AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Kunne dere datet noen som tilhører en kristen sekt? Hvis ja, ville du endret deg for å tilpasse den andres livssyn? Hvis nei, hvorfor ikke? Og dere som tilhører slike sekter, kunne dere datet noen utenfor deres samfunn? Hvorfor/Hvorfor ikke? Eller er det en total krasj mellom to mennesker dersom ikke begge har samme livssyn? Anonymkode: c03e1...a7b
Bolthorn Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Nei, kan ikke være sammen med noen som har ett forhistorisk syn på skapelsen. 1
Shai Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Ja, det kunne jeg godt, så lenge jeg kunne beholde mitt eget livssyn. 2
Fiberhusk Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Bare hvis personen tilhørte en sekt, ikke tilhører. Kunne ikke vært livspartner med noen som var personlig religiøse.
Okapi Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Statskirka er vel per definisjon en kristen sekt, så sånn nominelt sett, ja. Om hun var "aktivt" religiøs tviler jeg litt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Ja det kunne jeg om moralene våres generelt var like. Om han derimot hadde religiøse standpunkter som ikke var forenelig med mine moraler ville det blitt umulig. Samme med forskjellig politisk ståsted for eksempel. Men nå er religiøse mennesker stort sett for det gode i mennesket og det i seg selv er jo heller en fordel enn ulempe syns jeg Anonymkode: 2d938...850 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg er kristen, medlem i statskirka, går på gudstjeneste, på bedehuset, er med i bibelgruppe og i misjonsforeningen. Anser meg ikke som sektmedlem, men du sikter sikkert til noen i samme leia som meg, så da svarer jeg litt. Troen på Gud gjennomsyrer livet mitt og påvirker valgene jeg tar. Jeg kommer ikke fra en kristen familie, så jeg vet hva det vil si å gå mot strømmen. Jeg ville ha et veldig ulikt verdisyn i forhold til en ikke-troende, og tenke andre tanker om livet etter døden og hva som skjer da. Da jeg var yngre hadde jeg en kjæreste som ikke var kristen, men det gikk veldig dårlig. Han følte at jeg tilbrakte for mye tid på Gud, ikke var jeg villig til å gjøre alt han ville heller, så det varte ikke veldig lenge. Jeg dater menn fra andre retninger innenfor kristendommen, men ikke noen som ikke er kristne. Vi blir rett og slett for forskjellige, en ting er å være uenig om dåpssynet, en annen ting er å være uenig i eksempelvis Joh 3,16. Anonymkode: 52d88...474 2
Tekopper Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Jeg tror ikke jeg hadde orket noen former for altoppslukende overbevisninger lengre. Verken religiøse, politiske eller sosiale. Manglende evne til å gi/ta, tilpasse seg og rigide regler tror jeg ikke jeg gidder å forholde meg til igjen. 1
Citpensacola Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Det er totalt uaktuelt for min del å date noen som er religiøse på noen måte, enkelt og greit. Det hadde blitt så merkelig at det aldri kunne fungert. 1
Wiggins Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 Sekt av typen pinsevenn eller Jehovas vitne? Nei, det ville blitt for mange områder der vi var totalt uenige. Generelt vil jeg ikke kunne ha et forhold til en som tror mer på en gammel eventyrbok enn på vitenskap. 1
super-s Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Kunne aldri datet en religiøs person. Personlig kristen kan gå greit, men en fyr som snakker om gud/jesus eller som tror på alt som står i bibelen, holder jeg meg langt unna. Vil helst dele syn på livet med den jeg skal være sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå