AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Dette ska jo i teorien være veldig bra for det ene og deg andre. Ei venninne mener bestemt det må være lime, når jeg har søkt på nette er det helst sitron jeg finner noe om. Er det noen som har greie på dette? Er det egentlig det samme om det er lime eller sitron? Anonymkode: 15c1a...459
Bolthorn Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Er samme greia, næringsverdien er nesten den samme for sitron og lime. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 1 time siden, Bolthorn skrev: Er samme greia, næringsverdien er nesten den samme for sitron og lime. Ok. Takk😀 Anonymkode: 15c1a...459
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Av nysgjerrighet, er det noe vitenskapelig hold i at dette er bra for deg, utover hva vanlig rent vann kan tilby? Anonymkode: fb382...64c 1
Bolthorn Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av nysgjerrighet, er det noe vitenskapelig hold i at dette er bra for deg, utover hva vanlig rent vann kan tilby? Anonymkode: fb382...64c Vel om du ser på næringsveinnholdet vil du tilsette vannet litt karbo,fett, kalium, fiber, natrium, vitamin A, vitamin C og magnesium. Er selvfølgelig små verdier men er iallefall ikke usunt, vann er også viktig etter søvn. 2
Emalje Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Av nysgjerrighet, er det noe vitenskapelig hold i at dette er bra for deg, utover hva vanlig rent vann kan tilby? Anonymkode: fb382...64c Selv føler jeg at det setter igang fordøyelsen bedre enn vanlig vann! Skal helst være 50/50 kokende vann og iskaldt vann fra springen, sånn at det blir varmt/lunkent. Noen legger til ingefær også.
Pringle Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg tror at den mengden du klarer å drikke vil være så liten at det ikke gjør noen nevneverdig forskjell om det er sitron eller limesaft. Jeg tror også at hvis det er bra for noe som helst, så er det likegyldig når på dagen du drikker det, og at vannet er det som vil ha den største effekten.
ajarRun Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 3 timer siden, Emalje skrev: Selv føler jeg at det setter igang fordøyelsen bedre enn vanlig vann! Skal helst være 50/50 kokende vann og iskaldt vann fra springen, sånn at det blir varmt/lunkent. Noen legger til ingefær også. Hvor iskaldt må vannet være?
Emalje Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvor iskaldt må vannet være? Haha! Kaldt, burde jeg kanskje skrive. Det kaldeste du får i springen.
Gjest Uhumskheter Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 kokende+kaldt=lunkent, så hvorfor ikke bare ta lunkent vann fra springen istedet?
Emalje Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 11 minutter siden, Uhumskheter skrev: kokende+kaldt=lunkent, så hvorfor ikke bare ta lunkent vann fra springen istedet? Innbiller meg at varmt/lunkent vann fra springen ikke alltid er så sunt.. er noe med at det har ligget i en varmtvannstank en stund. Er nok bare paranoid. 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 9 timer siden, Emalje skrev: Innbiller meg at varmt/lunkent vann fra springen ikke alltid er så sunt.. er noe med at det har ligget i en varmtvannstank en stund. Er nok bare paranoid. Det er sant, tenkte ikke så langt. Du er ikke paranoid, har hørt det jeg og.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Tror ikke temperaturen på vannet er så veldig viktig, ikke ut fra egen erfaring iallefall. Jeg bruker vanlig kaldt vann fra springen. I tillegg til at jeg føler det er bra for førdøyelsen og hjelper mot oppblåsthet, er det veldig godt. En annen ting som er veldig godt er å koke opp vann, skvise en halv sitron i glasset, tilsette biter av ingefær og en ss honning. Det er gull for immunforsvaret. Anonymkode: 7da9b...8ed
elvital Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Presset sitron om morningen senker kolesterolet også visstnok
Emalje Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke temperaturen på vannet er så veldig viktig, ikke ut fra egen erfaring iallefall. Jeg bruker vanlig kaldt vann fra springen. I tillegg til at jeg føler det er bra for førdøyelsen og hjelper mot oppblåsthet, er det veldig godt. En annen ting som er veldig godt er å koke opp vann, skvise en halv sitron i glasset, tilsette biter av ingefær og en ss honning. Det er gull for immunforsvaret. Anonymkode: 7da9b...8ed Er en yogigreie at det skal være varmt vann!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 Egentlig burde alt vi spiser være kroppstemperert/lunkent. Det bedrer opptaket da kroppen slipper å måtte kjøle ned eller varme opp det som kommer ned i magesekken før nyttiggjøring. Så at vannet burde være lunkent er helt riktig, hvis det er viktig at akkurat dette skal tas opp optimalt. Anonymkode: 2b43e...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå