AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Del Skrevet 21. april 2016 1. Hvorfor ikke hvit? Hva er ulempe med hvitt? bor under en del fly trafikk. 2. Ulemper med grått hus? 3. Hva heter farge og merke på lyse grå? 4. Hvis dere har hvite karmer - hva heter farge og merke? takk;) Anonymkode: 8ad0a...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #2 Del Skrevet 21. april 2016 Hvorfor er du så opptatt av ulempene? Jeg pleier å fokusere på det positive, syns det er viktigere. Og aller viktigst er jo din personlige smak og hva som passer inn i nabolaget. Anonymkode: 829cf...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Del Skrevet 21. april 2016 Kan bare svare på punkt 1. Ville ikke hatt hvitt hus igjen da det blender når man sitter ute i sol. De hvite veggene reflekterer sol noe voldsomt. Videre syns jeg ikke hvite hus er noe fint på vinteren. Forrige huset vi hadde malte vi hvitt og vi angret på det. Anonymkode: 9bd55...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg skulle gjerne hatt helt hvitt, huset bør vaskes skikkelig hvert år uansett hvilken farge det er Men vi gikk for en lys, nøytral grå (bor i rekkehus og ville bli enige med naboen...) Karmer og vindskier er hvite, fargen Bomull. Anonymkode: 5c43e...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 21. april 2016 #5 Del Skrevet 21. april 2016 Hvitt hus får lettere svertesopp. (Og den er synligere) Det er visstnok soppdrepende middel i husmaling, men er mindre av det i hvit maling. Men jeg har hvitt hus, og trives med det. Vurderer å male huset lys gult etterhvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Del Skrevet 21. april 2016 2 timer siden, :-) anna skrev: Hvitt hus får lettere svertesopp. (Og den er synligere) Det er visstnok soppdrepende middel i husmaling, men er mindre av det i hvit maling. Men jeg har hvitt hus, og trives med det. Vurderer å male huset lys gult etterhvert Er det mindre soppdreper i hvit maling? Hvorfor det? Anonymkode: 4d06a...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #7 Del Skrevet 21. april 2016 Hei. Det er ikke mindre soppdrepende middel i hvit maling. Grunnen til at hvite hus er mer utsatt er fordi hvite og lyse husvegger ikke får høy nok temperatur i solveggen til at soppen dør eller hindres i vekst. Når det gjelder gråfargen, bør du unngå å velge en nøytral gråfarge, altså disse -N fargene. Dette for å unngå at den vil oppfattes som blå. Gå for en grånyanse som innholder gult, da vil den oppfattes som grå. Jeg jobber som fargekonsulent og produktveileder i dette faget. Lykke til med valget! Anonymkode: 6dddb...58d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 22. april 2016 #8 Del Skrevet 22. april 2016 Bor i et grått hus, og kunne ikke brydd meg mindre om hvilken farge huset mitt har. Det er bare en farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå