Hectine Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Når man kjøper en selveier-leilighet, er dokumentavgiften noe som regnes inn som en del av det man låner, eller må man betale det rett ut av egen lomme slik at man må spare det opp i tillegg til egenkapitalen?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Vi måtte betale den ut av egen lomme. Anonymkode: dc681...672
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Man låner vanligvis ikke dokumentavgiften nei, deg kommer i tillegg til EK. Anonymkode: f88ce...bc6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 28 minutter siden, Hectine skrev: Når man kjøper en selveier-leilighet, er dokumentavgiften noe som regnes inn som en del av det man låner, eller må man betale det rett ut av egen lomme slik at man må spare det opp i tillegg til egenkapitalen? Dette qvtaler du med banken når du får lån. Får du kommunalt lån og tilskudd kan dokumentavgiften regnes inn i tilskuddet. Anonymkode: 09683...798
blonden Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Det kommer utenom, men banken tar det med i beregningen - så du trenger ikke tenke på å ha nok til det utenom. Hvis banken gir deg lånebevis på f.eks 2 millioner, så kan du by opp til 2 millioner.
Hectine Skrevet 20. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette qvtaler du med banken når du får lån. Får du kommunalt lån og tilskudd kan dokumentavgiften regnes inn i tilskuddet. Anonymkode: 09683...798 Det spiser jo en stoor del av egenkapitalen vår når vi tenker leilighet til 3 000 000, sukk
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 13 timer siden, blonden skrev: Det kommer utenom, men banken tar det med i beregningen - så du trenger ikke tenke på å ha nok til det utenom. Hvis banken gir deg lånebevis på f.eks 2 millioner, så kan du by opp til 2 millioner. Når jeg har fått lånebevis har det vært på summen jeg kan låne. EK og dokumentavgift har jeg måttet ta høyde for at jeg har nok til selv. Anonymkode: 44eff...779
Million Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 (endret) Da jeg fikk lån, var det ikke dok.avgifter o.l. innberegnet i lånesummen, nei. Den lånesummen jeg fikk tildelt, var absolutt, og ikke noe som ville utvides pga ekstrautgiftene i forb. med kjøpet. Det måtte jeg selv passe på å ha i banken, eller kjøpe billigere så det ikke gikk over lånesummen inkl dok.avgifter. Nå endte det med at jeg kjøpte borettslagsleilighet istedenfor selveier, og da kom avgiftene på bare 1000,- kr istedet. Fordelen med å kjøpe borettslagsbolig. Endret 21. april 2016 av Million 1
Hectine Skrevet 21. april 2016 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2016 3 timer siden, Million skrev: Da jeg fikk lån, var det ikke dok.avgifter o.l. innberegnet i lånesummen, nei. Den lånesummen jeg fikk tildelt, var absolutt, og ikke noe som ville utvides pga ekstrautgiftene i forb. med kjøpet. Det måtte jeg selv passe på å ha i banken, eller kjøpe billigere så det ikke gikk over lånesummen inkl dok.avgifter. Nå endte det med at jeg kjøpte borettslagsleilighet istedenfor selveier, og da kom avgiftene på bare 1000,- kr istedet. Fordelen med å kjøpe borettslagsbolig. Det er akkurat det jeg har lurt på Så dok.avgiften kan inngå i lånesummen så lenge totalsummen holder seg innafor det man får låne?
Fiberhusk Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 3 timer siden, VinterSnø skrev: Vi har dokumentavgift i lånesummen. Det har jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå