Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #1 Skrevet 25. oktober 2004 Jeg jobber i klesbutikk og får innmari vondt i beina av å traske rundt i butikken en hel dag. Det har blitt bedre enn det var før, men alikevel gjør det fremdeles vondt. Har noen noen gode tips som kan gjøre føttene mine litt gladere?
ringblomst Skrevet 25. oktober 2004 #2 Skrevet 25. oktober 2004 En dame jeg kjente som hadde jobbet i butikk i 20 år sa at det hjelper med litt hæl på skoen, men vet ikke om det funker.
Gjest Lea Skrevet 25. oktober 2004 #3 Skrevet 25. oktober 2004 Bytt sko et par ganger om dagen. Gjerne litt ulike skotyper og bruk GODE sko. I den forrige jobben min sto og gikk jeg gjerne 8-9 timer pr dag og byttet sko flere ganger om dagen (byttet mellom 2 par sko). Så fort jeg fikk en anledning, så satte jeg meg ned og tok av meg skoene, strakk og tøyde litt på føttene. Det hjelper også godt om du tar med den noen våtservietter (f.eks når du er en liten tur på do). Ta av deg skoene og sokkene og vask beina med våtservietten. Bruk gjerne en avkjølende krem etterpå hvis du er varm på beina. Selv liker jeg sandaler og sko som fort kan vippes av i noen sekunder og komme fort på igjen.
ivanka Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 ikke hæler, men skikkelig gode sportssko med skikkelig god demping er det eneste som hjelper. de bør i tillegg være lette.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2004 #5 Skrevet 26. oktober 2004 Legg bena høyt i lunsjpausen. Og om du går på hardt gulv, be om en dempende matte rundt stå-stedene (kasse/pakkedisk etc) om dere ikke allerede har det.
Arkana Skrevet 26. oktober 2004 #6 Skrevet 26. oktober 2004 Gå i en god skobutikk og fortell hva du jobber med og at du trenger gode sko, så hjelper de deg. Jeg gjorde det da jeg hadde sommerjobb på en restaurant og fikk verdens beste sko, hadde aldri vondt i bena. Apoteket har i tillegg slike "puter" du kan legge under tåballene som demper støtene, veldig bra. De ligger sammen med alt som har med føtter å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #7 Skrevet 26. oktober 2004 Hadde samme problemet selv da jeg jobbet i klesbutikk. Jeg gikk i sportsforretning og kjøpte meg ett par SKIKKELIGE sandaler (H2O), koster rett under 1000 lappen, men det var som å komme fra helvete til himmelen. Dette må du ta fatt i med en gang, ellers kan du risikere at det går utover ryggen. Ronja_80
Gjest Pamella (ikke innlogget) Skrevet 26. oktober 2004 #8 Skrevet 26. oktober 2004 Hei! Jeg hadde samme problemet helt til jeg kjøpte meg Spotec sandaler på army shop! De er kjempegode! De samme skoene gikk jeg med hver eneste dag hele dagen da jeg var backpacker i asia! Et knallbra kjøp! De koster 450 kr og er like gode etter 2 års bruk hver eneste dag på jobb. Pam
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #9 Skrevet 26. oktober 2004 Gode sko med myk såle er selvfølgelig lurt, ellers tror jeg at jeg kan trøste deg med at det blir bedre. Jeg gråt flere kvelder de første ukene jeg jobbet i butikken der jeg jobber nå for jeg hadde så vondt i føttene og leggene, men nå er det forsvunnet. Jeg tenker ikke over det, og synes det er rart at jeg hadde så vondt i begynnelsen. Men jeg synes fremdeles det er godt å slenge beina oppå en stol i lunsjen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå