Gå til innhold

Kyllingfilet stinker fis - dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg kjøpte kyllingfilet i forrige uke, og la den direkte i fryseren etter at jeg kom hjem fra butikken. Nå har jeg tatt opp og tint fileten, og den stinket litt fis, ikke veldig mye, men litt. Er det slik at den er dårlig?? 

Anonymkode: 9be8e...33c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg kjøpte kyllingfilet i forrige uke, og la den direkte i fryseren etter at jeg kom hjem fra butikken. Nå har jeg tatt opp og tint fileten, og den stinket litt fis, ikke veldig mye, men litt. Er det slik at den er dårlig?? 

Det kan være gassen i innpakningen som gir slik lukt

Anonymkode: f2bd8...3b1

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Var den pakket og fryst i en slik innpakning som er tilsatt gass?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde den i en tett forseglet fryseplastpose. Kan det være det? Har allrede laget marinade og planglagt middage, synd om den er dårlig :( 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde den i en tett forseglet fryseplastpose. Kan det være det? Har allrede laget marinade og planglagt middage, synd om den er dårlig :( 

Vet ikke. Lukter det av den fremdeles?

Prøv å stek en liten bit av den uten krydder på og kjenn hvordan det smaker

Smaker den ok er den bra

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt en liten bit opp til nesa, og da stinket den ikke mye, bare litt. Er det slik at kylling stinker litt til vanlig? Jeg pleier nemlig alltid å ikke puste med nesa når jeg tilbereder kjøtt, gjorde ikke det idag, og da kjente jeg den lukten... så vet liksom ikke hvor normalt det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt en liten bit opp til nesa, og da stinket den ikke mye, bare litt. Er det slik at kylling stinker litt til vanlig? Jeg pleier nemlig alltid å ikke puste med nesa når jeg tilbereder kjøtt, gjorde ikke det idag, og da kjente jeg den lukten... så vet liksom ikke hvor normalt det er. 

Det er jo litt lukt av kjøtt uansett

AnonymBruker
Skrevet

Gassen i pakken stinker, og ofte lukter det ikke veldig godt av nytint kylling heller. Rått kjøtt lukter generelt ikke veldig godt.

Stek en liten bit, som foreslått over, eller bare vent noen minutter. Hvis den virkelig er dårlig, lukter den voooondt ;) 

Anonymkode: 12ff0...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VIlle dere spist den?  

Er gravid så vil ikke spise det hvis det kan føre til at babyen blir syk... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare svovelstoffer som lukter, kylling har utrolig mye av det så det er ingenting å bekymre seg over. 

Anonymkode: c9665...5b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liten digresjon her: 

Jeg bor litt sør for Norge, og her stinker ikke kyllingfiletene på samme måte som i Norge. Selv billig-kylling fra supermarkedet lukter mye bedre enn Prior kylling i de gule eskene (vet ikke om de er gule nå, har ikke bodd i Norge på noen år). 

Før jeg flyttet fra Norge, sluttet jeg helt med billig-kylling (Prior), og kjøpte bare Liveche-kylling. 

Kunne vært interessant å vite hvorfor Prior-kylling lukter så mye mer jævlig enn billig kylling her jeg bor? 

Anonymkode: 937d1...e9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liten digresjon her: 

Jeg bor litt sør for Norge, og her stinker ikke kyllingfiletene på samme måte som i Norge. Selv billig-kylling fra supermarkedet lukter mye bedre enn Prior kylling i de gule eskene (vet ikke om de er gule nå, har ikke bodd i Norge på noen år). 

Før jeg flyttet fra Norge, sluttet jeg helt med billig-kylling (Prior), og kjøpte bare Liveche-kylling. 

Kunne vært interessant å vite hvorfor Prior-kylling lukter så mye mer jævlig enn billig kylling her jeg bor? 

Anonymkode: 937d1...e9a

Kan det ha med stress å gjøre, at kyllingenes stress (pga dårlig behandling) gir bismak på kjøttet?

Det og evt noe med foret?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Interessant og skremmende digresjon :)

Men, er dere alle enige om at den mest sannsynlig er trygg å spise? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant og skremmende digresjon :)

Men, er dere alle enige om at den mest sannsynlig er trygg å spise? 

Hvis fargen er som den skal være,  og den smaker og lukter som den skal være etter å ha blitt stekt, er den ok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukten kommer av bl.a. CO2-gass som tilsettes pakningen. I tillegg til nitrogen og oksygen. Men etter du har åpnet pakningen og lar kyllingen ligge noen minutter på et fat så skal lukten være vekke. Lukter det fortsatt rart etter noen minutter du har åpnet pakningen så er kjøttet surt og bedervet. Og skal IKKE spises.

Anonymkode: 258b0...ffd

Skrevet

Kyllingfilet lukter alltid fis! Kyllingkjøttdeig også. Ingen problem. Stek den og se, hvis den fremdeles lukter fis etter at den er stekt er den dårlig. Sannsynligvis ikke :)

Skrevet

Ikkenoe problem, og helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...