Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hekken min (2år) er blitt gul helt nede.den står inntil en vei så misstenker salten på veien som årsaken. Hva kan jeg gjøre nå for å få den fin og grønn igjen? Vil den skal vokse fort :) legger ved bilde

image.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det saltet vei, så må du spyle hekken ofte. Og den må du gi vann på vinter også.

Anonymkode: 776e1...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Uten å vite hvor du bor og om du har hatt mye sol så tipper jeg det er vårsolen sin skyld. Våren tar knekken på mange trær pga inntørking.  Beskyttelse over tujaen hjelper mye for vårsolen samtidig som den må vannes. Hvis du ikke bruker beskyttelse så må du være flink å vanne.

Anonymkode: 12c71...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Det er spesielt viktig å vanne den godt om høsten. Når vårsolen varmer, og det fortsatt er frost i bakken, klarer ikke røttene å ta opp vann. Det er den vanligste grunnen til at den blir brun om våren/sommeren. Vann den også gjerne i tørkeperioder på sommeren.  Mulig den også kan ha reagert på salt fra veien. 

Anonymkode: d7fe6...913

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser den er gulest i en viss høyde over bakken, så jeg mistenker at nabolagets bikkjer har pisset på den. Det tåler de ikke. Igjen, vasking både vinter og sommer er antakelig det eneste som hjelper mot dette, altså å få vasket det bort før det rekker gjøre skadet. 

Anonymkode: ac542...7a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...