Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags concealer, primer og foundation bruker du og liker best? Yndlingsmerke og den du mener er den beste?

Selv har jeg prøvd mange

Dior, Chanel, Maxfactor, smashbox osv. Men er ikke 100 prosen fornøyd med noen av de.

Vil ha en hud som gløder:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primer: Nivea After Shave Sensitive eller MAC Strobe Cream (perfekt for glød og fuktighet)

Concealer: Mac pro longwear

Foundation: Chanel Aqua, NARS Sheer Glow, MAC Studio fix eller Studio Sculpt. Alle gir bra glød :) Elsker alle sammen like mye, men Chanel eller NARS er kanskje best på glød :) Anbefaler dessuten Anastasia sitt Glow kit!

AnonymBruker
Skrevet

Diorskin

Anonymkode: aeb87...d24

Skrevet

Den beste concealeren jeg ar funnet er Fit Me fra Maybelline,  og jag har prøvd mange dyre fra Dior, Helena Rubinstein osv.   

Liker ikke mattende primer selv om jeg har fet t-sone.  Primer fremhever bare porer og får foundation til å syns mer.  Men jeg liker å bruke en som gir glød i kinn og panne.  Bruker Lumene illuminating primer.  

Beste foundation er fra Bourjois healthy mix.  Kjøper den på Ebay, en god andre plass er Rimmel Lasting finish nude foundation.  

En kjempegod finishing spray er All Nighter fra Urban Decay. 

Skrevet
Den 21.4.2016 at 19.15, ♥Missy♥ skrev:

Hva slags concealer, primer og foundation bruker du og liker best? Yndlingsmerke og den du mener er den beste?

Selv har jeg prøvd mange

Dior, Chanel, Maxfactor, smashbox osv. Men er ikke 100 prosen fornøyd med noen av de.

Vil ha en hud som gløder:)

For tiden er yndlingsblandingen på dårlige hud dager slik:

Grønn concealer (freedom systemet) fra Inglot utover kinnene for å nøytralisere rødfargen.

Matte primer fra L'oreal på nesen, pannen og haken.

Deretter Laura Merciers Smooth Finish Flawless Fluide Foundation i fargen Creme , først et lag på med fingrene utover hele fjeset, og så dotte på litt ekstra med en beauty blender der det trengs litt ekstra (kinnene).

Litt kontourpudder fra Inglot (freedomsystemet), en lys grå taupe.

Et settende pudder som ikke er helt matte fra Vichy.

Skrevet
Den 21.4.2016 at 21.44, mm456 skrev:

Primer: Nivea After Shave Sensitive eller MAC Strobe Cream (perfekt for glød og fuktighet)

Concealer: Mac pro longwear

Foundation: Chanel Aqua, NARS Sheer Glow, MAC Studio fix eller Studio Sculpt. Alle gir bra glød :) Elsker alle sammen like mye, men Chanel eller NARS er kanskje best på glød :) Anbefaler dessuten Anastasia sitt Glow kit!

MAC tester på dyr, så de vil jeg ikke prøve. Men ser det er noen flere jeg må kutte ut..

Skrevet (endret)
9 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

MAC tester på dyr, så de vil jeg ikke prøve. Men ser det er noen flere jeg må kutte ut..

Skjønner, til concealer kan jeg da anbefale Urban Decay sin weightless concealer, har prøvd den av venninner og den er kjempefin :) UD tester hvertfall ikke på dyr som jeg vet :) 

Endret av mm456
Skrevet

Jeg har tynne linjer under øynene og sliter med at concealeren blir "tørr" etter noen timer.  Altså det ser helt fint ut når  jeg er nysminket men ikke etter en stund, da blir alle linjer synlige og jeg ser bare sliten ut.   Legger en lett øyekrem fra Matis,  klapper inn Fit Me concealer med fingertuppene og blender ut med fuktig beautyblender, påfører litt lysreflekterende løspudder til sist.  Fit me er den beste jeg har funnet men skulle ønske den ikke tørket slik ut.   Noen som har samme problem som meg og som har en "holy grail" ?

Skrevet
2 timer siden, DreamOn skrev:

Jeg har tynne linjer under øynene og sliter med at concealeren blir "tørr" etter noen timer.  Altså det ser helt fint ut når  jeg er nysminket men ikke etter en stund, da blir alle linjer synlige og jeg ser bare sliten ut.   Legger en lett øyekrem fra Matis,  klapper inn Fit Me concealer med fingertuppene og blender ut med fuktig beautyblender, påfører litt lysreflekterende løspudder til sist.  Fit me er den beste jeg har funnet men skulle ønske den ikke tørket slik ut.   Noen som har samme problem som meg og som har en "holy grail" ?

Legger du pudder over consealeren? Favoritten er urban decay naked skin concealer ☺️

Skrevet

Jeg bruker gloMinerals natural på de mørke ringene under øynene. Og så YSL Touche Eclat oppå for litt ekstra lysreflekterende. Ikke hver dag, som regel har jeg bare tid til gloMinerals. Ser ikke all verdens forskjell selv om jeg bruker YSL som skal være den hellige gral for noen. Tror det er mye oppskrytt.

Idun minerals foundation. Har ikke mye problemer med uren hud, men har en billig palett med forskjellige concealerfarger fra Wet'n Wild, for den enkelte kvisen nå og da.

Har garnier BB krem men synes den blir blank. Har løst pudder fra Makeup mekka og det er vel ok... hvor mye skal pudder oppå BB krem gjøre liksom.

Bruker ikke så mye sminke hver dag. Jeg har gått litt over amok med kortet denne måneden og storhandlet koreansk makeup, deriblant ny BB krem som jeg har store forventniger til. Men den har ikke kommet ennå.

Skrevet

PS: Jeg har en primer fra Smashbox også, men ser egentlig ikke helt forskjell med og uten. Jeg bruker ikke primer og foundation ofte. Jeg har liksom ikke noe problem med concealer som legger seg i striper.

Skrevet

Jeg sliter med tørr hud i tillegg til at den er veldig lyst, så det er ikke akkurat så mye som funker for meg. Jeg pleier ikke bruke primer, men hvis jeg gjør det går det i den Nivea after shave greia. Jeg bruker enten BB-creamen  til GOSH eller True Match fra L'Oréal blanda 50/50 med hvis face and body foundation fra mac. Bobbi Brown hadde en veldig fin en, men de selger selvfølgelig ikke min farge i Norge lenger. Som concealer bruker jeg select cover up fra mac. Har et pudder fra Borjouis eller noe som er alt for mørkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...