Gå til innhold

Tenker for mye på hva som er verdt å bruke penger på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker altfor mye på hva jeg bruker penger på. Jeg veier frem og tilbake flere ganger på om den tingen er verdt å bruke penger på. Dette går mye utover sosiallivet mitt da jeg avstår fra ting jeg ikke føler er verdt pengene. Jeg blir så irritert på meg selv! Jeg sliter ikke økonomisk, men allikevel vurderer jeg nesten alt frem og tilbake. Jeg har prøvd å skjerpe meg, men jeg klarer det ikke. Nå nylig avstod jeg å bli med på en tur med noen bekjente, fordi jeg følte det ble for mye penger og dermed ikke verdt det. Folk oppfatter meg som gjerrig, noe som ikke er et kjekt stempel å ha. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men trengte bare å få det ut. Dette plager meg veldig...

Anonymkode: d87c2...d09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å investere pengene istedenfor å fundere på hva du skal bruke det på?

Anonymkode: 9e4ec...e34

• Liker 1
Skrevet

Ja, det lurer jeg på, hvor putter dere alle pengene? 

AnonymBruker
Skrevet

Er du eller har du vært student?

Jeg ble slik av å leve på stipend og ekstrajobb. Da jeg fikk fast jobb etter fullført utdanning måtte jeg lære meg å bruke penger, uten å tenke for lenge på det. Treningen besto av å betemme meg for å bruka ca X kr på en tur med venner, og så gjorde jeg det. Ettersom du har takket nei, så kanskje du kan forsøke samme øvelse? Turen skal innebære at du kjøper mat der vennene dine spiser, og du skal kjøpe et klesplagg/en souvenir på turen. Hvis du har satt av pengene på forhånd så er de lettere å bruke.

Jeg har blitt mye bedre, men får Innimellom flashbacks, om jeg skal kalle det det. Nå har det snart gått tre år der jeg har vurdert å kanskje kjøpe noe jeg trenger til 1500kr, til tross for at jeg har mulighet til å skeie ut økonomisk.

Anonymkode: 417a6...2f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også sånn, veier alt frem og tilbake, det trenger ikke å være noe av noen særlig økonomisk verdi en gang, men det gjør det verre. Det verste er å bestemme meg for noe som skal brukes mye og vare lenge. Å kjøpe ny mobil eller PC - eller nettbrett som jeg ser etter nå - er helt håpløst og kan ta et par år før jeg bestemmer meg. Vurderer alt for og imot, noe som i seg selv er smart, men det blir bare for mye og tar for lang tid. Jeg skulle helst bare gitt noen pengene, så kunne de tatt avgjørelsen for meg. Det blir vel kanskje ikke helt det samme som du opplever det..

Men det AB...2f6 skriver her gir mye mening.

Skrevet

Jeg er også sånn, og veldig glad for det! Jeg er student og håper på å få råd til å kjøpe leilighet om ikke så altfor mange år, så bruker omtrent ikke penger. Sparer alt jeg kan. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som er slik, hun bruker timevis i butikken, for hun klarer egentlig ikke kjøpe noe som helst.

Lure på hva de psykiske aspektene bak dette er for noe.

Anonymkode: 91471...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...