AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Hei. For en liten stund tilbake gikk jeg fra min voldelige og alkoholiserte mann. Vi har ett felles barn, og han har en 5 år gammel datter fra ett tidligere forhold. Datteren hans har ikke sett moren sin siden hun såvidt var to år på grunn av rus og flere tvangsinnleggelser. Jeg tok over morsrollen for jenta, og hun husker ikke sin biologiske mor. Jeg var alene med ansvaret for datteren hans, og det står i alle barnevernspapirer at de anbefaler far mer alenetid mer datteren sin fordi hun er så knyttet til meg. Faren til barna har aldri vært voldelig mot dem, men så klart har de blitt preget av at han var mye sint og alkoholen. Jeg valgte å gå fra han, kun få timer etterpå kom barnevernet å hentet datteren hans hos sin tante, da han ble anmeldt for vold mot meg. Jeg har fått samvær to ganger i mnd med datteren hans. Men når barnevernet mottok papirer på at jeg ønsket at datteren hans skulle komme i fosterhjem hos meg og lillesøsteren sin så ble jeg på dagen nekta samvær. Barnevernet brukte mot meg at jeg har barn fra før av, som er hennes biologiske lillesøster. Da mente den plutselig at jeg ikke var i stand til å ta vare på stedatteren min. Stedatteren min viser mye sinne i beredskapshjem, noe de mener er far sin skyld og ikke fordi hun savner familien sin. Jeg har flere ganger fått prate med henne i tlf hvor hun skriker og vil hjem til meg. Hu vil heller aldri slippe taket på meg når vi har samvær. Jeg har selv aldri vært involvert i barnevernet, har fast jobb, ingen psykiske lidelser, og kun fått positive tilbakemeldinger fra barnehage og barnevern. Er det rettferdig mot datteren hans og meg at vi skal bli tatt fra hverandre fordi faren har utøvd vold? Takk for svar! Er veldig frustrert Anonymkode: ea49b...8e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Er du ikke redd for å bli gjenkjent mtp barna? Du bør prøve advokat før du går på nett når det er så sensitivt synest jeg. Anonymkode: 41544...792 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Å legge dette ut på nettet kan bli brukt mot deg og det viser dårlig dømmekraft. Kontakt advokat. Anonymkode: 06bc3...88d 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du ikke redd for å bli gjenkjent mtp barna? Du bør prøve advokat før du går på nett når det er så sensitivt synest jeg. Anonymkode: 41544...792 Herrigud. Selvfølgelig er ting endret på så jeg ikke skal bli gjenkjent! Ingen fare der. Det er uansett svært få som vet om våres situasjon. Og selvfølgelig er det advokat inne i bilde. Takk for svar! 😊 Anonymkode: ea49b...8e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Du har vist svært dårlig dømmekraft ved å ikke skjerme ditt eget barn fra en voldelig og alkoholisert mann. Det er omsorgssvikt i seg selv😞 Det er kjempetraumatisk for et barn å se mor bli slått - eller å høre at mor blir slått. Det er en helt naturlig reaksjon at jenta viser sinne i beredskapshjemmet! Hva hadde du ventet deg? Hun har en mor og en far med rusproblemer, psykiatri og vold - og midt oppi det hele har hun levd med denne faren. Bare trist og tragisk 😒 Anonymkode: 46f32...f66 1
xinnia Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Ja det er bare tragisk og utrolig trist at ikke jenta kan få lov til å komme til den ene voksen personen som hun faktisk har tillit til i alt dette- Har dessverre ingen råd til deg- annet enn at du får forsøke så godt du kan å holde humøret oppe- og la den stakkars jenten vite at uansett så vil du alltid være der for henne. Håper for hennes skyld og din at advokaten din er dyktig!! Masse lykke til 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå