Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til et nytt sted, og det er bare 2 uker til vi flytter inn.

Nå prøver jeg febrilsk å finne en bredbåndsleverandør i området.

Vil helst ha Viken Fiber, de holder på å bygge ut i området og de fleste naboene har fått fiber. Men de må ha tillatelse fra eier av huset før de graver, og jeg har prøvd å 3 uker å få svar fra Viken om jeg kan få et tilbud fra dem eller ikke. Frustrerende.

Canal Digital er mitt andre valg. MEN jeg ønsker kun bredbånd, ikke kabel-tv, noe som tydelgvis er helt umulig å få til. Derfor er de lagt på hylla også.

Så er spørsmålet mitt. Jeg MÅ ha internett når jeg flytter inn. 

Prøvde å høre med NextGenTel, men de tilbyr kun bredbånd med 12 måneders oppsigelsestid. Noe som er helt uaktuelt.

Noen andre som har noen gode ideer hvordan jeg kan få løst dette?

Anonymkode: c3f13...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke lett å gi råd når en ikke vet hvor dette er, hvor mange kan levere der du flytter til

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tdm900 skrev:

ikke lett å gi råd når en ikke vet hvor dette er, hvor mange kan levere der du flytter til

Ja, det har du rett i. Men har ikke så lyst å legge ut adressen her.

Tenkte kanskje noen hadde gode tips som kanskje kunne gi meg noen ideer hvordan jeg kunne løse dette.

Skrevet

Etter hva jeg forstår eier ikke dere huset, da må dere nesten gå på huseier og spørre han. Er ikke eier villig til å ta den kostnaden, sitter du litt fint i det. For guds skyld, styr unna Nextgentel! Har et dårlig rykte på seg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal flytte til et nytt sted, og det er bare 2 uker til vi flytter inn.

Nå prøver jeg febrilsk å finne en bredbåndsleverandør i området.

Vil helst ha Viken Fiber, de holder på å bygge ut i området og de fleste naboene har fått fiber. Men de må ha tillatelse fra eier av huset før de graver, og jeg har prøvd å 3 uker å få svar fra Viken om jeg kan få et tilbud fra dem eller ikke. Frustrerende.

Canal Digital er mitt andre valg. MEN jeg ønsker kun bredbånd, ikke kabel-tv, noe som tydelgvis er helt umulig å få til. Derfor er de lagt på hylla også.

Så er spørsmålet mitt. Jeg MÅ ha internett når jeg flytter inn. 

Prøvde å høre med NextGenTel, men de tilbyr kun bredbånd med 12 måneders oppsigelsestid. Noe som er helt uaktuelt.

Noen andre som har noen gode ideer hvordan jeg kan få løst dette?

Merkelig at du ikke får svar fra Viken, men hvis det, er det du ønsker og er redd for å binde det til noe annet, hadde jeg prøvd mobilt bredbånd i en periode til dere får det på plass.

Anonymkode: fcbcf...155

Skrevet

Vi har Get (fiber) og er veldig fornøyd med det. Før det ble bygget ut med fiber her hadde vi faktisk mobilt bredbånd fra NetCom. Har veldig god dekning her med 4G så det fungerte overraskende greit. Det eneste negative var at vi ikke fikk fri bruk og dermed utgikk Netflix og lignende tjenester. Bare som et tips dersom det ikke ordner seg med fiber med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Mobilt bredbånd. 

Anonymkode: cb0db...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på mobilt bredbånd, men vi har ikke TV, så derfor er Netflix og Youtube flittig brukt, både av oss og barna.

Skrevet

Hvis det har vært telefon hos tidligere leieboere, er dret vel ikke noe problem å få ADSL, uansett hvilken leverandør dere velger? Du får ikke fiberhastighet, men er neppe en mellomstor bedrift, heller.

Bindingstid er bare proforma. Hvis dere bare skal bo der noen måneder, er det bare å flytte abonnementet, eller avslutte det. De fleste leverandører er velvillige ved flytting, og håper på ny avtale seinere. Bindingstid er mest for at dere ikke plutselig skal velge konkurrenten. Min erfaring, i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...