AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Jeg er så lei, klarer ikke slutte å spise godteri! Jeg har en BMI på rett under 22, så har ingen problemer med vekten. Problemet er at når jeg først spiser godteri så spiser jeg meg dårlig og er skamfylt og oppblåst i en dag eller to før jeg bare må ha noe søtt, så starter det igjen. Da jeg gikk gravid hadde jeg ikke søtsug overhodet, og følte meg mye bedre generelt. Ingen kvalme (utenom de 3 første månedene, gi meg styrke) og ingen skam. Noen som vil dele tips til hvordan klare å holde seg unna snop? 😥😤😧 Anonymkode: f754a...700
ajarRun Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Bli gravid igjen? Jeg bare slutter å kjøpe det. Hjelper å ikke gå på butikken i fylla eller sulten.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Vi går på prevensjon, så enda en graviditet er det nok (dessverre) flere år til jeg drikker ikke brus, er vel det eneste snopet jeg ikke er så glad i. Er det noen matvarer man kan spise istedet for godteri når søtsuget melder seg? Anonymkode: f754a...700
Polly Ester Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Pusse tenna er visstnok et tips som skal funke.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Frosne druer Kesam med frukt Fun light/saft zeroh gele Smoothie Iskakako Anonymkode: f7346...c76
Pringle Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Kanskje er det prevensjonen som lager søtsuget? Gå for gummi 1
Emalje Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Kanskje mer aktivt kose seg med MAT. Si til seg selv at "mmm, denne retten var god!". Lage salater, supper osv som er litt ekstra stas, med oliven eller fetaost eller mozzarella eller noe. Nei, tingene jeg nevnte er heller ikke slankekost i store mengder, men kan nytes i moderasjon! "Problemet" med godteri er jo at man ofte unner seg det som belønning, og ser på det som toppen av kos. Handler bare om å få et lite mindshift, og gjøre det samme med sunn mat! Husker det var en "trend" for noen år siden med polymåltidet, der vi satt og koste oss med mørk sjokolade, rødvin og hvitløk med håp om å forlenge levetiden! http://www.nrk.no/livsstil/forleng-livet-med-riktig-mat-1.1314413 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå