Gå til innhold

Dere som har barn i bhg, hva har de på seg i dette været?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det er over 10 grader? Har de stillongs under? Hvs går det med i barnehagen? Hva slags sko bruker de? Trengs det hansker i dette været? Og regnvotter?

Anonymkode: 81195...05b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakker om de 4-5 åringer, ikke de minste barna. 

AnonymBruker
Skrevet

Inneklær: Bukse/tights, tynn genser/topp og jakke over. Eller hverdagskjole med singlet under og ullstrømpebukse. 

Utendørs: Har akkurat tatt frem vårdressen nå. Hun har en ullgenser under dressen. Tynne hansker, lue/pannebånd og litt robuste joggesko med borrelås. Har aldri brukt regnvotter.

Anonymkode: be3b8...0ed

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inneklær: Bukse/tights, tynn genser/topp og jakke over. Eller hverdagskjole med singlet under og ullstrømpebukse. 

Utendørs: Har akkurat tatt frem vårdressen nå. Hun har en ullgenser under dressen. Tynne hansker, lue/pannebånd og litt robuste joggesko med borrelås. Har aldri brukt regnvotter.

Anonymkode: be3b8...0ed

Ok takk for svar :) 

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)

Noen dager stillongs, og bukse, event litt tykkere bukse, trøye og genser (tynn ull, eller bomull).

ute tar de ofte på fleesgenser, og tynn parkdress, eller jakke (avhengig om det er litt vått ute eller ikke).

vanter, eller fleesvanter, pannebånd eller tynn lue.

Har viking Goretexsko på beina http://m.babyshop.no/hobbit-mid-gtx-shoe-dark-blue-yellow/p/101367?country_override=NO&gclid=Cj0KEQjw0dy4BRCuuL_e5MeqmNABEiQAq8iNI_4y1sgiyICTv3Lmxzu25pbDr_aXkiOoW4V--uca90waAk2y8P8HAQ

Endret av Magnifiq
AnonymBruker
Skrevet

I dag har min 5-åring på seg en tynn bukse med ullongs under samt t-skjorte og tynn genser. Så har han en ganske tynn jakke over på vei til barnehagen og sannsynligvis det samme når de går ut og leker der siden det er ganske varmt og vindstille her i dag. Og joggesko.

I går var det en del vind, da hadde han tykkere bukse og tykkere jakke, ellers det samme. Er det litt vått ute har han ufôret dress i stedet for jakke, evt med fleecegenser under hvis temperaturen krever det.

Anonymkode: 28ec2...1e3

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I dag har min 5-åring på seg en tynn bukse med ullongs under samt t-skjorte og tynn genser. Så har han en ganske tynn jakke over på vei til barnehagen og sannsynligvis det samme når de går ut og leker der siden det er ganske varmt og vindstille her i dag. Og joggesko.

I går var det en del vind, da hadde han tykkere bukse og tykkere jakke, ellers det samme. Er det litt vått ute har han ufôret dress i stedet for jakke, evt med fleecegenser under hvis temperaturen krever det.

Ja også har han pannebånd eller tynn lue samt noen fingervanter som ligger i kurven hvis han skulle bli kald, men han vil i utgangspunktet ikke bruke dem siden ingen andre bruker sånt nå. :P

Skrevet

Ikke stilongs, men har i skapet så barnehagen kan vurdere om det trengs :) Har vanlig bukse og genser, pluss allværsjakke og pannebånd. I tillegg har vi vanter, regnvotter og parkdress hengende i barnehagen. 

Bruker goretexjoggesko på føttene.

Skrevet

Mine unger er veldig varme av seg, og når det begynner å bikke 5 grader kutter vi ut ullen. Så i 10 grader har de tights/bomullsbukse og tynn genser. Ute har de vårdress og evt. en ekstra tynn bomullsgenser og fleecebukse under om det blåser mye (noe det stort sett gjør her).

Lave gore-tex joggesko og bomullslue. Tror det er en stund siden de brukte votter, men muligens eldstemann bruker regnvotter innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen vår har de nå ryddet bort ullen og vinterdressen, og jeg har fått beskjed om at jeg må ha med fleecegenser som fireåringen kan ha på under regntøyet. De bruker regntøy/regndress ute nesten hver dag (bor i Trøndelag).

Han har mange andre gensere der, men det er tydeligvis bare fleece som duger... Så da må vi kjøpe nye klær til ham igjen.

Anonymkode: 8c385...366

AnonymBruker
Skrevet

Ja nå er det en litt vanskelig tid å kle de på synes jeg.. Sender med rikelig med skift og har forhørt meg litt med de ansatte i bhg hva som er greit å ha med og ikke :) 

Inneklær: Strømpebukse (ikke veldig tykk), bukse utenpå. T-skjorte/undertrøye og genser/fleecejakke. 

Ute: Foret regntøy hvis det regner. Overtrekksbukse hvis opphold og tørt + skalljakke. Har også tykk genser som de kan ha på under. Sherox hvis regn og litt fora tursko hvis opphold. Lue og hals.

Kan jo legge til at jentene mine er av den aktive typen som har veldig behov for å kunne bevege seg fritt og holder varmen godt. Er jo stor forskjell på det.. niesen min fryser feks fort og liker godt å sitte i sanden ol. å leke, så kun må kles bedre.

Anonymkode: c225b...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...