang tid på og ta vare på denne mannen da.. Så må jobbe litt med meg selv her! Skal jo også nevnes at jeg har gått igjennom en brystkreft beh i fjor, så har vært igjennom en del dritt! Så nå må jeg nok begynne å tenke mer på meg selv her😊 Det må du absolutt! Du må ta vare på deg selv før du kan ta vare på andre Dessuten om han drar på avrusing, så stopper det jo ikke der, det er en kjempe psykisk påkjenning å være ilag med en tidligere rusmisbruker og! Så bli litt mer egoistisk å tenk mer på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå