Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg vil slutte å handle inn unødvendige klær, men synes dette er veldig vanskelig. Problemet er at jeg ikke føler meg fin i de "gamle" klærne mine. Etter en stund begynner jeg alltid å føle meg stygg og rar. Dette fører til at jeg handler inn nye klær, noe som egentlig bare er en ond sirkel for etter en stund føler jeg meg stygg igjen i de klærne. Hva kan jeg gjøre for å føle meg fresh og fin i de samme gamle kjedelige klærne mine? 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 025fd...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg klærne dine frem. Prøv å se på dem med nye øyner. Et det noe du kan bruke på en annen måte? Kan du ta en genser over en kjole slik at det blir et skjørt? En topp over en bluse for en ny vri? Nye fargekombinasjoner du ikke har prøvd? Vet du hva du har neders/innerst i skapet?

Skrevet

Har du en gjennomført stil, eller kjøper du litt av alt? Har du en basisfarve du komplementerer/kontrasterer? Hva med accessoirer?

Kanskje dette blir skivebom å gjette fra min side: Kanskje du mangler stil-tilhørighet? Hvordan vil du beskrive garderoben din? Sporty? Elegant? Flamboyant? Klassisk? ______?

Jeg tviler på at alle de "gamle" klærne dine er kjedelige, for på et tidspunkt følte du deg jo fresh og fin i dem.

Finn frem noen basisplagg som vil uttrykke stilen din, enten det er en snerten kjole eller favoritt-jeansen. Bygg resten av garderoben rundt dem. Jeg mistenker at du bare mangler system i din overveldende mangslungne garderobe-beholdning!

Tenk anledninger: jobb-antrekk, begravelse, fest, besøke venninde, biltur med kjæresten. Kanskje du trenger å parre klærne med når de skal brukes. Jeg bare gjetter vilt her.

Ellers tror jeg det er mange kompetente folk her inne som er langt mer inne i klesproblematikk enn meg. Håper de vil gi deg noe inspirasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...