Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen sett de reklame-plakaten som henger på bussen for Ikea?

(ser bare noen nakne ræver, skjønner liksom ikke helt poenget med de, rekalmen allså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje eg heller! Har ingenting med sofaen å gjere i alle fall.

Men dei har vel fått det som dei ville. Vi legge merke til dissa teite reklamane og til og med spør andre kva som er poenget. Not bad! :ler:

Skrevet

Tror det liksom er en slags spøk mht "hver rumpetype - sin sofa". Synes den er original, jeg, ikke viser den bare frem lekre rumper heller.

Skrevet

kvinnerumpene skal selge møbler for ikea? :ler: ja,ja...jeg hadde nå vært mere fornøyd hadde det vært mannerumper :wink:

Skrevet
kvinnerumpene skal selge møbler for ikea? :ler: ja' date='ja...jeg hadde nå vært mere fornøyd hadde det vært mannerumper :wink:[/quote']

Det er både kvinner og menn, fine og stygge rumper.

Grunnen til rekasjon fra likestillings-siden, er ikke rumpene i seg selv. Det er ene og alene det at den ene plakaten viser en kvinnerumpe sett fra en bil med nedrullede vinduer, noe som lett kan henspille på prostitusjon. Resten av rumpene (både kvinner og menn) har de ikke reagert på, kun denne ene plakaten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Temmelig dustete reklame spør du meg...man sitter vel ikke naken i sofaen vel...eller gjør de det hos IKEA?

Hvorfor må det være nakne rumper, det kunne jo vært bilde av en bekledt bakdel - samme budskapet, men det gir selvfølgelig ikke den samme etterlengtede "snakkis"-effekten!

Skrevet

Synes IKEA har hatt litt morsomme og orginale reklamer i det siste - og liker av uforklarlige årsaker denne også. Men favoritten er fortsatt screw yourself :ler:

lurer på om de ar byttet reklamenbyrå jeg :wink:

Skrevet
...

Hvorfor må det være nakne rumper, det kunne jo vært bilde av en bekledt bakdel - samme budskapet, men det gir selvfølgelig ikke den samme etterlengtede "snakkis"-effekten!

klart de kunne brukt bekledde rumper, men ville du lagt merke til den reklamen?

poenget med reklame er ikke alltid at det skal passe alles individuelle smak for hva som er behagelig å se på, det er ofte heller det at det er meningen at folk skal se det, snakke om det, reagere på det.

denne syntes jeg da var en søt måte å få folk til å både snakke og skrive om IKEA... de har jo oppnådd det de var ute etter da!! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...