AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Jeg skal bruke termosene til å holde maten kald. Jeg ønsker tips om slike termoser som kan kjøpes i norske nettbutikker og/ eller norske fysiske butikker. På forhånd takk for svar! Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bruke termosene til å holde maten kald. Jeg ønsker tips om slike termoser som kan kjøpes i norske nettbutikker og/ eller norske fysiske butikker. På forhånd takk for svar! Anonymkode: f0bb5...91b Kan du være litt mer spesifikk? Hva mener du med "slike"? I hvilken situasjoner skal du bruke den? På tur eller jobb? https://www.xxl.no/hammarplast-sarek-1-0l-termos/p/1009652_1_style <- Denne ville jeg kjøpt. Endret 19. april 2016 av ambivalentReaction 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 50 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Kan du være litt mer spesifikk? Hva mener du med "slike"? I hvilken situasjoner skal du bruke den? På tur eller jobb? https://www.xxl.no/hammarplast-sarek-1-0l-termos/p/1009652_1_style <- Denne ville jeg kjøpt. Tusen takk for det svært gode rådet! Jeg skal bruke den flere plasser, og den du linket til er jo perfekt! I tillegg kunne jeg tenke meg en som har enda større åpning Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for det svært gode rådet! Jeg skal bruke den flere plasser, og den du linket til er jo perfekt! I tillegg kunne jeg tenke meg en som har enda større åpning Anonymkode: f0bb5...91b Hva skal du ha i den? Iskrem? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Hva skal du ha i den? Iskrem? Nei, ikke is, men annen mat som jeg ønsker å holde kjølig Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke is, men annen mat som jeg ønsker å holde kjølig Anonymkode: f0bb5...91b Du er så vag, hvis du sier hva du skal putte i den så kan det hende jeg finner deg en bedre egnet termos Men nå har jeg lyst til å kjøpe en termos og fylle den med softis slik at jeg kan spise softis hele dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Du er så vag, hvis du sier hva du skal putte i den så kan det hende jeg finner deg en bedre egnet termos Men nå har jeg lyst til å kjøpe en termos og fylle den med softis slik at jeg kan spise softis hele dagen. Jeg er uten kjøleskap for tiden, og ønsker en smart løsning for å holde flere typer mat avkjølt. Har du forresten sett en bra vinkjøler el.l. med lokk, som holder bra på kulden i flere timer dersom man putter noe frosset oppi? Anonymkode: f0bb5...91b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Du er så vag, hvis du sier hva du skal putte i den så kan det hende jeg finner deg en bedre egnet termos Men nå har jeg lyst til å kjøpe en termos og fylle den med softis slik at jeg kan spise softis hele dagen. Gjerne en slags termosbeholder, vinkjøler el.l. som har plass til litt pålegg, en boks smør + litt mer + kjøleelement el.l. Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er uten kjøleskap for tiden, og ønsker en smart løsning for å holde flere typer mat avkjølt. Har du forresten sett en bra vinkjøler el.l. med lokk, som holder bra på kulden i flere timer dersom man putter noe frosset oppi? Anonymkode: f0bb5...91b 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjerne en slags termosbeholder, vinkjøler el.l. som har plass til litt pålegg, en boks smør + litt mer + kjøleelement el.l. Anonymkode: f0bb5...91b Jeg aner ikke hva en vinkjøler er, jeg oppbevarer vinen min i posene de kommer i, og så drikker jeg de vanligvis før noe ytterlige tiltak er nødvendig. Hvor lenge har du tenkt å holde mat kald i termoser? Det høres fryktelig tungvindt ut... Du kan selvsagt kjøpe en kjøleboks og en termos, men da har du brukt 600 kroner på en ganske dårlig løsning, kjøper du flere termoser er det ennå nærmere et ekte kjøleskap. Det billigste kjøleskapet på Elkjøp koster 1300. Billigste fryseskap koster 1500 (hvis du er i Oslo kan du få mitt, men ikke før i mai). Hvis du ikke er fornøyd kan du levere dem tilbake innen 30 dager. Jeg ville ikke stolt på termoser, de blir varme fort. Selvsagt, kjøleboksen i et kaldt rom og termoser kan nok holde maten akseptabelt kald (mat må være under +4 for å oppbevares over tid). Problemet er at du ikke vet om temperaturen har gått opp, da kan maten bli dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Jeg aner ikke hva en vinkjøler er, jeg oppbevarer vinen min i posene de kommer i, og så drikker jeg de vanligvis før noe ytterlige tiltak er nødvendig. Hvor lenge har du tenkt å holde mat kald i termoser? Det høres fryktelig tungvindt ut... Du kan selvsagt kjøpe en kjøleboks og en termos, men da har du brukt 600 kroner på en ganske dårlig løsning, kjøper du flere termoser er det ennå nærmere et ekte kjøleskap. Det billigste kjøleskapet på Elkjøp koster 1300. Billigste fryseskap koster 1500 (hvis du er i Oslo kan du få mitt, men ikke før i mai). Hvis du ikke er fornøyd kan du levere dem tilbake innen 30 dager. Jeg ville ikke stolt på termoser, de blir varme fort. Selvsagt, kjøleboksen i et kaldt rom og termoser kan nok holde maten akseptabelt kald (mat må være under +4 for å oppbevares over tid). Problemet er at du ikke vet om temperaturen har gått opp, da kan maten bli dårlig. Tusen takk for at du hjelper meg så mye og tusen takk for tilbud om å få ditt! Jeg bor ikke i Oslo. Du har rett i at jeg heller burde investere i et kjøleskap, så da prøver jeg (i steden for å kjøpe termoser) å finne et rimelig og bra kjøleskap. Jeg skal se på det på Elkjøp. Tusen takk for at du også forklarte meg om det med temperaturer. Du er veldig snill og hjelpsom Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du hjelper meg så mye og tusen takk for tilbud om å få ditt! Jeg bor ikke i Oslo. Du har rett i at jeg heller burde investere i et kjøleskap, så da prøver jeg (i steden for å kjøpe termoser) å finne et rimelig og bra kjøleskap. Jeg skal se på det på Elkjøp. Tusen takk for at du også forklarte meg om det med temperaturer. Du er veldig snill og hjelpsom Anonymkode: f0bb5...91b Sjekk finn, folk kaster støtt og stadig fungerende kjøleskap/frysere, det kan godt hende du får det gratis. Bare vask det godt med klor og la det stå et døgn før du slår det på. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #12 Skrevet 19. april 2016 7 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvor lenge har du tenkt å holde mat kald i termoser? Det høres fryktelig tungvindt ut... Jo, du har rett i at det ville bli tungvindt. Jeg tenkte å bruke termosene som erstatning for kjøleskap i noen uker fremover, og bruke frossen mat som skal tines som "kjøleelement" 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Sjekk finn, folk kaster støtt og stadig fungerende kjøleskap/frysere, det kan godt hende du får det gratis. Bare vask det godt med klor og la det stå et døgn før du slår det på. Ok Takk for råd! Anonymkode: f0bb5...91b
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #13 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, du har rett i at det ville bli tungvindt. Jeg tenkte å bruke termosene som erstatning for kjøleskap i noen uker fremover, og bruke frossen mat som skal tines som "kjøleelement" Ok Takk for råd! Anonymkode: f0bb5...91b Å blande åpnet frossen mat med rå mat i en termos er definitivt ikke en god ide. Du kan feks aldri blande kjøtt og planter, og du vil helst ikke blande forskjellige typer kjøtt (med uåpnet emballasje går det vel, men hvordan får du uåpnede emballasjer inn i en termos?). Jeg kan se for meg noen løsninger for å holde mat kald, som ikke krever kjøleskap (grav ned i snø, oppbevar nedsenket i en elv, eller nedsenket i havet), men felles for alle er at de krever mye arbeid. Du kan også sjekke alle butikkene som selger kjøleskap og spørre om de har utstillingsvarer eller B-varer. Hvis du er søt og litt sjarmerende kan det også hende du kan få ansatt-rabatt hvis du spør om det. Det finnes også bruktbutikker ala Fretex som noen ganger selger hvitevarer, men jeg vet ikke om de har det i byen din. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #14 Skrevet 19. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Å blande åpnet frossen mat med rå mat i en termos er definitivt ikke en god ide. Du kan feks aldri blande kjøtt og planter, og du vil helst ikke blande forskjellige typer kjøtt (med uåpnet emballasje går det vel, men hvordan får du uåpnede emballasjer inn i en termos?). Jeg kan se for meg noen løsninger for å holde mat kald, som ikke krever kjøleskap (grav ned i snø, oppbevar nedsenket i en elv, eller nedsenket i havet), men felles for alle er at de krever mye arbeid. Du kan også sjekke alle butikkene som selger kjøleskap og spørre om de har utstillingsvarer eller B-varer. Hvis du er søt og litt sjarmerende kan det også hende du kan få ansatt-rabatt hvis du spør om det. Det finnes også bruktbutikker ala Fretex som noen ganger selger hvitevarer, men jeg vet ikke om de har det i byen din. Du har rett angående vanskelighetene med termos for mitt bruk. Utstillingsvare/ B-vare er en god ide! Tusen takk! Anonymkode: f0bb5...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå