Gå til innhold

Den mindre pene venninna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er den minst attraktive venninna, alle de andre har kjæreste eller samboer/er gift. Venninnene mine sier selvfølgelig at jeg kommer til å treffe en når jeg minst aner det og at jeg skal gå for det hvis jeg sier at jeg synes noen er kjekk. Men det skjer jo aldri, hvis noen viser interesse er de enten helt sprø, minst 20 år eldre eller så full at de ikke ser forskjell på meg og en potteplante.

Dere damer her, hvis dere sier sånne ting til "den stygge venninna", mener dere det da, eller er det sånt man bare sier for å være snill?

Anonymkode: e84aa...9bb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ts konkret skrive hva det er som gjør at du er mindre pen?

Anonymkode: 5462c...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ts konkret skrive hva det er som gjør at du er mindre pen?

Anonymkode: 5462c...65d

Dytt 

Anonymkode: b966e...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke mer at når du går med den innstillingen at du er den minst pene venninna så utstråler du også dette med ekstremt dårlig selvtillitt og at du ikke er bra nok holdning? Da blir det fort verre med å finne type og. Kan uansett ikke forstå at noen er så stygge at de ikke får seg type, men er det sånn at du har svært høye krav selv kanskje? 

Anonymkode: acdaf...60f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den minst attraktive venninna, alle de andre har kjæreste eller samboer/er gift. Venninnene mine sier selvfølgelig at jeg kommer til å treffe en når jeg minst aner det og at jeg skal gå for det hvis jeg sier at jeg synes noen er kjekk. Men det skjer jo aldri, hvis noen viser interesse er de enten helt sprø, minst 20 år eldre eller så full at de ikke ser forskjell på meg og en potteplante.

Dere damer her, hvis dere sier sånne ting til "den stygge venninna", mener dere det da, eller er det sånt man bare sier for å være snill?

Anonymkode: e84aa...9bb

Jeg sier sånt til mine mindre pene venninner, og mener det.. De har gode personlige og mellommenneskelige kvaliteter som jeg tror mange menn ville sette pris på, og de har alltids ting ved utseendet som er flott og spesielt.. F.eks en svært overvektig venninne med angstproblematikk, har jo samtidig store vakre øyne, en smittende latter, omsorgsfull og raus personlighet, kunsteriske evner, er reflektert og oppegående, flink til å løfte andre opp, sprudlende, pent hår osv osv... Hvorfor skulle det ikke finnes opptil flere menn som setter pris på alt dette? Derfor sier jeg sånt til henne... Så klart finnes det noen, eller opptil fler, for alle... :blomst:

Anonymkode: 89af4...f31

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier sånt til mine mindre pene venninner, og mener det.. De har gode personlige og mellommenneskelige kvaliteter som jeg tror mange menn ville sette pris på, og de har alltids ting ved utseendet som er flott og spesielt.. F.eks en svært overvektig venninne med angstproblematikk, har jo samtidig store vakre øyne, en smittende latter, omsorgsfull og raus personlighet, kunsteriske evner, er reflektert og oppegående, flink til å løfte andre opp, sprudlende, pent hår osv osv... Hvorfor skulle det ikke finnes opptil flere menn som setter pris på alt dette? Derfor sier jeg sånt til henne... Så klart finnes det noen, eller opptil fler, for alle... :blomst:

Anonymkode: 89af4...f31

Ja du er jo fantastisk venninne når du kan si det OG mene det... 

Ser ikke hvem av mine venninner som skal være den mindre pene, kan ha noe med at vi alle er i faste forhold.

Anonymkode: 11282...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, jeg mener ingen fyr er bra nok for venninnene mine, uansett hvordan de ser ut. 

:fnise:

Anonymkode: f63a6...b30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, jeg mener ingen fyr er bra nok for venninnene mine, uansett hvordan de ser ut. 

Emmm.. Er dette en form for mannshat?? Eller var det et forsøk på å være morsom? Hadde en dude skrevet det samme her inne om kompiser og damer ville han blitt hudfletta... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

Emmm.. Er dette en form for mannshat?? Eller var det et forsøk på å være morsom? Hadde en dude skrevet det samme her inne om kompiser og damer ville han blitt hudfletta... 

Det handler om at jeg er glade i venninnene mine og ønsker de kun det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg sier sånt innimellom for å være snill. Ikke at jeg ikke synes venninnene mine fortjener det beste i verden, men jeg kan ikke garantere for at de skal treffe selveste drømmemannen - selv om jeg til stadighet minner dem på "klaaart du kommer til å møte drømmemannen en dag!!".

Det er girl code i mine øyne. På samme måte som når venninnene mine forteller meg at om de ikke visste bedre ville de trodd at jeg var tyve. Dette sier de såklart bare fordi jeg fyller år straks og har enorme alderskomplekser for tiden da man plutselig har innsett at man er i ferd med å bli ordentlig voksen. De er så søte når de lyver til meg. ❤

Når det er sagt er det selvtilliten din som er det største hinderet vil jeg tro. Hvorfor skal "drømmemannen" gå for akkurat deg, når du ikke tror selv engang, at du fortjener og er verdt kun det beste? 

Hva er det som liksom gjør deg så forferdelig mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
12 minutter siden, O.G. skrev:

Det handler om at jeg er glade i venninnene mine og ønsker de kun det beste. 

gjennom å ha tillit, vise aksept og respekt ovenfor deres valg av partner, samt glede deg sammen med dem- så er du jo virkelig glad i dem.. Ingentingen er så flott som å finne kjærligheten. At ei venninne automatisk synes typen er "for dårlig" er jo dødskjipt og overhodet ikke noe kult gjort, ovenfor dem du er så glad i... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

gjennom å ha tillit, vise aksept og respekt ovenfor deres valg av partner, samt glede deg sammen med dem- så er du jo virkelig glad i dem.. Ingentingen er så flott som å finne kjærligheten. At ei venninne automatisk synes typen er "for dårlig" er jo dødskjipt og overhodet ikke noe kult gjort, ovenfor dem du er så glad i... 

Vel, det er jo synd det at du ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig, men det får altså da jeg til. Man trenger ikke å like ens venninnes kjæreste, man klarer samtidig respektere forholdet hennes. ;)

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det vakreste mennesket jeg har møtt var 40 kr overvektig og hadde et helt vanlig utseende. Men når hun snakket utstrålte hun noe som ikke kan komme fra noe annet sted enn innefra, og jeg tenkte. Du er vakker du, mannen, barna, venninnene dine er heldige mennesker. 
Når jeg ble kjent med dette flotte mennesket så jeg ikke noe annet enn et utrolig flott og vakkert menneske.

Anonymkode: 60176...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo en grunn til at de er venninnene dine. Du har gode kvaliteter som de setter pris på. Det vil også en mann gjøre. Nå vil jeg si at utstråling og åpenhet (holdning og kroppsspråk) er svært viktig og kan ofte være mer avgjørende enn utseende i seg selv. 

Anonymkode: cd314...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier ikke slikt i det hele tatt, men har heller ingen single venninner som klager over det. Men vi er i tyveårene og det er ikke stress eller biologisk klokke på gang, så de fleste er single ved eget valg. 

Men dersom en av mine "mindre klassisk pene" venninner skulle sagt noe sånt så hadde jeg nok svart at hun finner noen - og ment det.

Hvorvidt noen ender opp i et lykkelig forhold har lite med utseende å gjøre. Se utover venninnegjengen din, gå ut på gaten og på lekeplasser og på cafeer. Der vil du se massevis av par, og de fleste er ikke smellvakre eller råkjekke. Mesteparten av befolkningen finner en partner i løpet av livet, uten at de er smellvakre. Om ikke annet så har de aller peneste kvinnene mer turbulente kjærlighetsliv enn de gjennomsnittlige, da de tiltrekker seg rubbel og bit - inkludert mange menn som bare vil nedlegge dem. Supermodeller skiller seg over en lav sko, så utseende er en dårlig indikator for langvarige forhold. 

Utseendet er kun en faktor mht. hvor mange valgmuligheter du har. Og selv der er det ganske mye spillerom - du har kanskje ikke det genetiske utgangspunktet til Charlize Theron, men du kan fortsatt vær slank og trent, velstelt, feminin, fin på håret og ha god holdning og et smil om munnen. Hvis oppmerksomheten fra menn virkelig er så sparsom som du uttrykker i startinnlegget, så ville jeg sett litt på disse tingene. 

Anonymkode: 89098...d0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest noe tilfeldig
58 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, det er jo synd det at du ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig, men det får altså da jeg til. Man trenger ikke å like ens venninnes kjæreste, man klarer samtidig respektere forholdet hennes. ;)

merkelig at du tar for gitt at "ingen mann er bra nok" jeg skjønner om du prøver å være morsom, litt som foreldre kan si om fireåringen sin :"når du blir stor og kommer hjem med kjærest vil pappa stå på trappa med hagla"- joke.. Men seriøst; syntes jeg mann var dårlig eller "ikke god nok" for venninna mi ville jeg virkelig ikke gledet meg på hennes vegne, - nei! ("Jeg er så glad for at du er sammen med noen som ikke er bra for deg"..??) - å si at ett menneske ikke er "god nok" eller "bra nok" for den andre må jo bety at en av dem er destruktiv, drar den andre ned, ikke medfører noe positivt eller produktivt. Om dette ikke er tilfellet, vil jeg jo påstå at en mann ER "god nok" for ei venninne, og da vil jeg jo glede meg sammen med henne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

merkelig at du tar for gitt at "ingen mann er bra nok" jeg skjønner om du prøver å være morsom, litt som foreldre kan si om fireåringen sin :"når du blir stor og kommer hjem med kjærest vil pappa stå på trappa med hagla"- joke.. Men seriøst; syntes jeg mann var dårlig eller "ikke god nok" for venninna mi ville jeg virkelig ikke gledet meg på hennes vegne, - nei! ("Jeg er så glad for at du er sammen med noen som ikke er bra for deg"..??) - å si at ett menneske ikke er "god nok" eller "bra nok" for den andre må jo bety at en av dem er destruktiv, drar den andre ned, ikke medfører noe positivt eller produktivt. Om dette ikke er tilfellet, vil jeg jo påstå at en mann ER "god nok" for ei venninne, og da vil jeg jo glede meg sammen med henne 😊

Ikke det?

Hva med at man f.eks ikke har en skit med hvem ens venninne blir ilag med, men bare holder sine meninger for seg selv, håper på det beste og respekterer forholdet hennes. Får du ikke til det, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
26 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke det?

Hva med at man f.eks ikke har en skit med hvem ens venninne blir ilag med, men bare holder sine meninger for seg selv, håper på det beste og respekterer forholdet hennes. Får du ikke til det, du?

Emm........Det var jo du som sa "ingen Mann er god nok for mine veninner", og nå sier du at du ikke har noe med deres kjærlighetsliv å gjøre og at du respekterer forholdene de har..?

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo rimelig relevant hvor pen du er. Å være den "stygge venninna" kan være en jente med helt vanlig utseende, eller kanskje over gjennomsnittet.

Det at du beskriver deg selv som ikke pen nok til å få oppmerksomhet fra menn, kan jo også være dårlig selvtillit fra din side. Hører flere ganger jenter si ting som det du skriver, hvor jeg vet at de er så attraktive at folk kommer bort til meg og sier jeg har "digge venninner". Det er svært svært få jenter som er så lite pene at det du beskriver virkelig stemmer, jeg har aldri møtt noen slike jenter. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...