Gå til innhold

Hvordan straffe barn for sengevæting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei av vaskingen og arbeidet. hva er en passende straff?

Anonymkode: 0b933...10f

Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Semydfe skrev (På 20.4.2016 den 0.52):

Kjære gud i himmelen, jeg håper av hele mitt hjerte at dette er en trolletråd!!!!!!!!

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Om sengevæting er et vedvarende problem, tar du barnet med til legen og får sjekket det. Det finnes hjelp å få. Der kan du også få resept på plastikklaken til å legge i sengen, slik at du sparer sengetøyet. Straffen tar du selv for at du ikke har rådført deg med legen før 

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 38
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Dette er bare tull. Helt motbydelig å ville straffe et barn for noe slikt! :scorpis:

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ta kontakt med helsesøster eller fastlegen og få han/hun til å forklare deg hvorfor og hva som skjer. La dem snakke med barnet og forklare at han/hun ikke har skyld i det og at det absolutt ikke er noe å skamme seg over. 

Anonymkode: 8b2ba...e97

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Om sengevæting er et vedvarende problem, tar du barnet med til legen og får sjekket det. Det finnes hjelp å få. Der kan du også få resept på plastikklaken til å legge i sengen, slik at du sparer sengetøyet. Straffen tar du selv for at du ikke har rådført deg med legen før 

Kjøp heller et vanlig tisselaken. Det ser ut som et vanlig laken, så barnet slipper å føle skam. 

Anonymkode: 8b2ba...e97

• Liker 6
Gjest Dwight
Skrevet

Er jo ikke rart barnet tisser på seg når du har så stressende og fiendlig holdning. De minste merkwmer sånt godt.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mammaen? At barnevernet kommer og gir opplæring i mammajobben. 

Anonymkode: 9b3c3...11c

• Liker 34
Skrevet

Ta på bleie og bruk tisselaken?

Gjest supernova_87
Skrevet

Om det ikke var åpenbart fra de svarene du allerede har fått: Man straffer ikke barn for å væte senga. 

Skrevet (endret)

feil.

Endret av Fuju
  • Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet

Hallo ta.  Du straffer IKKE  barn for ting de ikke har kontroll over. Du hjelper, veileder og søker all den hjelpen du kan få. Du trøster og du viser tålmodighet. Det er også Veldig vanlig at barna blir utrygge når vi blir stresset og tissen enda mer på seg. Du mener det sikkert godt, MEN du traumatiserer barnet med denne holdningen. 

Skrevet

Straff for dette var noe de gjorde i gamle dager, det gjelder slettes ikke nå! :daane:

Kjenner noen som har hatt samme prbl. men de vasket og stod på, skiftet og skiftet, trøstet og tok det pent. Nå er det slutt med sengevæting der. Ha stor dose tålmodighet med jenta/ gutten, det tar slutt selv om det føles forferdelig slitsomt innimellom!

AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle. bruke bleie?

Anonymkode: 7e6d9...b83

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At bv tar ingen fra deg.

Anonymkode: ef8a3...3f8

• Liker 1
Skrevet

Og en ting til: Hvor gammelt er barnet???

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt på bleie og vekket barnet om natten for å gå på do.

Anonymkode: d8364...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...