AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Jeg og moren til mitt barn har hatt våre uenigheter vedrørende samværsavtale for vår datter. Med hjelp av FVK har vi likevel kommet fram til avtaler underveis. Vi har fått hjelp til at vi begge forstår hverandres ønsker, og vi har møttes på midten. Det vil si at i ''min uke'' bor hun hos meg onsdag-søndag. I ''mors uke'' har jeg henne på tirsdager. Dagen i mors uke er etter ønske fra moren. Etter jul begynte vår datter på håndball hver onsdag, og siden tilbudet ligger i vår naboby, så er det ca 50 minutters kjøring hver vei. Det er helt greit for meg å påta meg den oppgaven, så det er kun meg som kjører og er med på de turene. So far. So good. De dagene henter jeg henne fra skolen, lager middag, kanskje en halvtimes skolearbeid, og så resten av dagen går til trening og kjøring tur/retur. Vi er hjemme klokken 2000 og jeg kjører henne da til moren, og hun legger seg klokken 2100. Så til saken. Siden det likevel kun er meg som er sammen med henne på onsdagene, så spør jeg moren om vi enten kan bytte dag i hennes uke slik at jeg har henne på onsdager. Eller eventuelt at jeg har henne både tirsdager og onsdager i hennes uke (med en overnatting). Dette nekter mor å godta, og hun hevder at jeg er vanskelig fordi jeg foreslår dette. Så da spør jeg, hva er det ikke jeg forstår her? På onsdager i mors uke vil det jo kun være en time vår datter er der uansett. Hva er så vanskelig med å si at onsdager er hun hos meg da? Jeg er fleksibel i forhold til at vi bytter dag i mors uke, eller at jeg tar begge. Hvorfor stiller mor seg fullstendig på bakbenene av dette? Anonymkode: cb117...8aa 1
regine Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Hvordan kan vi vite det? Men for å svare seriøst: du har spurt, hun har sagt nei, så da lar du saken ligge. Verken du eller mor kan "overstyre" avtalen dere har uten at begge er enige. Her ønsker ikke mor å endre på avtalen dere har, men hun godtar at det er du som følger opp håndball, uansett hvem av dere jenta er hos på treningsdagen. Er ikke det greit? Så lenge samarbeidet fungerer, ville jeg iallfall ikke insistert på å lage noen sak ut av dette. Selv om du mener at det er "mer praktisk" eller hva som helst, så er det intet krav om at mor må være enig i dette. Og da har ikke du mer "rett" enn henne til å kreve endring. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Hun virker vanskelig. Når du uansett i praksis har ansvar for henne den onsdagen skulle det bare mangle at det legges opp til slik du ønsker. Det er jo faktisk best for alle parter. Anonymkode: 820f1...b64 9
Tekopper Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Fordi at om hun gir deg noe på papiret, så er det vanskeligere å ta det tilbake senere. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Det første jeg tenkte: 1. Hun ønsker ikke å bytte til onsdager fordi hun av en eller annen grunn trenger "fri" på tirsdager? 2. Hun får økonomisk støtte som forsvinner dersom du får en natt mer per 14 dager, eller du kan kreve å betale mindre barnebidrag? Anonymkode: f3a84...eaf 16
Gjest Juami Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, regine skrev: Hvordan kan vi vite det? Men for å svare seriøst: du har spurt, hun har sagt nei, så da lar du saken ligge. Verken du eller mor kan "overstyre" avtalen dere har uten at begge er enige. Her ønsker ikke mor å endre på avtalen dere har, men hun godtar at det er du som følger opp håndball, uansett hvem av dere jenta er hos på treningsdagen. Er ikke det greit? Så lenge samarbeidet fungerer, ville jeg iallfall ikke insistert på å lage noen sak ut av dette. Selv om du mener at det er "mer praktisk" eller hva som helst, så er det intet krav om at mor må være enig i dette. Og da har ikke du mer "rett" enn henne til å kreve endring. Mor sier nei ja, men hva med barnet? Jeg blir så provosert over foreldre som kun tenker på seg selv og sitt samvær. I deres samværsavtale virker det som det allerede er mye frem og tilbake for barnet. Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å la barnet få en dag ekstra hos far, for å få litt ro på seg, istedenfor å bare ligge en natt over hos far en uke, også tilbake igjen. Uansett så har far henne hele denne håndballdagen også, så skjønner virkelig ikke at mor mener at barnet absolutt skal ligge hjemme denne dagen. Jeg har stor forståelse for at barn i dag blir utslitt, med så mye frem og tilbake. La nå barnet få bestemme over akkurat denne ene dagen. Og jeg skjønner godt at mor godtar at det er far som følger opp håndball, i og med at det er 50 min reise hver vei. Syns far her er kjempe snill som gidder å gjøre det, hver gang, selv om det egentlig er mor sin dag. Syns veldig mange mødre bør skjerpe seg! Fedre også så klart, men jeg har inntrykk av at det er flest mødre som er vanskelig når det kommer til samvær.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 14 minutter siden, regine skrev: Men for å svare seriøst: du har spurt, hun har sagt nei, så da lar du saken ligge. Verken du eller mor kan "overstyre" avtalen dere har uten at begge er enige. Her ønsker ikke mor å endre på avtalen dere har, men hun godtar at det er du som følger opp håndball, uansett hvem av dere jenta er hos på treningsdagen. Er ikke det greit? Så lenge samarbeidet fungerer, ville jeg iallfall ikke insistert på å lage noen sak ut av dette. Selv om du mener at det er "mer praktisk" eller hva som helst, så er det intet krav om at mor må være enig i dette. Og da har ikke du mer "rett" enn henne til å kreve endring. Men ting endrer seg. En avtale som ble underskrevet når vår datter var 5, er jo ikke nødvendigvis riktig nå når hun er 8. Jeg er enig med deg at en avtale er en avtale, men etterhvert som et barn blir eldre, så er det vel barnets behov som bør stå i sentrum? 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun virker vanskelig. Når du uansett i praksis har ansvar for henne den onsdagen skulle det bare mangle at det legges opp til slik du ønsker. Det er jo faktisk best for alle parter. Anonymkode: 820f1...b64 Det er også mitt argument, kan ikke se at noen taper på å endre en dag. 13 minutter siden, Tekopper skrev: Fordi at om hun gir deg noe på papiret, så er det vanskeligere å ta det tilbake senere. Har tenkt den tanken, og for min del, så kan det om så stå i avtalen at onsdagene gjelder så lenge vår datter spiller håndball. For meg spiller ikke hvilken dag det er noen rolle. Det er jo siden jeg likevel er med henne på onsdager at jeg vil ha det med. Anonymkode: cb117...8aa
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første jeg tenkte: 1. Hun ønsker ikke å bytte til onsdager fordi hun av en eller annen grunn trenger "fri" på tirsdager? 2. Hun får økonomisk støtte som forsvinner dersom du får en natt mer per 14 dager, eller du kan kreve å betale mindre barnebidrag? Anonymkode: f3a84...eaf 1. Det kan godt hende, men jeg kan ta både tirsdagen og onsdagen i mors uke, om det er der skoen trykker. 2. Foreløpig har vi privat bidragsavtale, og om hun vil, så kan jeg godt skrive under på at om jeg får en natt mer, så er det likevel samme bidrag, om det er det hun ønsker. 9 minutter siden, Juami skrev: Og jeg skjønner godt at mor godtar at det er far som følger opp håndball, i og med at det er 50 min reise hver vei. Syns far her er kjempe snill som gidder å gjøre det, hver gang, selv om det egentlig er mor sin dag. Takk! Det er for meg bare fint å være med på fritidsaktivitet. Anonymkode: cb117...8aa 2
regine Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ting endrer seg. En avtale som ble underskrevet når vår datter var 5, er jo ikke nødvendigvis riktig nå når hun er 8. Jeg er enig med deg at en avtale er en avtale, men etterhvert som et barn blir eldre, så er det vel barnets behov som bør stå i sentrum? Anonymkode: cb117...8aa Men poenget er altså at for at avtalen skal endres så må dere BEGGE være enige i dette. Det kan godt være riktig at etter hvert som barnet blir eldre så bør avtalen endres. Men mor er åpenbart ikke enig i at det er behov for endring nå. Barnets behov sto forhåpentligvis i sentrum da dere inngikk avtalen for 3 år siden også. Jeg tenker at hvorfor i all verden lage bråk om noe så lite? Du følger opp barnet i forbindelse med en fritidsaktivitet, barnet er fornøyd, du er fornøyd og mor er fornøyd. Hva mer vil du? Ha rett? Få sympati om at mor er vrang fordi hun ikke gjør akkurat som du vil? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 4 minutter siden, regine skrev: Men poenget er altså at for at avtalen skal endres så må dere BEGGE være enige i dette. Det kan godt være riktig at etter hvert som barnet blir eldre så bør avtalen endres. Men mor er åpenbart ikke enig i at det er behov for endring nå. Barnets behov sto forhåpentligvis i sentrum da dere inngikk avtalen for 3 år siden også. Jeg tenker at hvorfor i all verden lage bråk om noe så lite? Du følger opp barnet i forbindelse med en fritidsaktivitet, barnet er fornøyd, du er fornøyd og mor er fornøyd. Hva mer vil du? Ha rett? Få sympati om at mor er vrang fordi hun ikke gjør akkurat som du vil? Er det ikke greit at rett er rett? Om jeg har henne på onsdager i mors uke, så har jeg henne på onsdager i mors uke. Jeg lager vel ikke bråk fordi at jeg vil at avtalen skal gjenspeile virkeligheten? Anonymkode: cb117...8aa 6
Lou Salome Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke greit at rett er rett? Om jeg har henne på onsdager i mors uke, så har jeg henne på onsdager i mors uke. Jeg lager vel ikke bråk fordi at jeg vil at avtalen skal gjenspeile virkeligheten? Anonymkode: cb117...8aa Men hvorfor? Hvis det ikke har betydning for det reelle samværet (eller har det det, er det den ekstraovernattingen du ønsker? Eller ønsker du å slippe tirsdagen?), det ikke har betydning for bidraget, det ikke har betydning for barnet, mor, eller deg? Hva er greia med at du vil ha det på papiret? Du sier jo alt er i orden uansett?
regine Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke greit at rett er rett? Om jeg har henne på onsdager i mors uke, så har jeg henne på onsdager i mors uke. Jeg lager vel ikke bråk fordi at jeg vil at avtalen skal gjenspeile virkeligheten? Anonymkode: cb117...8aa Jo, du gjør faktisk det. Fordi du er mest opptatt av at "rett skal være rett" som faktisk IKKE vil være "rett" overfor barnet. Fordi hun kommer til å bli skadelidende når du nå skal lage en stor diskusjon med mor ut av en endring som bare du vil ha. Du tenker for øvrig altfor snevert. Akkurat nå driver jenta med håndball, som tilfeldigvis faller på onsdager. Hva om hun slutter med det? Og hva om treningen flyttes til en annen dag - tirsdag f.eks? eller jenta vil begynne med noe annet som faller på en helt annen dag. Da må jo avtalen endres igjen, for "rett skal være rett". Hvis du syns det er fint å følge opp jenta på denne aktiviteten, på en dag som annenhver uke er "mors" dag, så fortsetter du med det. Uten noe større styr. Da får du tirsdag ettermiddag sammen med ungen som en vanlig ettermiddag, og så får du onsdagen som en "hobby"ettermiddag. Er ikke det fint da? Så lenge det varer? For det er stor sjans for at jenta etter hvert slutter på håndball og finner på noe annet.
Peter007 Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og moren til mitt barn har hatt våre uenigheter vedrørende samværsavtale for vår datter. Med hjelp av FVK har vi likevel kommet fram til avtaler underveis. Vi har fått hjelp til at vi begge forstår hverandres ønsker, og vi har møttes på midten. Det vil si at i ''min uke'' bor hun hos meg onsdag-søndag. I ''mors uke'' har jeg henne på tirsdager. Dagen i mors uke er etter ønske fra moren. Etter jul begynte vår datter på håndball hver onsdag, og siden tilbudet ligger i vår naboby, så er det ca 50 minutters kjøring hver vei. Det er helt greit for meg å påta meg den oppgaven, så det er kun meg som kjører og er med på de turene. So far. So good. De dagene henter jeg henne fra skolen, lager middag, kanskje en halvtimes skolearbeid, og så resten av dagen går til trening og kjøring tur/retur. Vi er hjemme klokken 2000 og jeg kjører henne da til moren, og hun legger seg klokken 2100. Så til saken. Siden det likevel kun er meg som er sammen med henne på onsdagene, så spør jeg moren om vi enten kan bytte dag i hennes uke slik at jeg har henne på onsdager. Eller eventuelt at jeg har henne både tirsdager og onsdager i hennes uke (med en overnatting). Dette nekter mor å godta, og hun hevder at jeg er vanskelig fordi jeg foreslår dette. Så da spør jeg, hva er det ikke jeg forstår her? På onsdager i mors uke vil det jo kun være en time vår datter er der uansett. Hva er så vanskelig med å si at onsdager er hun hos meg da? Jeg er fleksibel i forhold til at vi bytter dag i mors uke, eller at jeg tar begge. Hvorfor stiller mor seg fullstendig på bakbenene av dette? Anonymkode: cb117...8aa Onsdager I mors uke kjøreegenskaper du henne til treningen I tillegg til din uke.Er dette riktig forstått? Hvis det er slik kan vel mor være andre ansvarlig for trening I din uke? Dette ville være normalt. Vil ikke mor dette kan du bruke dette mot henne. Det er sansynligvis barnets beste at hun får dradd tom trening hver uke. Ut fra dette har du har god sak I en tvist. Jeg vil tro di vil vinne frem juridisk på jf.barneloven - barnets beste. Hva årsaken er at mor ikke vil bytte kan være todelt. Hun har planer tirsdagen. Hun vil tape barnebidrag om det blir nåde tirsdag og onsdag annenhver uke. Byttes det dag fra tirsdag til onsdag og ikke tirsdag annen hver uke blir bidrag likt. Hva det blir økonomisk kan du prøve I NAVav bidragskalkulator. Husk å bruke to år. Få med alt ekstra samvær og ferier. Men som.sagt I en rettstvist skal barnets beste veie tyngst. En samværsavtale er juridisk bindende I kun seks måneder. Etter dette kan ny avtale settes opp om begge er enige. Hvis ikke kan det innkalles ny mekling. En attest skrives ut til de som har møtt. Dette må til for å gå videre i saken juridisk. En god advokat ville skrevet et brev til mor og forklart barnet beste om mor ikke følger opp trening sin uke. Videre at onsdager I mors uke gir dårlig tid og stress for barnet. Jeg tror du har en god sak om du vil bruke energi på den. Dette hvis mor ikke følger opp treningen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Jaggu enig med far her, denne moren er jo bare vrang! Hele dagen er ungen sammen med faren, som også vil dette, hvorfor i himmelens navn skal da mor ha dette samværet på papiret? Rett SKAL være rett, er det far som gjør hele "jobben" en dag, ER det fars dag. Det er ingen grunn for å gå i vranglås for mor på dette. Anonymkode: f87e2...26f 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, regine skrev: Du tenker for øvrig altfor snevert. Akkurat nå driver jenta med håndball, som tilfeldigvis faller på onsdager. Hva om hun slutter med det? Og hva om treningen flyttes til en annen dag - tirsdag f.eks? eller jenta vil begynne med noe annet som faller på en helt annen dag. Da må jo avtalen endres igjen, for "rett skal være rett". Jeg ser egentlig ikke problemet. Man endrer en dag, og så kopierer man resten av avtalen. Det er ikke akkurat noen stor jobb å endre avtalen hvert halvår om det er behov for det. Sånn som du argumenterer, så kan folk like greit ikke ha avtaler. Det er vel helt normalt at en avtale endrer seg etterhvert når et barn blir større. 16 minutter siden, Lou Salome skrev: Men hvorfor? Hvis det ikke har betydning for det reelle samværet (eller har det det, er det den ekstraovernattingen du ønsker? Eller ønsker du å slippe tirsdagen?), det ikke har betydning for bidraget, det ikke har betydning for barnet, mor, eller deg? Hva er greia med at du vil ha det på papiret? Du sier jo alt er i orden uansett? Det med tirsdagen og overnatting i tillegg til onsdagen er jeg helt fleksibel på. Jeg vil gjerne, men om mor ikke vil det, så skal jeg ikke gjøre det til en kampsak. Det du sier med om jeg vil ha det på papiret. Så om det på papiret stod at jeg har samvær 15 netter i måneden, mens jeg i virkeligheten har 9, så skal det bare fortsette å stå slik? Grunnen til at jeg vil ha det på papiret er to ting. Fordi jeg vil at det som står på papiret skal være slik det er. Og den andre grunnen er at erfaring har lært meg at det enkleste er klare og tydelige avtaler, ellers så blir det gjerne rot og uenighet på et eller annet tidspunkt. Anonymkode: cb117...8aa 3
regine Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 8 minutter siden, Peter007 skrev: Onsdager I mors uke kjøreegenskaper du henne til treningen I tillegg til din uke.Er dette riktig forstått? Hvis det er slik kan vel mor være andre ansvarlig for trening I din uke? Dette ville være normalt. Vil ikke mor dette kan du bruke dette mot henne. Det er sansynligvis barnets beste at hun får dradd tom trening hver uke. Ut fra dette har du har god sak I en tvist. Jeg vil tro di vil vinne frem juridisk på jf.barneloven - barnets beste. Hva årsaken er at mor ikke vil bytte kan være todelt. Hun har planer tirsdagen. Hun vil tape barnebidrag om det blir nåde tirsdag og onsdag annenhver uke. Byttes det dag fra tirsdag til onsdag og ikke tirsdag annen hver uke blir bidrag likt. Hva det blir økonomisk kan du prøve I NAVav bidragskalkulator. Husk å bruke to år. Få med alt ekstra samvær og ferier. Men som.sagt I en rettstvist skal barnets beste veie tyngst. En samværsavtale er juridisk bindende I kun seks måneder. Etter dette kan ny avtale settes opp om begge er enige. Hvis ikke kan det innkalles ny mekling. En attest skrives ut til de som har møtt. Dette må til for å gå videre i saken juridisk. En god advokat ville skrevet et brev til mor og forklart barnet beste om mor ikke følger opp trening sin uke. Videre at onsdager I mors uke gir dårlig tid og stress for barnet. Jeg tror du har en god sak om du vil bruke energi på den. Dette hvis mor ikke følger opp treningen. Dette er bare tøv fra ende til annen. hvorfor i all verden skal far gå til rettssak, med alt det innebærer av kostnader, både økonomisk og ellers, fordi mor ikke ønsker å endre på en avtale? Far vil heller ikke ha noen god sak her, fordi det han gjør om han skulle være så dum at han setter i gang med noe slikt, er å vise at det er HAN som ikke evner å se barnets beste, fordi han lager konflikt av en filleting. Mor kan, på lik linje med far, spørre om å endre avtalen eller ikke. Men hun kan heller ikke kreve en endring, selv om hun mener at det er "mest praktisk". Akkurat samme situasjon er far i nå. Et alternativ er jo også her at mor sier greit, da tar hun over treningsansvaret på onsdager, da mister jo far tid med ungen. Eller at barnet sier hun vil slutte med treningen, fordi hun ser hvor mye bråk det blir av det. Og hva har man egentlig oppnådd da? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 10 minutter siden, Peter007 skrev: Onsdager I mors uke kjøreegenskaper du henne til treningen I tillegg til din uke.Er dette riktig forstått? Hvis det er slik kan vel mor være andre ansvarlig for trening I din uke? Dette ville være normalt. Vil ikke mor dette kan du bruke dette mot henne. Det er sansynligvis barnets beste at hun får dradd tom trening hver uke Det er riktig forstått ja. Jeg kjører alle onsdager. Og det er helt greit for meg at det er sånn. Takk for gode råd, håper jeg unngår advokat, men godt å vite at du vurderer at jeg har en god sak 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele dagen er ungen sammen med faren, som også vil dette, hvorfor i himmelens navn skal da mor ha dette samværet på papiret? Rett SKAL være rett, er det far som gjør hele "jobben" en dag, ER det fars dag. Det er ingen grunn for å gå i vranglås for mor på dette Takk for det, tenker likt, hvorfor skal det være forskjell på hva som er virkeligheten og hva som står på papiret? Rett skal være rett. Anonymkode: cb117...8aa
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #18 Skrevet 20. april 2016 4 minutter siden, regine skrev: Et alternativ er jo også her at mor sier greit, da tar hun over treningsansvaret på onsdager, da mister jo far tid med ungen. Eller at barnet sier hun vil slutte med treningen, fordi hun ser hvor mye bråk det blir av det. Og hva har man egentlig oppnådd da? Er du min eks eller? Om det ikke har vært klart ut fra det jeg har skrevet: mor ønsker at jeg kjører til og fra trening alle onsdager. Det er mors ønske at jeg også gjør det i ''hennes uke''. Anonymkode: cb117...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #19 Skrevet 20. april 2016 51 minutter siden, regine skrev: Men poenget er altså at for at avtalen skal endres så må dere BEGGE være enige i dette. Det kan godt være riktig at etter hvert som barnet blir eldre så bør avtalen endres. Men mor er åpenbart ikke enig i at det er behov for endring nå. Barnets behov sto forhåpentligvis i sentrum da dere inngikk avtalen for 3 år siden også. Jeg tenker at hvorfor i all verden lage bråk om noe så lite? Du følger opp barnet i forbindelse med en fritidsaktivitet, barnet er fornøyd, du er fornøyd og mor er fornøyd. Hva mer vil du? Ha rett? Få sympati om at mor er vrang fordi hun ikke gjør akkurat som du vil? Å kjære vene... Du virker som en vanskelig person. Anonymkode: 820f1...b64 3
regine Skrevet 20. april 2016 #20 Skrevet 20. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser egentlig ikke problemet. Man endrer en dag, og så kopierer man resten av avtalen. Det er ikke akkurat noen stor jobb å endre avtalen hvert halvår om det er behov for det. Sånn som du argumenterer, så kan folk like greit ikke ha avtaler. Det er vel helt normalt at en avtale endrer seg etterhvert når et barn blir større. Anonymkode: cb117...8aa Du er tydeligvis mest opptatt av å ha rett, uavhengig av hva det måtte gjøre med situasjonen til jenta. Når det er sagt, så skriver du at dere har hatt god erfaring med møter på FVK. Hvorfor ikke ta initiativ til et nytt møte der, for å diskutere litt større linjer, dvs. hva gjør dere med jentas fritidsaktiviteter og endring av avtale/bytting av dager. Sånn du legger det oppå nå, så ser du, som sagt, alt for snevert på det, fordi du bare ser situasjonen akkurat nå med håndball på tirsdager. Det vil være mye mer fruktbart om du og mor greide å finne en felles forståelse for hvordan fritidsaktiviteter skal løses. Uten at det, hver gang jenta skifter interesse eller interessen skifter dag, må bli en ny runde med krangel og bråk fordi "rett skal være rett". Det eneste du oppnår med det er at jenta slutter med alt, fordi hun ikke orker det stadige bråket mellom foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå