AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hei! Reiser til USA om noen dager. Noen som har noen tips til hva som er lurt å kjøpe der? Norske krona er jo ganske svak nå, så shopping i USA er dyrt, men det er kanskje noe som er litt billigere alikevel? Tenker mest klær, sko, sminke og evt. elektronikk takk for tips! Anonymkode: 8b5fc...3db
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Elektronikk? Du vet at strømmen er annerledes over der? Anonymkode: 28a5f...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Jeg handlet stort sett bare fra amerikanske merker når jeg var i New York (feks nike, hollister, american eagle, abercrombie & fitch, pac sun, calvin klein, victoria secret, michael kors etc. og feks clinique og anastasia i kosmetikk). Anbefaler kosmetikkjeden Sephora, de har bonusprogram pluss gratis makeup veiledning i salongen. Fikk høre på Macys at europeiske kosmetikkmerker var billigere i Europa så det lønte seg å kjøpe amerikanske. Ellers fant jeg mye spennende på litt mer ukjente butikker som jeg gikk forbi enten på gata eller på kjøpesenter. Jeg vet også at det er mange som handler fra Apple der, men akkurat elektronikk så jeg ikke på selv. Jeg tittet innom lekebutikkene FAO Schwarz og Toys R Us (som hadde et gigantisk pariserhjul inne). Om du skal til NYC anbefaler jeg også restauranten Ellens Stardust. Anonymkode: f5d2f...3bf
tdm900 Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Glem elektronikk, det er samme pris eller dyrere utenfor Norge. Hvorfor det er slik aner jeg ikke, bare hørt av andre som reiser mye og er ute etter noe spesifikt hvor de har studert prisene.
funginger Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Hvis det er amerikanske merkeklær du MÅ ha(som de nevnt over) kan de være billigere i USA(evnt de finnes bare i USA), utover det er omtrent ingen ting billigere nå eller som lønner seg å kjøpe der. Det er så klart merker ol. du kun finner der, men det meste finner du tilsvarende i Europa.
Helena83 Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Denne tråden må jeg følge med på, jeg reiser til USA i mai og skal shoppe masse :D Aldri vært der før så jeg vet ikke hvilke butikker de har, har hørt at Sephora er bra så der skal jeg i alle fall innom
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Den 21. april 2016 at 8.37, Helena83 skrev: Denne tråden må jeg følge med på, jeg reiser til USA i mai og skal shoppe masse :D Aldri vært der før så jeg vet ikke hvilke butikker de har, har hørt at Sephora er bra så der skal jeg i alle fall innom "Shoppe masse". USA er ikke billig om dagen. Særlig ikke LA/New York. Lite å spare med dagens dollarkurs, med mindre du ser etter spesifikke varer du ville kjøpt i Norge for en høyere pris uansett. Anonymkode: e0549...897 2
Hmmmmmm Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Jeg syns iallefall at det er lenge siden new york var billig shopping plass. Levis rundt om kring i andre stater er ofte på tilbud. Har fått mange bukser så billig som 60 kr stk. Samme bukse koster 1000+ her.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 TS her. Tusen takk for svar alle sammen. Jeg opplever at klær og sko generelt er billigere enn i Norge. Ikke mye, men litt. Største fordelen er at du kan få tak i ting som ikke finnes i Norge. Også fått kjøpt meg IPhone til halve prisen av det den koster i Norge Vil nok ikke anbefalte noen å dra til USA bare for å shoppe, for det er ikke så billig, men hvis du er her alikevel, slik som jeg er, så kan du absolutt få med deg noen kupp hjem i kofferten! Kan jo legge til at jeg er i Michigan. Så shopper stort sett i Detroit, Chicago og Kalamazoo. Altså ikke de største byene. Er nok litt billigere her. Anonymkode: 8b5fc...3db
Gjest Holititten Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Klær er det ikke så mye å spare på lenger, bortsett singletter og andre basics i de billigste butikkene. Sminke sparer man masse på, feks så er Loreal og tilsvarende merker mye billigere i USA enn i Norge selv nå. I tillegg har de billigere merker enn det igjen, der du får mye for pengene. Designersminke er jeg usikker på om det er mye å spare på dog. Elektronikk kan være billigere, men en ting å huske på er at stikkontaktene er annerledes, så du trenger en adapter hver gang du skal bruke det i Norge om de har ledning. Har kjøpt en del rettetenger og krølltenger i USA, det har jeg spart mye på. Ellers er jo varer som er toll- og skattebelagte i Norge mye billigere der.
funginger Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Husk og at tollgrensa er på 6000 kr. Du får vel vurdere selv om det er "verdt" det å sjanse på å gå over grensa, hvis du vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå