AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Heisann Bor på en studenthybel der det i kontrakten står det ikke er lov å ha dyr. Det står "dersom leietaker har gode grunner til å ha dyr, skal forespørsel sendes til leietaker." Lurer på om det er noen som vet hvor gode grunnene må være? Har nemlig en kanin som jeg blir tvunget til å ta over, hvis ikke må den gis bort.. Den er veldig gammel, så den kommer nok ikke til å leve så lenge. :-/ Kan dette være en god nok grunn? Eller er det snakk om blindehunder ect? Anonymkode: fe429...563
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 At den må gis bort hvis du ikke får ha den er jo ikke en grunn i det hele tatt. Anonymkode: 6af54...1ab 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Gode begrunnelser finnes det ikke standarsvar på. Men blir du blind, eller er blind og trenger en førerhund så har du gode grunner for å få tillatelse for å få tillatelse til å ha dyr i boligen. En kanin som er gammel og neppe lever lenge er vel i grenseland mellom å måtte overlates til andre, avlives eller å få avslutte livet på studenthybel. Hadde jeg vært eier så ville du fått nei. Fordi kanin er ikke noe innedyr på en liten hybel. Den medfører lukt og møkk og vil ha det bedre andre og større plasser eller i kaninhimmelen. (Vi har hatt utekaniner i stort bur på sommeren.) Anonymkode: 7d6c4...728 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Omdyrehold.aspx Anonymkode: 5d827...874
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Så, det er lov å ha innekatt? Eller? Ser iallefall ut som mine odds med Kanini er ganske små :-/ Noen som har noen forslag? Anonymkode: fe429...563
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Jeg har aldri hatt kanin selv, men jeg har passet på en og jeg syntes ikke det ble noe særlig lukt annet enn litt i rommet den var i mens den var der. Møkk renser man selvsagt ut. Du har uansett ikke noe å tape på å søke. Anonymkode: 9a86a...33c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så, det er lov å ha innekatt? Eller? Ser iallefall ut som mine odds med Kanini er ganske små :-/ Noen som har noen forslag? Anonymkode: fe429...563 For studentboliger er det helt egne regler, så der kan man heller ikke ha innedyr selv om man ønsker det. De gode grunnene som det nevnes i kontrakt er garantert kun blinde- og servicehunder. Anonymkode: 2aaae...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så, det er lov å ha innekatt? Eller? Ser iallefall ut som mine odds med Kanini er ganske små :-/ Noen som har noen forslag? Anonymkode: fe429...563 Emmeline dommen kan ikke direkte overføres til studenthybel da det var snakk om borettslag. Anonymkode: 7d6c4...728 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Er dette en kanin du har vokst opp med?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 Psykisk syke kan også få disp dersom de kan sannsynliggøre at de trenger kjæledyr. Kaninen din må nok flytte til en gammel dame på landet. Men, seriøst: Er det ikke bare å gjøre kort prosess med den?? Anonymkode: 9ebc5...21c 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Psykisk syke kan også få disp dersom de kan sannsynliggøre at de trenger kjæledyr. Kaninen din må nok flytte til en gammel dame på landet. Men, seriøst: Er det ikke bare å gjøre kort prosess med den?? Anonymkode: 9ebc5...21c Idiot. Anonymkode: fe429...563 5
Knirke Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Kaningryte er faktisk ganske godt... Du kan IKKE ha kanin på en studenthybel. Da jeg leide via Studentsamskipnaden var det ikke engang lov med akvarium. Å lyve seg til en psykisk lidelse blir bare for dumt. Du må si nei til kaninen eller finne en privat utleier 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Idiot. Anonymkode: fe429...563 Jeg mente det helt seriøst! Du får ikke ha den på hybel, så hvis ingen andre kan ta den og den likevel er veldig gammel, så kan den da avlives? Anonymkode: 9ebc5...21c 4
Tvist Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente det helt seriøst! Du får ikke ha den på hybel, så hvis ingen andre kan ta den og den likevel er veldig gammel, så kan den da avlives? Anonymkode: 9ebc5...21c Hvorfor skal den avlives når den kan leve godt videre? Har ingen forståelse for et slikt syn, dyret har en verdi i seg selv og skal ikke måtte dø før sin tid. På lik linje med andre dyr. Hvorfor kan ikke kaninen bo der den er nå? Eier har tatt på seg forpliktelsen for et dyr, og skal så lenge det er mulig ta vare på dyret så lenge det lever - det må man ta hensyn til når man skaffer seg et dyr. Ellers må eier prøve å omplassere kaninen. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 5 minutter siden, Tvist skrev: Hvorfor skal den avlives når den kan leve godt videre? Har ingen forståelse for et slikt syn, dyret har en verdi i seg selv og skal ikke måtte dø før sin tid. På lik linje med andre dyr. Hvorfor kan ikke kaninen bo der den er nå? Eier har tatt på seg forpliktelsen for et dyr, og skal så lenge det er mulig ta vare på dyret så lenge det lever - det må man ta hensyn til når man skaffer seg et dyr. Ellers må eier prøve å omplassere kaninen. Den formaningen er litt sent å komme med nå. Anonymkode: 7d6c4...728 2
Tvist Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den formaningen er litt sent å komme med nå. Anonymkode: 7d6c4...728 Ja, men kanskje det kan f[ andre til å tenke seg om, eller kanineier til å tenke seg om neste gang han vil ha et dyr som lever i 10-20 år. 2
Nasse1 Skrevet 21. april 2016 #17 Skrevet 21. april 2016 8 timer siden, Tvist skrev: Ja, men kanskje det kan f[ andre til å tenke seg om, eller kanineier til å tenke seg om neste gang han vil ha et dyr som lever i 10-20 år. En kanin lever da ikke i 10-20 år...men ellers er jeg helt enig i at man skal tenke langsiktig når man tar på seg ansvar for et annet levende vesen. TS, kan du ikke legge ut en annonse på finn om omplassering. Finnes mange dyreglade personen som sikkert kan ta vare på kaninen selv om den er gammel 2
Tvist Skrevet 21. april 2016 #18 Skrevet 21. april 2016 2 timer siden, Nasse1 skrev: En kanin lever da ikke i 10-20 år...men ellers er jeg helt enig i at man skal tenke langsiktig når man tar på seg ansvar for et annet levende vesen. TS, kan du ikke legge ut en annonse på finn om omplassering. Finnes mange dyreglade personen som sikkert kan ta vare på kaninen selv om den er gammel Nei, en kanin lever i 8-10 år, men folk er for likeglade med andre dyr også (som f. eks katter som lever i 10-20 år) 3
ajarRun Skrevet 21. april 2016 #19 Skrevet 21. april 2016 Jeg hadde dyr i SiO, og jeg kjenner folk som hadde dyr i SiT. Ingen bryr seg. Ikke søk, da skaper du jo problemer. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #20 Skrevet 21. april 2016 15 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg hadde dyr i SiO, og jeg kjenner folk som hadde dyr i SiT. Ingen bryr seg. Ikke søk, da skaper du jo problemer. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Ærlig talt. Reglene er der for en grunn. Og nei, man får ikke tilgivelse dersom det blir oppdaget eller noen varsler om dyret. Man blir sagt opp. Anonymkode: 2aaae...ce0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå