Gå til innhold

Ødelegger løping for styrketreningen?? Skal trene om 40 min hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hadde en ganske tung ben og rumpeøkt i går, som jeg kjenner i dag. Skal trene overkropp etterpå, og pleier å løpe intervaller før det. Er det dumt siden jeg er støl og musklene restituerer seg i dag? Er snakk om 30 min intervaller ca :-)

Anonymkode: 6c134...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det høres ut som en dårlig idé å løpe intervaller når du er støl etter å ha trent tung styrke. Når kroppen har fått mye hardere belastning enn den er vant til blir du støl. Da må du gi kroppen ro til å bygge seg opp igjen. Du trenger ikke sitte fullstendig i ro, men ikke noen trening. Å trene vil bare føre til at restitusjonen går saktere.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor mye trening du tåler også da... Noe super intervalløkt tviler jeg på, men det betyr ikke at du kan jogge/løpe i lavere pulssoner litt mer som en restutisjonsøkt for beina. Husk at musklene må få tid å bygge seg opp igjen også. Prøv deg litt frem, og se hvordan beina føles. Jeg kan selv ha to harde intervalløkter på to dager, men kjører da restutisjonsøkt på dag 3. Uansett det som funker for meg funker kanskje ikke for andre, vi responderer jo ulikt på trening og belasting. Så fasiten må du nesten finne ut av selv ;)  

Anonymkode: b20e9...b74

Skrevet

Ville heller satset på en restitusjonsøkt, for eksempel en rolig gåtur på 20-30 min. Samtidig belastes ikke musklene på samme måte av løping og styrketrening, men jeg ville nok tatt en rolig dag for å ikke risikere en skade

Skrevet

Intervaller suger for styrke, ta en recovery run isteden, løp sakte. Du bør ta cardio og styrke på samme dagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...