AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 hvis man har samleie 2-3 ganger hver mnd, hvor stor er sjangsen for graviditet innen 6 / 1 år? Anonymkode: 254e9...ede
Kattekvinne Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvis man har samleie 2-3 ganger hver mnd, hvor stor er sjangsen for graviditet innen 6 / 1 år? Anonymkode: 254e9...ede Seks år?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Like stor som ellers. Jeg hadde sex ca to ganger i året før og ble gravid av det såh. Bruk beskyttelse! Anonymkode: 04cd0...01a
EEØm Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Hvis vi tenker sex er helt tilfeldig uavhengig av mensen, 2,5 ganger i mnd og du er fruktbar 4 dager før og 2 dager etter eggløsning = 7 dager, med 30 dager i mnd og 30 dager mellom hver eggløsning blir du fruktbar 7/30 dager. Hvis du har sex 2,5 ganger blir sannsynligheten for sex når du er fruktbar 7*2,5/30. Hvor sannsynlig det er å bli gravid de dagene du er fruktbar varierer veldig fra kvinne til kvinne, mest sannsynlig de tre dagene i midten av de 7 vil jeg tro. Så da må du bare finne det tallet for deg og gange inn det, så får du sannsynligheten for å bli gravid en mnd. Hvis du vil se i løpet av 1 eller 6 år øker sannsynligheten fordi du gjentar dette hver mnd...
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, EEØm skrev: Hvis vi tenker sex er helt tilfeldig uavhengig av mensen, 2,5 ganger i mnd og du er fruktbar 4 dager før og 2 dager etter eggløsning = 7 dager, med 30 dager i mnd og 30 dager mellom hver eggløsning blir du fruktbar 7/30 dager. Hvis du har sex 2,5 ganger blir sannsynligheten for sex når du er fruktbar 7*2,5/30. Hvor sannsynlig det er å bli gravid de dagene du er fruktbar varierer veldig fra kvinne til kvinne, mest sannsynlig de tre dagene i midten av de 7 vil jeg tro. Så da må du bare finne det tallet for deg og gange inn det, så får du sannsynligheten for å bli gravid en mnd. Hvis du vil se i løpet av 1 eller 6 år øker sannsynligheten fordi du gjentar dette hver mnd... Er det sånn, altså? Jeg mener: da jeg gikk på statistikk lærte vi om sammensatte forsøk, og om man kaster en terning, er jo ikke sjansen større for å få en sekser gang nummer hundre sammenlignet med gang nummer en. Dvs: har man x % sannsynlighet for å bli gravid en måned, er vel sannsynligheten like stor neste måned (såfremt syklus ikke endrer seg osv, alle variabler holdes mao konstante). Om ikke vil man jo etter en stund ha over 100 % sannsynlighet for å bli gravid, og sånn funker det jo ikke.. Anonymkode: 0d3e1...611
EEØm Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn, altså? Jeg mener: da jeg gikk på statistikk lærte vi om sammensatte forsøk, og om man kaster en terning, er jo ikke sjansen større for å få en sekser gang nummer hundre sammenlignet med gang nummer en. Dvs: har man x % sannsynlighet for å bli gravid en måned, er vel sannsynligheten like stor neste måned (såfremt syklus ikke endrer seg osv, alle variabler holdes mao konstante). Om ikke vil man jo etter en stund ha over 100 % sannsynlighet for å bli gravid, og sånn funker det jo ikke.. Anonymkode: 0d3e1...611 Hvis du kaster en terning 4 ganger er det mer sannsynlig at du får 6 enn hvis du kun kaster den én gang. Hvis du kaster den uendelig mange ganger er sannsynligheten for at du får minst én sekser lik én. Du kan altså ikke summere sannsynlighetene, men du må bruke binomisk fordeling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå