Gå til innhold

Hvorfor rydder du/ rydder ikke opp etter deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at når man er i kantina, mcdonalds eller en food court, osv, at det er mange som ikke rydder opp etter seg, hvorfor?

Anonymkode: 743d0...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
  • Man tror at andre folk rydder etter dem.
  • Lat eller bryr seg ikke.
  • Vet ikke hvor søppelklasse er.
  • Vet ikke hva søppelkasse er. 

Anonymkode: 2fa0f...c10

AnonymBruker
Skrevet

Innholdet kaster du i do, glasset til gjennvinning. Eller hele glasset i restavfallet. 

Anonymkode: efa47...a95

Skrevet

Noen er vel late eller tror de slipper. Jeg rydder alltid opp etter meg så lenge det er et sted å rydde det til. Men noen tror vel helt sikkert at ansatte rydder? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innholdet kaster du i do, glasset til gjennvinning. Eller hele glasset i restavfallet. 

Her har du visst bommet på tråden. :)

Anonymkode: 2596c...3cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i do! Man skal ikke mate kloakkrottene, må vite :)

Anonymkode: cfde3...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder alltid etter meg, de gangene jeg derimot ikke gjør det så er det fordi jeg ikke vet hvor søppelkassa er. Har sosial angst så tør ikke spørre. Dette skjer sånn ca aldri da. 

Anonymkode: 45264...3ea

• Liker 2
Skrevet

Rydder opp etter meg og mine.

ser flere steder hvor søpla blir igjen, og skjønner ikke hva de tenker. 

Selv liker jeg at det er rent.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte folk gidder ikke å rydde, fordi de forventer at noen andre (ansatte) skal rydde etter dem. I tillegg presterer faktisk veldig mange (voksne mennesker!) også å søle mat / drikke på bordet, så noen må jo faktisk vaske litt over spise-bordene uansett.

Jeg har faktisk vært vitne til litt av det samme i klesbutikker. Folk går inn i prøve-rommene for å prøve ting. Men når de er ferdige, så bare slenger dem fra seg klærne ett eller annet tilfeldig sted - eller slipper det rett ned på gulvet! At klærne blir møkkete, er jo ikke deres problem...

Anonymkode: 64e07...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg har også lagt merke til at mange med barn ikke rydder opp etter seg, da tenker jeg ikke de med barnevogn hvor det kan være vanskelig, men med eldre barn... Syns det er så rart, at man lærer barna sine opp til slikt. 

Alltid lurt på hva folk tenker når de ikke rydder :klo:

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt merke til at når man er i kantina, mcdonalds eller en food court, osv, at det er mange som ikke rydder opp etter seg, hvorfor?

Fordi de er noen forbanna søplemennesker. Folk som også kaster fra seg søppel rundt omkring er faen meg noe av det kvalmeste jeg ser. Faktisk. 

Anonymkode: 34ae1...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De forventer vel at de ansatte skal gjøre det,men det er jo forskjell på McDonald's og en restaurant hvor det jobber servitører.

Jeg rydder alltid etter meg. Det krever jo veldig lite av en og jeg har jobbet i kantine så vet hvor kjipt det er med rot og gris fra folk som burde være voksne nok til å klare å rydde og ta ansvar for sine greier.

Anonymkode: 8a118...6e0

Skrevet

Jeg rydder etter meg, hadde sommerjobb på fastfood-sted en sommer, og har i ettertid gjort mitt ytterste for å ikke være en av "de kjipe" kundene.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som roter og griser er det verste jeg vet. Kjenner at jeg omtrent grøsser av irritasjon om jeg ser noen som kaster søppel rett på fortauet/ut av bilvinduet eller i skogen. Rydder alltid opp etter meg selv og forlater steder slik jeg ønsker å finne det. Har til og med ryddet opp etter andre et par ganger. Om noen som jeg sitter med lar dritten sin være igjen så tar jeg det faktisk med fordi jeg synes det er så flaut å forlate et bord/offentlig sted seende slik ut.  

På studiestedet mitt har vi en kantine, og Gudene må vite hvor ekkelt og jævlig det er der etter lunsjtider. Folk griser til bordene, legger igjen embalasje og tallerkner/bestikk og tar til og med med seg kopper og bestikk ut av kantina selv om det ikke er lov. Tror de at universitetet er et slags hotell med tjenere? I alle delene av bygget så står det store lager av skitne kopper som folk har tatt med seg og så ikke har giddet å ta med tilbake til kantina. 

Hva er galt med folk? Vi er ikke 6-åringer, vi er foksne FFS!

Anonymkode: 55307...b11

AnonymBruker
Skrevet

Er så sjelden jeg drar på mcdonalds og lignendd at jeg glemmer at det er sånn at man rydder etter seg selv. Men bruker som regel å huske på det :) Tror for det meste det kommer av latskap.

Anonymkode: 614c3...929

Skrevet
Den 22. april 2016 at 9.22, Tekopper skrev:

Jeg rydder etter meg, hadde sommerjobb på fastfood-sted en sommer, og har i ettertid gjort mitt ytterste for å ikke være en av "de kjipe" kundene.

Alle burde ha jobbet på fastfood/dagligvare/renhold en periode av livet sitt. Man lærer utrolig mye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...