Gå til innhold

Symaskin-kjøpsråd, bursdagspresang

Sven

Anbefalte innlegg

Hei noen, jeg skal kjøpe en brukt/ny symaskin til kona mi uti mai. Hun liker å sy egne klær og være litt kreativ sånn. Men jeg vet jo ikke hva som kreves av en maskin da. Og så er det greit at den er litt robust, så jeg kan mekke litt tykkere turtøy og evt utfordrende stoffer (glatte/ikke glatte).

Hva anbefaler dere at jeg ser etter? På et fjellforum hadde noen anbefalt en Husqvarna H CLASS E 20, men jeg vet ikke om den har kvaliteter utover soliditet.

Tusen hjertelig for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må nesten oppsøke en butikk hvor de selger symaskiner. Få de ulike maskinene vurdert opp mot hverandre og forklart ulikheter. Her duger neppe en billig maskin fra Jysk eller Coop Obs. 

Symaskin er som å kjøpe kjøkkenmaskiner eller bil, du har alt fra hjulvisp til store kjøkkenmaskiner, eller fra en veteranbil til Jaguar. De fleste med litt sybehov trenger noe midt mellom, men hva kommer an på bruk, ønsker og behov. 

Ps et gavekort eller penger til maskin hadde jeg satt mest pris på. (Har eid en billigere men god Phaf maskin og har nå en dårlig men dyr Husquarna. 

Anonymkode: 239d6...7ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps et gavekort eller penger til maskin hadde jeg satt mest pris på. (Har eid en billigere men god Phaf maskin og har nå en dårlig men dyr Husquarna. 

Det tenker jeg også - la henne få velge selv. Det er hun som vet hvilke funksjoner hun trenger og hva den skal brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Det tenker jeg også - la henne få velge selv. Det er hun som vet hvilke funksjoner hun trenger og hva den skal brukes til.

Fine råd, takker .. men hva slags prisnivå vil dere anslå er vettugt og passe nøkternt? 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Sven skrev:

Fine råd, takker .. men hva slags prisnivå vil dere anslå er vettugt og passe nøkternt? 

S

Spørs om du klarer å finne en butikk med tilbud eller ikke. På salg i Juli eller kampanjer du nå kan komme over kan du få gode rabatter. En ordinær pris mellom 4-  og 6 tusen tror jeg du må regne med om du vil ha en god maskin med ulike sømmer og som er i stand til å sy i ulike tykkelser på stoff.  

Du kan jo og være heldig å finne en maskin på finn. Men da har du gjerne ikke garanti. Repeasjon av maskiner er dyrt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  det var vel et håp om å gjøre et godt kjøp av en pent brukt og evt opprinnelig dyr maskin på Finn. Derfor nyttig å få tips fra brukere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brienne of Tarth

Jeg har en Janome-maskin, en av de billigste variantene kjøpt på symaskiner.no

Den er solid og god, mer enn bra nok for mitt beskjedne bruk. Legger du i noen kroner ekstra, så får du nok en veldig bra maskin. Søsteren min syr mye, quilting/patchwork, og hun har en (gammel) toppmodell fra Janome. Før hadde jeg en drittmaskin fra Elkjøp, den var virkelig plastic fantastic, knirket og knaket mens jeg sydde og føltes som noe billig dritt (noe det også var). Nymaskinen min er bare dobbelt så dyr som den fra Elkjøp, men i mine øyne tusen ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt godt om Janome. Nå har jeg snart strategien klar.💪 Takk til alle for hjelp! 👍😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...