AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Hei. Prøver å få til gode måltider og vaner. Hva synes dere? I går spiste jeg sånn: kl 8: havregrøt av 60 g gryn kokt på vann med rosiner. (250) kl 11.30: 1 boks cottage cheese (220) og 1 banan (100) kl 14.30: to knekkebrød (90) med to speilegg (ett på hver) (200) kl 18: middag (fiskegrateng med grønnsaker og en potet) (500) kl 20.30: to knekkebrød med makrell i tomat, pluss tomat og agurk (200) drikker vann og noen kopper kaffe med melk. Er kvinne, 175 høy, 68 kilo. Ønsker primært bare å få gode spisevaner (men skader ikke å gå ned et par kilo heller). Har ført opp det jeg tror er cirka kalorier i parentes. Anonymkode: 2d0a2...0e3
Krapylet Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Synes det ser ut som en solid matplan som får med det meste av næringsstoffer. Regner med at du varierer middagen litt, så da er jo dette helt knall! :D 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Så bra! Takk. Ja, jeg varierer middagen. Og litt de andre tingene også. I dag blir det f.eks tunfisk og grønnsaker i stedet for cottage cheese. Men stort sett fisk/fulg og grønt til middag. Tror dette fungerer godt for meg. Anonymkode: 2d0a2...0e3
Krapylet Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Kjempebra! Det viktigste av alt er at det fungerer for deg. Selv om noe passer perfekt til en person trenger det ikke fungere i det heletatt for andre. Hvis du føler deg tilfreds med mengde og type mat er det alfa-omega for å kunne opprettholde ett sunt matinntak. Også mye bedre enn en diett. Som regel når folk går på en diett kan de gå ned masse, men med en gang den er ferdig fyker de opp igjen fordi det vanlige kostholdet ikke var bra nok. En viktig ting å huske, de dagene du unner deg noe ekstra, et stykke bløtkake, en sjokolade, en pose potetgull eller whatever, gjør det med GOD samvittighet og tenk at du unner deg selv dette! å gå rundt med dårlig samvittighet er en av de minst produktive følelsene man kan ha og er bare destruktivt. Så fortsetter man neste dag med sitt vanlige gode kosthold. Man skal da kunne nyte livet og! :D Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå