Gå til innhold

Hvordan er det å være foreldre til en som blir mobbet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan merket du at barnet ble mobbet? Var det noe du gjorde som hjalp? Beskriv frustrasjonen og situasjonen, gjerne om det ble en løsning og. Hvordan tok skolen og evt andre foreldre det?

Anonymkode: 1169c...58c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet fortalte det, merket at barnet ble innesluttet, gråt og ikke ville til skolen. Skolen tok ikke fatt uansett hvor mye vi klagde, rektor var tafatt jævel og sa det var vanskelig å bevise hvem det var som mobbet, men barnet vårt kunne jo fortelle. Gikk til slutt til foreldre til "den værste" mobberen, moren ble så sjokket og skamfull at hun nesten gråt, og viste oppriktig talt ikke noe om hva barnet gjorde.  Ting ble litt bedre etter det men ikke bra før barnet begynnte på vgs og fant venner. Frustrasjonen kan du jo tenke deg, spesielt angående lærere og rektor spesielt. Merker fortsatt misnøye og dårlige følelser mot rektor den dag i dag når vi ser hverandre, for så lite de gadd å gjøre for vårt barn. 

Anonymkode: 62056...08e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet fortalte det, merket at barnet ble innesluttet, gråt og ikke ville til skolen. Skolen tok ikke fatt uansett hvor mye vi klagde, rektor var tafatt jævel og sa det var vanskelig å bevise hvem det var som mobbet, men barnet vårt kunne jo fortelle. Gikk til slutt til foreldre til "den værste" mobberen, moren ble så sjokket og skamfull at hun nesten gråt, og viste oppriktig talt ikke noe om hva barnet gjorde.  Ting ble litt bedre etter det men ikke bra før barnet begynnte på vgs og fant venner. Frustrasjonen kan du jo tenke deg, spesielt angående lærere og rektor spesielt. Merker fortsatt misnøye og dårlige følelser mot rektor den dag i dag når vi ser hverandre, for så lite de gadd å gjøre for vårt barn. 

Du kan jo ikke vite dette sikkert 100%, men hvorfor gadd ikke skolen ta tak i det? Lærere skal jo i utgangspunktet være glad i barn/ungdom og gi dem best mulig oppfølging mot det å bli selvstendige mennesker. Å stå på sidelinjen og la mobbing skje... ja da er man jævlig kald og ikke helt skikkelt til å være lærer..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke vite dette sikkert 100%, men hvorfor gadd ikke skolen ta tak i det? Lærere skal jo i utgangspunktet være glad i barn/ungdom og gi dem best mulig oppfølging mot det å bli selvstendige mennesker. Å stå på sidelinjen og la mobbing skje... ja da er man jævlig kald og ikke helt skikkelt til å være lærer..

Vite hva 100%? hvem som mobbet? Jo det vet jeg. Vet ikke hvorfor skolen ikke gjorde mer. Er en av de tingene som fortsatt frustrerer meg den dag idag, mtp hvor mye det påvirket barnet mitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Sa ifra til lærer at det nå var nok og at de burde holde øye med elev1 og elev2. Deretter så ordnet det seg siden det var lettere for læreren å gripe inn. Viste seg at det var mye de hadde gått glipp av og at de også selv hadde fordelt en del skyld på barnet mitt urettmessig og.

Anonymkode: 1d81e...baa

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vite hva 100%? hvem som mobbet? Jo det vet jeg. Vet ikke hvorfor skolen ikke gjorde mer. Er en av de tingene som fortsatt frustrerer meg den dag idag, mtp hvor mye det påvirket barnet mitt. 

Vite 100% hvorfor lærerene ikke gadd, hva som lå til grunn for at de ikke gjorde noe. Ikke hvem som mobbet, regner med at barnet ditt ikke lyver om det. Må føles som et stort svik, skolen har ikke noe med oppdragelse det vet jeg, men de har veldig mye med at et barn har det bra og er trygt når det befiner seg på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...