Gå til innhold

Kan rødbeter på glass kokes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fant ikke rødbeter i grønnsaksdisken i dag, så da er spørsmålet om rødbeter på glass kan kokes.

Anonymkode: 3b687...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, rødbeter på glass kan kokes, men siden de alt er kokt bør de bare varmes til de er gjennomvarme.

Rødbeter på glass er kokt i en lake av eddik og sukker, og vil derfor kunne gi annen smak til retten enn om du bruker rå rødbeter. Du må antagelig redusere mengden, og sannsynligvis også gjøre andre justeringer. Det kan være det er bedre å sløyfe rødbetene fra retten.

Rødbeter er i sesong om høsten og tåler ikke å lagres i et halvt år slik som gulrot og kålrot. Dersom rødbeter er en viktig del av retten bør du bare lage den om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Sølvrosen skrev:

Rødbeter er i sesong om høsten og tåler ikke å lagres i et halvt år slik som gulrot og kålrot. Dersom rødbeter er en viktig del av retten bør du bare lage den om høsten.

Stemmer ikke helt - jeg har rødbeter fra i fjor i kjøleskapet mitt i skrivende stund. Helt fine de.

Anonymkode: 2a242...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke helt - jeg har rødbeter fra i fjor i kjøleskapet mitt i skrivende stund. Helt fine de.

Anonymkode: 2a242...593

Hva er hemmeligheten din? Hvordan klarer de å overleve så lenge uten å bli slappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...