AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Hei. Fra januar 2015 til september 2015 mottok jeg dagpenger. Fikk meg deretter jobb i en 80 prosent stilling. Nå som juni kommer får jeg kun feriepenge som jeg opptjente de 3 siste månedene i fjor? Eller får jeg lønn og feriepenger? Blir ikke klok på dette her. Hjelp meg å forklar. Anonymkode: 856fe...6e9
Bolthorn Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Du blir trukket for full ferie med mindre du gir beskjed om noe annet. Du vil da bli trukket all lønn i juni og motta feriepenger for de 3 opptjente månedene.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 du får lønn men noen ganger må du avtale dette med lønnsavdeling, andre plasser går det automatisk. Du får lønn for resterende mnd. Anonymkode: 67bba...db5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Har gitt beskjed til arbeidsgiver at jeg ikke ønsker ferie Iår og det er ok for han da vi er for få ansatte i bedriften. Så da kan jeg regne med å få full lønn + de opptjente feriepengene ? Anonymkode: 856fe...6e9
Bolthorn Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gitt beskjed til arbeidsgiver at jeg ikke ønsker ferie Iår og det er ok for han da vi er for få ansatte i bedriften. Så da kan jeg regne med å få full lønn + de opptjente feriepengene ? Anonymkode: 856fe...6e9 Ja, blir du ikke trukket for ferie skal du ha full lønn+feriepengene.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gitt beskjed til arbeidsgiver at jeg ikke ønsker ferie Iår og det er ok for han da vi er for få ansatte i bedriften. Så da kan jeg regne med å få full lønn + de opptjente feriepengene ? Anonymkode: 856fe...6e9 Da har ikke arbeidsgiveren din lest regelverket. Det er ikke lenger tillatt at ansatte ikke tar ferie i løpet av året. Du har ikke krav på både lønn og feriepenger. du må i løpet av året avviklet noe av ferien og evnt så kan man overføre 1-2 uker neste år. Anonymkode: 95836...b50 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå