Gå til innhold

Den franske riviera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt tur til Nice som en overraskelse/bursdagsgave til mannfolket mitt. Planen er å ta turer til Monaco, Italia og de andre småbyene langs kysten, var egentlig derfor jeg booket hotell i Nice. Men nå er jeg usikker om jeg vil bo i Nice, har lest at det ikke er trygt om kveldene og byen er jo ikke så sjarmerende sånn egentlig. Det så jeg sist jeg var der. Vurderer nå å bytte hotell til en av de andre småbyene, som f.eks Antibes. 

Det jeg lurer på her om noen kan anbefale noen andre steder jeg kan sjekke ut? Er Antibes fint for et par som skal farte rundt på dagen og spise middag og spasere sent på kvelden? Er det noen andre småbyer jeg bør vurdere? 

Har kun vært i Nice, Cannes og Monaco tidligere, var på interrail og da rakk jeg ikke så mye :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i Nice mange ganger og har ikke inntrykk av en generell utrygg by. Men nå er det slik at alle byer har deler som er mindre greit å oppholde seg i alene på nattetid, regner ikke med at Nice er anderledes i så måte. Vi har alltid hatt hotell ikke langt fra Place Massena, og aldri følt oss det minste utrygge. Og gamlebyen er jo kjempesjarmis da :) Nå er det masse kjempesjarmise steder langs Rivieraen men å droppe Nice fordi det skal være skummelt eller ikke koselig der blir veldig gærent, tror heller at du var uheldig og innom feil strøk når du stoppa der på interrailturen din ;)  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bodd i Cannes, om du googler så ser du at de fleste anbefaler Cannes fremfor Nice, pga Nice ikke er så koselig.

I Cannes har du båter som går både til St Tropez og Monaco.

Antibes har jeg hørt også er bra.

Anonymkode: 519ac...2bd

Skrevet
1 time siden, gustav skrev:

Har vært i Nice mange ganger og har ikke inntrykk av en generell utrygg by. Men nå er det slik at alle byer har deler som er mindre greit å oppholde seg i alene på nattetid, regner ikke med at Nice er anderledes i så måte. Vi har alltid hatt hotell ikke langt fra Place Massena, og aldri følt oss det minste utrygge. Og gamlebyen er jo kjempesjarmis da :) Nå er det masse kjempesjarmise steder langs Rivieraen men å droppe Nice fordi det skal være skummelt eller ikke koselig der blir veldig gærent, tror heller at du var uheldig og innom feil strøk når du stoppa der på interrailturen din ;)  

Har ikke tenkt til å droppe Nice, men rett og slett bare bytte base for turen vår :) Besøke Nice på dagtid og være et annet sted om kvelden. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville bodd i Cannes, om du googler så ser du at de fleste anbefaler Cannes fremfor Nice, pga Nice ikke er så koselig.

I Cannes har du båter som går både til St Tropez og Monaco.

Antibes har jeg hørt også er bra.

Anonymkode: 519ac...2bd

Takk, jeg har lest om Cannes og vet ikke om det er noe for oss. Har også hørt at ikke er noe særlig interessant i Cannes så det er derfor jeg snuser litt på Antibes, Juan eller kanskje Menton. Takk for tips om båtturer! Kan absolutt tenke meg at mannen vil like en båttur eller to :)

Skrevet

Er det noen her som har vært i Grasse eller de landsbyene i fjellene? Er det verdt med en tur dit? :)

Skrevet
1 time siden, Purple Basil skrev:

Er det noen her som har vært i Grasse eller de landsbyene i fjellene? Er det verdt med en tur dit? :)

Eze er nydelig :) 

Skrevet
10 timer siden, gustav skrev:

Eze er nydelig :) 

Eze ser utrolig flott ut, jeg skal skrive det ned på listen :) Vet du om man kan ta båtturer rundt Nice også? Har googlet litt, men blir mer forvirret enn klok :P

Skrevet

Jeg har vært i Nice, og følte overhodet ikke at det var utrygt der. Har ikke engang hørt om det.

Men har ikke tips til annet sted. I Italia så var vi i Diano Marina, og jeg likte den byen veldig godt.

• Liker 1
Skrevet

Cassis er flott. 

Skrevet (endret)

Følte oss ikke utrygge i Nice, men vi syns ikke det var noe koselig der heller.

Vi trivdes veldig mye bedre i Cannes. Mindre, koseligere og ja....bare bedre. Syns vi da.
Har kjørt gjennom Grasse - det så fint ut - men vi stoppet ikke der.

Ellers har vi også bodd noen netter i Diano Marina i Italia (som en over her). Veldig koselig sted. Litt mindre oppbrukt og slitent enn San Remo som ligger litt nærmere franskerensen.

Endret av *Emma*
Skrevet

Dere mååå dra til Antibes og besøke Picassomuseet der! Vi bodde i Ville Franche sur mer (tror jeg), og derfra gikk det buss til Monaco for 1 €.. Synes Nice var veldig "turistete", men det er jo billig å fly dit med Norwegian, så kanskje det er et fint sted å starte. Anbefaler å ta en tur innom et parfymemuseum!

AnonymBruker
Skrevet

La cle de la porte b&b i gamlebyen i Antibes er veldig trivelig. Rett ved picassomuseet, strand og masse god mat.

Anonymkode: 59190...eb7

Skrevet

Antibe er mye finere enn Nice!

AnonymBruker
Skrevet

Nice er ikke utrygt om man ikke oppsøker mindre hyggelige områder eller er alene. Jeg personlig har ikke vært i Antibes, men kjenner flere som elsker det. 

Anonymkode: 7a561...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...