AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Samboeren min kom hjem og fant meg gråtende på sofaen i ettermiddag. Det som skulle være en hyggelig tur endte med at jeg ble seksuelt trakassert mens jeg gikk med barnevogn(!!). En araber gjorde et sånn slikketegn med munn og fingre mens han stønnet. Ble i går hvisket i øret mens jeg gikk tur, da var jeg iført vanlig treningstøy. Jeg opplever slik trakassering som overgrep, og det er så vondt at jeg ikke kan ta igjen, den sjansen tar jeg ikke når jeg vet at utfallet kan ende alvorlig. Om jeg må leve med daglige overgrep (hvor min skatt går til husly for mange av overgriperne, jeg jobber altså for at disse mennene skal leve godt) så orker jeg nesten ikke leve lenger, jeg er så lei av å grue meg til vår, sommer og høst hvor jeg ikke er pakket inn i veldig store klær, skjerf og lue. Hvordan folk kan klage over at kvinner i Norge har det så alt for godt er utenfor min forståelse. Det er VONDT å bli utsatt for dette ukentlig. Hjelper ikke på saken at jeg har sosial angst heller. Og hva er responsen? "Medsøstre" som aaaldri har opplevd dette og derfor kan det ikke være sant. Jeg blir altså ikke trodd og får ingen sympati. Menn bare sutrer over hvor godt jeg har det i dette landet og at jeg har bedt om det selv fordi alle kvinner er sosialister osv. Jeg har aldri stemt sosialistisk. Kler meg veldig konservativt og har mørkt hår, så vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å slippe dette. Jeg er en veldig pen jente men ikke pen på den sexy måten. Tør ikke gå i trange klær. Nå er jeg i en periode med angst, og resultatet blir at jeg rett og slett ikke klarer å gå ut døra når dette skjer hele tiden. Har ekstremt vondt i magen. Jeg tenker også på hva jeg skal gjøre når de roper til meg og simulerer oralsex når barnet mitt blir litt større og skjønner hva de driver med, tenk så vondt og ekkelt det vil være for han Mange er veldig snille, jobber og står på, naturligvis er det ikke disse jeg snakker om. Tror ikke de verste trakassererne kan norsk en gang. Hva skal man gjøre for å overleve dette? Jeg blir alvorlig deprimert. Anonymkode: 2d527...945 1
herzeleid Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Dette høres kjipt ut, og jeg forstår at du opplever det som veldig ubehagelig. Hvor er det du opplever dette, og hva slags menn er dette? Er det ingen andre som legger merke til det og gjør noe?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Jeg lurer også på hvor det er du opplever dette der. Jeg har aldri opplevd noe sånt som det du beskriver. De eneste gangene jeg har blitt tatt på ufrivillig o.l har vært på byen av nordmenn, og da har de fått seg en skikkelig lærepenge av meg slik at de aldri tør å gjøre noe sånt igjen (i alle fall ikke mot meg), og jeg hadde ikke nølt hvis det var en innvandrer heller. Det spiller jo ingen rolle hvilket land mannen kommer fra, og man må faktisk sette seg i respekt uansett mener jeg. Anonymkode: c6b71...920
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, herzeleid skrev: Dette høres kjipt ut, og jeg forstår at du opplever det som veldig ubehagelig. Hvor er det du opplever dette, og hva slags menn er dette? Er det ingen andre som legger merke til det og gjør noe? Tusen takk for forståelse, dette har vært en drittdag. Jeg bor i Oslo. I bygda jeg kommer fra er dette et ikke-eksisterende problem for innvandrerne er svært få og integrert. Er som en annen planet. Det er ofte samme type menn: arabere mellom 25-40 ish. Jeg er som oftest alene når jeg opplever dette, har bare skjedd en gang at jeg gikk med typen min, men jeg tørte ikke si det til han (som ikke hørte det) for er redd det hadde blitt slåsskamp. Vil ikke involvere noen jeg er glad i for er redd de skal bli knivstukket. Anonymkode: 2d527...945
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Jeg har opplevd å bli befølt av to etnisk norske menn, blir heller ikke trodd fordi det bare er utlendinger som gjør sånt i følge norske menn. Du har min medfølelse. Det er virkelig en ekkel opplevelse! Anonymkode: 2ea19...d6a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Skjønner deg godt, har opplevd det samme. Det som hjalp for meg var å endre holdning, altså å gå fort, rak i ryggen, og å ikke ha øyenkontakt med disse mennene, bare se rett forbi dem. Om ikke det hjelper, har du vurdert å bytte bydel? Anonymkode: 3645c...7fc
Hengebuksvinet Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Opplevde dette flere ganger da jeg bodde i Groruddalen. Kjekk plass, nær marka. Men ubehagelig å bli kalla hore på gata, når du går I jeans og hettegenser.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Det er trist at du opplever dette og at det føles som overgrep og at du ikke tør å gå ut lengre. Håper du blir bedre og at det går bedre igjen. Kan hende det kan være en idé for dere å flytte fra Oslo dersom du er redd for at du ikke skal overleve å bo der. Anonymkode: a173c...62a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Video som viser gatetrakassering i Oslo: http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5885579 Anonymkode: 7a405...76f
Cuntzilla Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 Har også opplevd lignende, det er jævlig irriterende og føles ikke noe bra. Reagerer litt på at du opplever det ukentlig da..! Jeg er for all del ikke ekspert på disse tingene, men jeg tenker kanskje at du faktisk går rundt og ser like usikker og livredd ut som du føler deg, og at det er med på å gjøre deg mer utsatt. Ser ut som et lett offer, ei som er enkel å få "makt" over, ei du kan nedverdige uten å møte motstand, de møter tvert imot ei som føler seg nøyaktig like liten som de prøver å få henne til å føle seg. Er vel ekstremt mye lettere sagt enn gjort, men det hadde nok muligens hjulpet å gå rakere i ryggen, ose mer selvtillit, gå mer bestemt osv. Prøve å late som du har den tryggheten du ikke har. Ikke for å si at det er din feil altså, for det er det på ingen måte og selv jeg som går rakt i ryggen og får høre at jeg ser ut som en du ikke kødder med har jo fått min andel av sleazy bemerkninger av våre nye landsmenn. Det er jo ekstremt lite upolitisk korrekt å si, men det er nettopp av denne ene årsaken at det ikke kunne falt meg inn å bo på Grønland.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 6 minutter siden, Cuntzilla skrev: Har også opplevd lignende, det er jævlig irriterende og føles ikke noe bra. Reagerer litt på at du opplever det ukentlig da..! Jeg er for all del ikke ekspert på disse tingene, men jeg tenker kanskje at du faktisk går rundt og ser like usikker og livredd ut som du føler deg, og at det er med på å gjøre deg mer utsatt. Ser ut som et lett offer, ei som er enkel å få "makt" over, ei du kan nedverdige uten å møte motstand, de møter tvert imot ei som føler seg nøyaktig like liten som de prøver å få henne til å føle seg. Er vel ekstremt mye lettere sagt enn gjort, men det hadde nok muligens hjulpet å gå rakere i ryggen, ose mer selvtillit, gå mer bestemt osv. Prøve å late som du har den tryggheten du ikke har. Ikke for å si at det er din feil altså, for det er det på ingen måte og selv jeg som går rakt i ryggen og får høre at jeg ser ut som en du ikke kødder med har jo fått min andel av sleazy bemerkninger av våre nye landsmenn. Det er jo ekstremt lite upolitisk korrekt å si, men det er nettopp av denne ene årsaken at det ikke kunne falt meg inn å bo på Grønland. Tusen takk til alle som har svart. Siden jeg opplever dette så ofte er jeg redd for å ikke bli trodd, så setter pris på svarene deres. Ukentlig er i perioder, er absolutt bedre på vinteren hvor jeg er pakket inn, men på vår og sommer kan det bli veldig ofte. Selv om jeg har angst og det som følger med vet jeg at jeg har utseende med meg, kanskje fremtoningen min provoserer dem? At de opplever meg som seksuell, føler seg "støtt" og derfor vil sette meg på plass? Må si det funker for jeg har nylig kjøpt meg noen nye kjoler som det ikke lenger frister å gå med, og tanken på sex gjør meg litt kvalm akkurat nå. Møter forresten aldri øyekontakt og er relativt rak i ryggen, men vil aldri se truende eller tøff ut uansett. Begynner sjeldent å gråte av dette, men ble virkelig satt ut av at dette skjedde mens jeg var ute med barnevogn, kan ikke sette fingeren på det men jeg føler meg ekstra krenket og såret av det. Og sint. Anonymkode: 2d527...945
sol87 Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for forståelse, dette har vært en drittdag. Jeg bor i Oslo. I bygda jeg kommer fra er dette et ikke-eksisterende problem for innvandrerne er svært få og integrert. Er som en annen planet. Det er ofte samme type menn: arabere mellom 25-40 ish. Jeg er som oftest alene når jeg opplever dette, har bare skjedd en gang at jeg gikk med typen min, men jeg tørte ikke si det til han (som ikke hørte det) for er redd det hadde blitt slåsskamp. Vil ikke involvere noen jeg er glad i for er redd de skal bli knivstukket. Anonymkode: 2d527...945 Så rart, på bygda har jeg opplevd grov trakassering av norske, fulle bygdetullinger mange ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 16 timer siden, sol87 skrev: Så rart, på bygda har jeg opplevd grov trakassering av norske, fulle bygdetullinger mange ganger. Både nordmenn og innvandrere trakasserer kvinner stadig vekk. Det man kan gjøre, er å politianmelde hver eneste gang dette skjer, slik at politiet i det minste blir oppmerksomme på dem som begår slik kriminalitet flere ganger, noe som kan medføre til domfellelse. Straffeforfølgelse etter enkelttilfeller er dessverre vanskelig å oppnå dom for, da kvinner systematisk mistros og hånes i vårt patriarkalske rettsvesen. Anonymkode: 045c6...078
sol87 Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Den 4/22/2016 at 17.02, AnonymBruker skrev: Både nordmenn og innvandrere trakasserer kvinner stadig vekk. Det man kan gjøre, er å politianmelde hver eneste gang dette skjer, slik at politiet i det minste blir oppmerksomme på dem som begår slik kriminalitet flere ganger, noe som kan medføre til domfellelse. Straffeforfølgelse etter enkelttilfeller er dessverre vanskelig å oppnå dom for, da kvinner systematisk mistros og hånes i vårt patriarkalske rettsvesen. Anonymkode: 045c6...078 Ja, det vet jeg. Jeg synes det er provoserende når det fremstilles som utelukkende et innvandrerproblem, når det er langt flere enn "innvandrere" som har problemer med å forstå hvor grensa går. Jeg tror vi må bli flinkere til å si klart i fra (når det er trygt, så klart!) at det ikke er ok, enten det er "Ali" eller "Ola", eller kanskje "Kari", som gjør dette. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 11 timer siden, sol87 skrev: Ja, det vet jeg. Jeg synes det er provoserende når det fremstilles som utelukkende et innvandrerproblem, når det er langt flere enn "innvandrere" som har problemer med å forstå hvor grensa går. Jeg tror vi må bli flinkere til å si klart i fra (når det er trygt, så klart!) at det ikke er ok, enten det er "Ali" eller "Ola", eller kanskje "Kari", som gjør dette. Samme med meg i Bergen og Stavanger. Ikke akkurat bygd og alltid etnisk norske menn. Visste ikke at jeg kunne anmelde, men det skal jeg virkelig begynne med. Anonymkode: 2ea19...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå