AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hei! Jeg lurte på om det er noen her som vet hva jeg gjør "feil" når jeg går fort. Alltid når jeg går fort, enten fordi jeg må rekke noe, eller går tur og skal øke tempo litt, får jeg veldig vondt i føttene. Det virker som jeg anstrenger de på noe vis, for det gjør liksom vondt akkuratt i bøyen oppå foten/vrista, i de senene som er i bøyen. Kan det være gå-stilen min som er feil? Hvem kontakter man for å sjekke ut noe sånt? Kiropraktor, fysioterapeut....? Takk Anonymkode: 2716d...9ae
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Den stilen som er rett er den som er naturlig for deg. Anonymkode: a97d5...5c9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurte på om det er noen her som vet hva jeg gjør "feil" når jeg går fort. Alltid når jeg går fort, enten fordi jeg må rekke noe, eller går tur og skal øke tempo litt, får jeg veldig vondt i føttene. Det virker som jeg anstrenger de på noe vis, for det gjør liksom vondt akkuratt i bøyen oppå foten/vrista, i de senene som er i bøyen. Kan det være gå-stilen min som er feil? Hvem kontakter man for å sjekke ut noe sånt? Kiropraktor, fysioterapeut....? Takk Anonymkode: 2716d...9ae Hvilken type sko bruker du de gangene du får vondt der du beskriver? Bruker du joggesko (eller annen type sko) med demping? Sko med demping er svært lurt å bruke for å unngå belastningsskader når man går på hardt underlag som asfalt, betong osv Anonymkode: 3200f...6af 1
StineN Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den stilen som er rett er den som er naturlig for deg. Anonymkode: a97d5...5c9 Det er ikke nødvendigvis riktig. Det er mange som går på seg ryggsmerter 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurte på om det er noen her som vet hva jeg gjør "feil" når jeg går fort. Alltid når jeg går fort, enten fordi jeg må rekke noe, eller går tur og skal øke tempo litt, får jeg veldig vondt i føttene. Det virker som jeg anstrenger de på noe vis, for det gjør liksom vondt akkuratt i bøyen oppå foten/vrista, i de senene som er i bøyen. Kan det være gå-stilen min som er feil? Hvem kontakter man for å sjekke ut noe sånt? Kiropraktor, fysioterapeut....? Takk Anonymkode: 2716d...9ae Fysioterapaut er nok et lurt sted å starte. Enkelte skobutikker kabn også sjekke dette, men de er mer interessert i at du skal kjøpe sko enn å fikse gangen din.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type sko bruker du de gangene du får vondt der du beskriver? Bruker du joggesko (eller annen type sko) med demping? Sko med demping er svært lurt å bruke for å unngå belastningsskader når man går på hardt underlag som asfalt, betong osv Anonymkode: 3200f...6af Det skjer uansett om jeg har joggesko eller vanlig sko. Når jeg blir bevisst på måten jeg går på, virker det som om jeg hever tærne, anstrenger de. Sånn man gjør når man går med sandaler for å hindre at den faller av foten. Når jeg da slapper av i tærne blir gangen min helt komisk, føler jeg løfter knærne veldig. Men er kanskje der feilen ligger, at jeg ikke løfter bena mine nok, derfor jeg blir anstrengt i ankelen? (Nei, jeg subber ikke med bena/skoene i bakken, hater den uvanen og lyden det gir) Men fysio burde jeg sjekke ut, takk for svar! Anonymkode: 2716d...9ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå