milligilli Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Hei. Jeg er en gutt på 25år, å har valgt starte med å søke hjelp/tips/rådgivning på dette forumet ang en gammel sak, men som pågår enda ifølge av en høy bot. Jeg skal prøve å gjøre en lang historie kortest mulig, så jeg går rett på sak. Jeg har en bot på 350 000kr, da jeg gjorde mye dumme ting som ungdom, som blant annet innbrudd på noen type automater. Jeg ble straffet å fikk 6mndr i fengsel og den sky høye summen i bot. ( Dette er 5år siden). Jeg valgte å endre livet mitt, dro på avrusning, kutta all kontakt med kriminelle miljøer inkl vennene mine, utdannet meg som personlig trener osv. Endret meg selv 110% og livsstilen min. Jeg har fått diagnosen Hodgkin lymfekreft å er under cellegift behandling. Mitt spørsmål er om det er noe mulighet å få slettet denne boten, da jeg virkelig har trukket meg ut av det kriminelle miljøet jeg tidligere vanket i, fått meg 100% stilling jobb, kjæreste osv. Da denne boten hindrer meg i å utvikle meg enda mere til noe positivt enn hva jeg allerde har klart. Å føler det er veldig mye belastning for kroppen å ha denne boten hengendes over meg, og i tilegg være under cellegift behandling. Føler boten tar knekken på meg. Setter pris på all hjelp!
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Er du sikker på at det er en bot og ikke erstatting eller regress? Har aldri hørt om så høye bøter der det ikke er snakk om erstatningssaker. 3
milligilli Skrevet 19. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2016 Ja riktig, er jeg som forklarte meg dårlig. Er et erstatningskrav.
milligilli Skrevet 19. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Er du sikker på at det er en bot og ikke erstatting eller regress? Har aldri hørt om så høye bøter der det ikke er snakk om erstatningssaker.
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, milligilli skrev: Ja riktig, er jeg som forklarte meg dårlig. Er et erstatningskrav. Hvem betaler du det til?
milligilli Skrevet 19. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2016 Statens innkrevnings sentral. Men det var noen NSB-automater vi gjorde innbrudd på, så det er jo NSB som får erstatningen vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 9 minutter siden, milligilli skrev: Statens innkrevnings sentral. Men det var noen NSB-automater vi gjorde innbrudd på, så det er jo NSB som får erstatningen vil jeg tro. Nsb har nok forsikring, så du betaler til forsikringsselskapet deres. Du må nødvendigvis ha hatt en forsvarsadvokat den gang da du fikk dom for å betale erstatning. Ta kontakt der, men den som kjenner saken og deg. Men jeg tror ikke du skal ha så høye forventninger om å få,ettergitt et slikt erstatningskrav. Sånn er livet. Anonymkode: 84c95...21e 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Jeg skjønner at det er frustrerende å ha det hengende over seg, men du gjorde jo faktisk dette og ting har faktisk konsekvenser. Det er sikkert lov å spørre, men jeg tviler på at du kommer til å få det gjennom. NSB burde ikke sitte igjen med regningen fordi noe du gjorde, for et tap du påførte dem. Du lærer kanskje en dyrebar lekse nå om at ting har konsekvenser og man stilles til ansvar for det man gjør. Anonymkode: 870c5...ffa 2
Illuminatum Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nsb har nok forsikring, så du betaler til forsikringsselskapet deres. Du må nødvendigvis ha hatt en forsvarsadvokat den gang da du fikk dom for å betale erstatning. Ta kontakt der, men den som kjenner saken og deg. Men jeg tror ikke du skal ha så høye forventninger om å få,ettergitt et slikt erstatningskrav. Sånn er livet. Anonymkode: 84c95...21e Ville nok tippet at NSB er selvassurandør, slik at de ikke har noe forsikringsselskap. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 3 minutter siden, Illuminatum skrev: Ville nok tippet at NSB er selvassurandør, slik at de ikke har noe forsikringsselskap. De var i alle fall ikke selvassurandør da togvogner reiset på egenhånd fror noen år siden. Heller ikke i ulykken for noen år siden der folk ble alvorlig skadet i brann på toget. Anonymkode: 84c95...21e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Det kan du bare glemme. Eneste måte å få ettergitt på er tvungen gjeldsordning, og da må du være varig ute av stand til å betjene gjelden din. Anonymkode: e260e...5cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå