Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-piller i nærmere 10 år og tok min siste pille på brettet forrige uke. Jeg lurer på hvordan smertene er forskjellig fra eggløsning til menssmerter? Vil det kjennes annerledes ut? Vil man blø når man har eggløsning? 

Anonymkode: 3e6d1...e59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kjenner ikke at man har eggløsning. Jeg kjenner det innimellom, da er det helt annerledes enn menssmerter. Smertene ved eggløsning er mer stikkende og varer ikke så lenge for min del. Ikke kramper som ved mensen. Jeg har aldri blødd ved eggløsning.

Anonymkode: 0de9d...f64

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har gått på p-piller i nærmere 10 år og tok min siste pille på brettet forrige uke. Jeg lurer på hvordan smertene er forskjellig fra eggløsning til menssmerter? Vil det kjennes annerledes ut? Vil man blø når man har eggløsning? 

Trenger da virkelig ikke få smerter verken ved eggløsning eller mens, vel? På p piller har du verken eggløsning eller mens, du har nortfallsblødning i de pillefrie ukene. 

Hvorfor skal du blø under eggløsning? 

Anonymkode: 149a1...66f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger da virkelig ikke få smerter verken ved eggløsning eller mens, vel? På p piller har du verken eggløsning eller mens, du har nortfallsblødning i de pillefrie ukene. 

Hvorfor skal du blø under eggløsning? 

Anonymkode: 149a1...66f

Jeg bare lurer, har aldri (sikkert før jeg begynte på p-piller) hatt eggløsning. Så jeg lurer bare litt på hvordan det fungerer. Er det alltid slik at eggløsning kommer ca 2 uker før mensen?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer, har aldri (sikkert før jeg begynte på p-piller) hatt eggløsning. Så jeg lurer bare litt på hvordan det fungerer. Er det alltid slik at eggløsning kommer ca 2 uker før mensen?

Nei, den kan komme alt fra 11-18 dager og noen har sikkert enda færre/flere dager. Gjennomsnittet er 14 dager.

Anonymkode: 0de9d...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...