AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Heihei, jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere dette men jeg gjør det her! Jeg er ei jente som er russ om 3 år, det vil si at jeg nå går i førsteklasse på videregående og er russ i 3 klasse. Jeg vet at det er lenge til jeg er russ, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det nå som russen har begynt å sprette rundt her jeg bor og på skolen. Jeg har veldig lyst til å være med på en russebuss, men dette er da ikke aktuelt siden jeg ikke skjenner noen som er med på russebuss, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram til dette. Dessuten er det veldig dyrt. Derimot har jeg noen gode venner jeg kunne tenkt å danne en russebil sammen med, men da har jeg noen følgende spørsmål: 1) Blir man sett ned på hvis man er på russebil i steden for buss? 2) Hvordan opplevde dere russetreffene (Tryvann etc.) 3) Er det vanlig å ha mye sex under russetiden? 4) Burde jeg satse på å bli med på en buss, eller heller danne en van sammen med gode venner? 5) Er russetiden veldig oppskrytt? Er det virkelig verdt det å spytte inn så mye penger på buss? Anonymkode: 1167a...6a6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 1 nei 2 dro aldri 3 nei 4 van er helt kurant 5 nei, nei Anonymkode: ba3f6...e58
Mynona Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Tråden er ryddet etter følgene regel Sitat * Spekulasjoner og ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Så sykt glad jeg var russ i Trondheim, hvor buss aldri var et tema og russetiden kostet under 1.000 kr Anonymkode: 395c2...b60 6
Snadder Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 1) På ingen måte. 2) Mye fyll og bråk, ble fort splittet fra gjengen man kom med 3) Nei det er oppskrytt. Veldig mange skryter på seg ligg 4 og 5) Helt ærlig vil jeg si at å bruke mange tusen på van og buss er hull i huet. Det vitner om dårlig dømmekraft med tanke på egen framtid. Dette her er penger du mye heller kan bruke på å ta lappen/spare til bolig/ studietiden/ bil osv. Man kan ha det mye gøy uten at det koster så mye som mange velger å bruke på bil og buss Anonymkode: 1167a...6a6
urenluren Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 (endret) 1) Nei. 2) Veldig fornøyd! Absolutt verdt pengene. Stavanger var absolutt best, med Fredriksten på andreplass. Tryvann skuffet litt, men var fortsatt god stemning. Råder deg til å dra på så mange treff som mulig. 3) Opp til hver enkelt. Jeg hadde ikke sex i russetiden, selv om jeg var helt singel. 4) Jeg var på buss og hadde det utrolig gøy, men det koster jo. Det er sikkert gøy med van også, hvis du deler den med gode venner du har det gøy med. Edit: Legger til at det var stipendpengene mine som betalte for min andel til bussen Og da vi solgte den fikk jeg tilbake omtrent like mye som jeg hadde brukt, så gikk ikke mye i minus. Men det var mest fordi jeg hadde deltatt på så mange dugnader ved siden av. 5) Litt oppskrytt er den nok. Men det kommer også litt an på hva du gjør det til. Endret 21. april 2016 av urenluren
peppermyntete Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 1) Nei. Synes heller det er latterlig å bruke SÅ mye penger på noe som varer max en mnd. 2) var kun på Lillehammer. Det var gøy, men iskaldt. 3) Vanlig og vanlig. Det var ikke det blant min gjeng, mange av oss var jomfru både under og etter russetiden. 4) Ha van med gode venner. Det blir garantert en MYE bedre opplevelse. 5) Ja, den er oppskrytt. For all del; gjør det så billig som overhodet mulig og bruk pengene dine på noe annet.
Belbus Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 1. Nei 2. Jeg var bare på tryvann og det var gøy det. Glad jeg dro, men ville nok ikke gjort det igjen. 3. Jeg hadde kjæreste under russetiden, og de fleste av vennene mine hadde ikke sex på treffet. Men natt til 17. mai, da alle på skolen vår var samlet på et sted endte plutselig mange som egentlig bare alltid har vært venner opp med å ligge med hverandre og tar hverandres jomfrudom osv. Det var litt festlig å høre om alt dagen etter 4. Jeg tror aldri i livet jeg ville vært med på buss. Jeg var ikke på van heller da. Kunne kanskje vært på van, men syntes ikke det var verdt å bruke så mye penger. Ville heller ikke dra på alle treff for å ligge å fryse i en liten van/buss hver natt heller. 5. Jeg synes russetiden var veldig gøy, men jeg var jo ikke helt interessert i å være med på alt av festing å reising, så derfor ville jeg ikke syntes det var verdt å bruke masse penger nei.
Gjest Phung Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så sykt glad jeg var russ i Trondheim, hvor buss aldri var et tema og russetiden kostet under 1.000 kr Anonymkode: 395c2...b60 Sjæl
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Den 21.04.2016 at 18.14, AnonymBruker skrev: Heihei, jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere dette men jeg gjør det her! Jeg er ei jente som er russ om 3 år, det vil si at jeg nå går i førsteklasse på videregående og er russ i 3 klasse. Jeg vet at det er lenge til jeg er russ, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det nå som russen har begynt å sprette rundt her jeg bor og på skolen. Jeg har veldig lyst til å være med på en russebuss, men dette er da ikke aktuelt siden jeg ikke skjenner noen som er med på russebuss, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram til dette. Dessuten er det veldig dyrt. Derimot har jeg noen gode venner jeg kunne tenkt å danne en russebil sammen med, men da har jeg noen følgende spørsmål: 1) Blir man sett ned på hvis man er på russebil i steden for buss? 2) Hvordan opplevde dere russetreffene (Tryvann etc.) 3) Er det vanlig å ha mye sex under russetiden? 4) Burde jeg satse på å bli med på en buss, eller heller danne en van sammen med gode venner? 5) Er russetiden veldig oppskrytt? Er det virkelig verdt det å spytte inn så mye penger på buss? Anonymkode: 1167a...6a6 Har vært russ. Mye bedre å være russ i en van med 5-6 gode venner enn å 15 perifere statusvenner. Med mange på samme bil blir det mye venting, lite fleksibilitet og kostbart. Det vil sannsynligvis bli en klikk meg lederhunner på bussen som tar alle avgjørelser som ingen utforder pga av frykt, dere andre er hoffet som er med på å betale regningen å gi lederhunnene status. Men det er jo status og tilhøre en STOOOR bil da og du er jo kvinne...... Sex bestemmer du selv, jeg hadde sex. Visste ikke hvem hun var før jeg listet et russekort ut av dressen hennes etterpå. Pen jente egentlig, men det var for mørkt til at jeg kunne se det. Raskeste pickupen noensinne. Jeg stod og drakk en øl, hun kom bort til meg og stakk hånda ned i buksa mi og sa pule. Jeg sa ja , så gikk vi inn i skogen. Anonymkode: f0430...eca 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Hvis du går vg1 er det 2 år til du er russ, ikke tre.. Anonymkode: 5956c...cb4
super-s Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Så sykt glad jeg var russ i Trondheim, hvor buss aldri var et tema og russetiden kostet under 1.000 kr Anonymkode: 395c2...b60 Tenkte å si akkurat det samme. Kostet litt mer enn 1000, men det var nok ikke mer enn 3000kr.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Du er russ om 2 år, ikke 3 år 1) Blir man sett ned på hvis man er på russebil i steden for buss? Ikke der jeg er fra (utenfor Oslo) 2) Hvordan opplevde dere russetreffene (Tryvann etc.) Da jeg var der regnet det, så det var veldig kjipt... 3) Er det vanlig å ha mye sex under russetiden? Jeg hadde kjæreste. Dette varierer vel fra miljø til miljø. Mange som finner seg noen på russetreffene, og festene blir vel gjerne litt villere enn vanlig når man har de knutene. 4) Burde jeg satse på å bli med på en buss, eller heller danne en van sammen med gode venner? Jeg ville heller valgt van. Mye drama på store busser, og gjerne veldig dyrt... 5) Er russetiden veldig oppskrytt? Er det virkelig verdt det å spytte inn så mye penger på buss? Ja, jeg vil si at den er ganske oppskrytt! Å bruke mye penger på den vil i alle fall ikke garantere deg en mer morsom russetid. Anonymkode: ea676...9f1
Fredsmegleren Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Er russ i år 1. nei, her har ingen buss uansett 2. Skal ikke på noen treff, midt i eksamen og tentamen periode 3. nei, knutene får oss til å tro at sex er noe alle har i russtida, men fåtallet er faktisk aktive 4. Dersom du er typen til å bruke penger på det 5. Ja, oppskrytt til de grader. Alle helgene og ukedagene går til lesing, aldri brukt så lite penger på alkohol før.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Jeg kjøpte meg en slags pakke-greie som inneholdt en genser, en lue (med en slags snor / hyssing, eller hva det nå var - til russeknuter) ein russebukse, ett par flagg (i lit forskjellige størrelser) som man kunne stryke på russebukse. I tillegg var det XX antall russekort, som man skulle dele ut til små snørr unger.... Jeg husker ikke nøyaktig pris, men det var i alle fall godt under 1 000 kroner. Alt styret med russebil, var jeg egentlig ikke noe særlig interessert i. Dessuten ble jeg aldri invitert med på noen andre til bil heller. Anonymkode: afc91...2c9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 1) Blir man sett ned på hvis man er på russebil i steden for buss? Ja, og nei. Du blir ikke sett ned på, men mange bussruss gjør seg sine negative inntrykk av vanruss. Ikke noe å tenke på. 2) Hvordan opplevde dere russetreffene (Tryvann etc.) Det var morro, men ikke nødvendig å delta hver eneste gang med mindre man er en av bussene som setter opp lydrigg der oppe. 3) Er det vanlig å ha mye sex under russetiden? I utgangspunktet ikke. Det snakkes mye om, men jeg opplevde at det var langt i fra hva man får inntrykk av. Vil påstå at dette sagnomsuste sexpresset ikke eksisterer, og det er helt opp til deg om du ligger mye rundt eller ikke. 4) Burde jeg satse på å bli med på en buss, eller heller danne en van sammen med gode venner? Jeg ville blitt med på en buss, med gode venner. Hvis de gode vennene befinner seg på van, hadde jeg valgt det. Samholdet er alt. Skal sies at buss var morro, og hvis du er en av de som klarer å delta ofte uten at det går nevneverdig utover skolen så er det å anbefale. Van- og vandreruss kan si hva de vil, men det er faktisk en helt utrolig opplevelse å være på buss dersom man er typen til det. Men som sagt, det gjelder å være godt kjent med i hvert fall halvparten. 5) Er russetiden veldig oppskrytt? Er det virkelig verdt det å spytte inn så mye penger på buss? Ja, og nei - helt avhengig av hva slags person du er. Jeg synes faktisk at det var det. Det var tre år med mye morro, gode venner og et samhold som ikke kan sidestilles med noe som helst. Selve prosjektet i seg selv var også utrolig lærerikt. Husk at du kan bruke alt fra 20.000 til langt over hundretusen - sistnevnte er ekstremtilfeller og jeg forsto i ettertid at jeg hadde hatt det tilnærmet like morro med et budsjett på 20.000 per person. Rulling er utrolig gøy, og alt du trenger for det er en fungerende buss og et lydanlegg Anonymkode: 82321...183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå