Gå til innhold

33% fettprosent i kroppen :O

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny vekt som måler fettprosent og vann i kroppen. Har hatt en hard økt med trening og gikk på den for å sjekke. Den er helt ny . Jeg fikk sjokk! 48% VANN OG 33 % FETT!

WTF!

Dette er jo ekstremt mye fett, er helt fortvilet nå, kan det ligge i årene mine? Utenpå så ser man jo ikke at jeg er feit. Helt flat mage og ikke noen valker noen plasser.

Anonymkode: 515ec...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I årene dine ligger de ikke. Da hadde du vært dau.

Nummer to: det er en vekt. Så ta den med en klype salt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

I årene dine ligger de ikke. Da hadde du vært dau.

Nummer to: det er en vekt. Så ta den med en klype salt.

Hvor ligger det da? Halve kroppen er jo nesten fett jo. Kan den vise feil?

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ER feil. En baderomsvekt som viser fettprosent skal man tro litt mindre på enn om man stikker en finger i været og tenker på et tall. Jeg har tilfeldigvis en slik en selv (fikk den i julegave, ville aldri kjøpt det selv). Videre vet jeg at jeg har svært lav fettprosent i sykkelsesongen, 6-7%, har målt det hos fagperson. Vekta påsto likevel at jeg hadde nesten 20% kroppsfett.

Hvis du vil vite dette tallet med såpass nøyaktighet at du kan bry deg om tallet må du enten gå til fagperson (lege eller ernæringsfysiolog som kan å bruke en fettklype) eller på et treningssenter som har en slik dyr stor maskin som måler det ganske nøyaktig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Wiggins skrev:

Den ER feil. En baderomsvekt som viser fettprosent skal man tro litt mindre på enn om man stikker en finger i været og tenker på et tall. Jeg har tilfeldigvis en slik en selv (fikk den i julegave, ville aldri kjøpt det selv). Videre vet jeg at jeg har svært lav fettprosent i sykkelsesongen, 6-7%, har målt det hos fagperson. Vekta påsto likevel at jeg hadde nesten 20% kroppsfett.

Hvis du vil vite dette tallet med såpass nøyaktighet at du kan bry deg om tallet må du enten gå til fagperson (lege eller ernæringsfysiolog som kan å bruke en fettklype) eller på et treningssenter som har en slik dyr stor maskin som måler det ganske nøyaktig.

Phu nå ble jeg litt lettet. Takk for svar :)

Skrevet

Det vekta viser påvirkes i stor grad av vanninnholdet i kroppen, den vil derfor vise andre verdier om du måler etter trening enn før, men det sier jo seg selv at du i realiteten ikke har endret fettinnhold i kroppen så veldig mye  i en slik setting. Veier du deg på samme tid av døgnet, med samme avstand i tid til siste måltid (f.eks. om morgenen før du spiser) så kan den kanskje, men bare kanskje, gi en viss pekepinn om fettprosenten går opp eller ned, men selve tallverdien må tas med en god klype salt. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er normal fettprosent er vist veldig variabelt, men virker som at opp mot 30% for kvinner er innen for normalen.

Egentlig vet vi jo ikke hvor fettet ligger. Kanskje vekta viser totalt feil? eller misvisende tall, du for eksempel har egentlig 20%. Ingen aning. De vektene der er litt som å gjette.

Men, alt fett på kroppen er ikke synlig, Damer skal ha litt underhudsfett, har noe med hormoner og greier. Derfor mister de med veldig lav fettprosent menstruasjonen.

Så selv om du skulle ha noe fettprosent, så betyr det ikke du er overvektig! Det ser du fint i speilet. Hvilket jeg tolker i startinnlegget at du ikke er. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan måler den dette, egentlig?

Anonymkode: 70f14...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...