AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg skal strikke mønster på rundtpinne. Dette har jeg gjort en del før, men aldri hvor det er markert "midt foran". Jeg forstår at de maskene som er der skal være midt foran for at det skal passe med resten, men jeg forstår ikke helt hvor i mønsteret jeg da skal begynne.. Jeg har 360 masker på pinnen. Mønsteret går over 62 masker. "Midt foran" er markert som maske 31. Hvordan finner jeg ut hvor i mønsteret jeg begynner på maske 1 på pinnen? Håper noen strikkekyndige forstår hva jeg mener.Takk for hjelpen Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Del Skrevet 21. april 2016 Du tekker deg ut fra midten på mønsteret og midten på arbeidet. Ny pinne begynner der oppleggstråden henger og dette legger du i siden. Ofte står det og merke pil i mønsteret begynn her. Link til oppskrift hjelper med mærmere forklaring. Anonymkode: c22fa...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Del Skrevet 21. april 2016 Hm. Vet ikke helt om jeg skjønte.. Det står ikke markert hvor jeg skal begynne, så jeg ble så usikker.. Har lagt ved oppskriften og mønsteret. Dette er gratis fra Sandnesgarn, hefte om bunader. Kanskje noen kan fortelle meg hvor jeg skal begynne i mønsteret for maske 1 (oppleggstråden). Jeg har strikket de 5 først rillene i mønsteret. Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Del Skrevet 21. april 2016 Ingen som kan gi meg en litt nærmere forklaring? :/ Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 21. april 2016 #5 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Du må bare sørge for at maske nr 180 er i midten og at det som er merket som midt foran blir på den 180 masken. Så du må telle fra den midtmasken på arbeidet og bakover for å finne hvor du skal starte mønster. Endret 21. april 2016 av Cershae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Del Skrevet 21. april 2016 Ja, skjønte i grunnen det. Tror jeg Men dersom jeg teller meg tilbake i mønsteret fra maske 180 til 1 (tungvint, men lett), så ser det ut som om jeg skal begynne å strikke midt i mønsteret, tre masker tilvenstre for "midt foran". Kan det stemme? Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 21. april 2016 #7 Del Skrevet 21. april 2016 Du må finne den midterste masken på rundpinnen og telle deg tilbake til starten, og begynne der det går opp med mønsteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #8 Del Skrevet 21. april 2016 Begynn med å dele arbeidet i fore deler. Sett en sikkerhetsnål eller en tråd i hver side. (Del masketallet på to). Så deler du de to delene - forstykket og bakstykket i 2 igjen og setter et merke en sikkerhetsnål el midt foran og midt bak. Hvilken str. Strikker du? Anonymkode: c22fa...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #9 Del Skrevet 21. april 2016 Strikker str. 1 år, 360 masker. Har delt arbeidet i 2, og telt meg tilbake 180 masker i mønsteret.. Da regner jeg med jeg skal begynne å strikke 3 masker til venstre for "midt foran". bare føles så rart. Hehe. Takk for hjelp! Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #10 Del Skrevet 21. april 2016 Når jeg tenker meg om, så er det jo bare å begynne der det står "midt foran" da dette blir likt foran og bak, da det er like mange masker på hver side. Jaja, kan ikke være den skarpeste kniven i skuffa hver gang. Uff. Takk for tålmodige svar :D Anonymkode: 6bf8f...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #11 Del Skrevet 21. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg tenker meg om, så er det jo bare å begynne der det står "midt foran" da dette blir likt foran og bak, da det er like mange masker på hver side. Jaja, kan ikke være den skarpeste kniven i skuffa hver gang. Uff. Takk for tålmodige svar :D Anonymkode: 6bf8f...8d0 Det er ikke lurt. Da får du trådskiftet midt foran eller midt bak når du kommer høyere opp. Dette blir lite pent, derfor har du begynnelse og slutt i ene siden. Er du fortsatt i tvil, så ta med deg strikketøyet tilbake til butikken du kjøpte garn i og få dem til å hjelpe deg. Anonymkode: c22fa...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. april 2016 #12 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg ville begynt i den ene siden, slik at du får trådskiftet på et mindre synlig sted enn midt foran. Dvs. at jeg ville latt starten på omgangen være i siden, og bare startet mønsteret der. Men da må du jo bare regne ut hvordan det blir, om det ikke er hjelp til det i oppskriften. Det spiller jo ingen rolle hvor i mønsteret omgangen starter, så lenge det går opp hele veien rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå