AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Veier altså 79-81 kg nå, varier fra dag til dag. Har blitt smalere rundt midjen, men ikke mistet noen kg siden januar. Er 175cm høy og har en midje på cirka 73 centimeter. Jeg spiser cirka 1600 kalorier hver dag, noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre. Trener styrke og kondisjon, totalt 5 dager i uka, noen ganger 3-4. Skjønner logikken i at jeg før kunne spise mye mer og fettet bare rant av meg, men nå er det så himla vanskelig! Skal sies at jeg ikke trente før, altså mens jeg raste ned i vekt. Men før gikk jeg ned 0,5 kg i uka, og jeg trener da ikke så hardt at jeg legger på meg 500 gram muskler hver uke, heller! Har hatt en stabil og sunn vektnedgang frem til i januar, hvor jeg bare gikk ned i midjen. Problemet er at jeg ikke lengre minker, der heller. Spiser jeg for lite? Vet at BMRen min ligger på rundt 1600. Føler meg egentlig ikke veldig tjukk, i og med at jeg har en veldig bred benbygning som gjør at jeg ikke ser så tung ut som jeg er. Noen i familien har sagt at jeg har begynt å se litt "uthult" ut, men tror det bare handler om at de ikke er vant til å se meg så slank som nå. Er likevel utrolig trist å tenke på at jeg har jobbet så utrolig hardt det siste halvåret, og så skal jeg ikke nå målet mitt fordi kroppen sier stopp. Vil igjen gjenta at vektnedgangen min ikke har vært ekstrem eller usunn. Trenger bare råd nå til hvordan jeg kan gå ned de resterende 5-10 kiloene. Anonymkode: ed4d8...9c8
Frostrose Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Når man bygger muskler kan det være en periode hvor man ikkr går ned i vekt. Det er normalt. Etterhvert vil musklene bidra til at du forbrenner mer fett. Dersom det har sagt helt stopp ville jeg vurdert å legge inn flere kalorier en kort stund( ca 1 1 uke) for å sjokke systemet litt.
Emalje Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Gurl, I feel ya. Gratulerer med 20 kg! Det er kjempeimponerende! Jeg er like høy som deg, og har veid det samme som du gjør nå. Det er kjipt når ikke vekta ikke rikker seg selvom du gjør alt for at den skal gjøre det. Men tenk på: Nå er du normalvektig og har en sunn vekt og livsstil! Det er kjempebra! Hva med å endre fokus en stund: Ikke veie deg, men trene mot et fitnessmål? Delta i et løp, klare så og så mange av en øvelse, komme deg gjennom en bikramtime i live.. Så kan du legge vekk vekta en stund og ta den fram om noen måneder! 1
Anna Maria Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veier altså 79-81 kg nå, varier fra dag til dag. Har blitt smalere rundt midjen, men ikke mistet noen kg siden januar. Er 175cm høy og har en midje på cirka 73 centimeter. Jeg spiser cirka 1600 kalorier hver dag, noen ganger litt mer, andre ganger litt mindre. Trener styrke og kondisjon, totalt 5 dager i uka, noen ganger 3-4. Skjønner logikken i at jeg før kunne spise mye mer og fettet bare rant av meg, men nå er det så himla vanskelig! Skal sies at jeg ikke trente før, altså mens jeg raste ned i vekt. Men før gikk jeg ned 0,5 kg i uka, og jeg trener da ikke så hardt at jeg legger på meg 500 gram muskler hver uke, heller! Har hatt en stabil og sunn vektnedgang frem til i januar, hvor jeg bare gikk ned i midjen. Problemet er at jeg ikke lengre minker, der heller. Spiser jeg for lite? Vet at BMRen min ligger på rundt 1600. Føler meg egentlig ikke veldig tjukk, i og med at jeg har en veldig bred benbygning som gjør at jeg ikke ser så tung ut som jeg er. Noen i familien har sagt at jeg har begynt å se litt "uthult" ut, men tror det bare handler om at de ikke er vant til å se meg så slank som nå. Er likevel utrolig trist å tenke på at jeg har jobbet så utrolig hardt det siste halvåret, og så skal jeg ikke nå målet mitt fordi kroppen sier stopp. Vil igjen gjenta at vektnedgangen min ikke har vært ekstrem eller usunn. Trenger bare råd nå til hvordan jeg kan gå ned de resterende 5-10 kiloene. Anonymkode: ed4d8...9c8 Du har rett og slett nådd den berømmelige vektterskelen. Når en har gått ned mye over en kort periode, er det vanlig at det før eller siden stopper opp. Men det betyr ikke at det har stoppet opp for alltid. Du må bare være veldig tålmodig. Fortsette det du gjør, være aktiv. Kanskje forandre litt på det du spiser. Ikke mengden, men hva du putter inn i den daglige kalorimengden. Drikk mye vann. På Grete Roede-kursene jeg har gått på, kommer veldig mange til en vektterskel. For noen varer den tre uker, for andre lenger. Det er frustrerende, er der selv akkurat nå, etter å ha gått ned nesten tretti kilo, men vi når målet bare vi er tålmodige nok og fortsetter arbeidet:o) Det er jeg sikker på.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 13 timer siden, Anna Maria skrev: Du har rett og slett nådd den berømmelige vektterskelen. Når en har gått ned mye over en kort periode, er det vanlig at det før eller siden stopper opp. Men det betyr ikke at det har stoppet opp for alltid. Du må bare være veldig tålmodig. Fortsette det du gjør, være aktiv. Kanskje forandre litt på det du spiser. Ikke mengden, men hva du putter inn i den daglige kalorimengden. Drikk mye vann. På Grete Roede-kursene jeg har gått på, kommer veldig mange til en vektterskel. For noen varer den tre uker, for andre lenger. Det er frustrerende, er der selv akkurat nå, etter å ha gått ned nesten tretti kilo, men vi når målet bare vi er tålmodige nok og fortsetter arbeidet:o) Det er jeg sikker på. Takk for svar! Anonymkode: ed4d8...9c8
Anna Maria Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Anonymkode: ed4d8...9c8 Lykke til videre:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå