AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 På jus mes 4,5 i snitt ? Anonymkode: 4d475...9d1
Poserose Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Du kan gå inn på samordna opptak sine sider og sjekke hva snittet var ifjor. Det er ikke realistisk å håpe på en større endring enn 0,2 poeng i år.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Med så elendig skrfitsspråk så spørs det jo hvor riktig dette studie er for deg. Jurister skriver jo veldig mye. Anonymkode: d1e6b...475 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med så elendig skrfitsspråk så spørs det jo hvor riktig dette studie er for deg. Jurister skriver jo veldig mye. Anonymkode: d1e6b...475 Jeg ser selv at det var dårlig skrevet, mine norskkarakterer er ikke dårlige om du trodde det. Du turde viss ikke skrive dette som noe annet en anonym nei. Jeg bare tenker at 4,5 kan være realistisk om jeg skal søke jus en gang, nå går jeg i 9.klasse. Anonymkode: 4d475...9d1
Gjest Holititten Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser selv at det var dårlig skrevet, mine norskkarakterer er ikke dårlige om du trodde det. Du turde viss ikke skrive dette som noe annet en anonym nei. Jeg bare tenker at 4,5 kan være realistisk om jeg skal søke jus en gang, nå går jeg i 9.klasse. Anonymkode: 4d475...9d1 Skriftsspråket ditt er minst like dårlig i dette innlegget som i HI. Men det er ikke tema. Du går i 9.klasse, og har dermed 4 år igjen på å få gode nok karakterer til å komme inn. De karakterene du får nå og til neste år betyr ingenting i forhold til juss-studiene (annet enn at de kan hjelpe deg komme inn på riktig linje på vgs, men med 4,5 i snitt vil jeg ikke tro at du har noe problem med å komme inn på studiespesialiserende). Men nei, jeg tror ikke du kommer inn med 4,5 i snitt, i hvertfall ikke på de store universitetene. Men ingen grunn til bekymring, bare jobb hardt med skolen på vgs.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 6 minutter siden, Holititten skrev: Skriftsspråket ditt er minst like dårlig i dette innlegget som i HI. Men det er ikke tema. Du går i 9.klasse, og har dermed 4 år igjen på å få gode nok karakterer til å komme inn. De karakterene du får nå og til neste år betyr ingenting i forhold til juss-studiene (annet enn at de kan hjelpe deg komme inn på riktig linje på vgs, men med 4,5 i snitt vil jeg ikke tro at du har noe problem med å komme inn på studiespesialiserende). Men nei, jeg tror ikke du kommer inn med 4,5 i snitt, i hvertfall ikke på de store universitetene. Men ingen grunn til bekymring, bare jobb hardt med skolen på vgs. Du kunne kanskje bry deg litt mindre om hvordan jeg skriver og faktisk holde deg til tema. Jeg vet da at jeg kommer inn på studiespesialiserende men tenker nå på jusstudiet. Før du slenger kommenterer om hvor andre folk kan komme i livet burde du tenke hva det kan gjøre med folk. Anonymkode: 4d475...9d1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne kanskje bry deg litt mindre om hvordan jeg skriver og faktisk holde deg til tema. Jeg vet da at jeg kommer inn på studiespesialiserende men tenker nå på jusstudiet. Før du slenger kommenterer om hvor andre folk kan komme i livet burde du tenke hva det kan gjøre med folk. Anonymkode: 4d475...9d1 Du blir sikkert en fornuftig jurist.. Anonymkode: e3d11...65d 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Nei, 4,5 i snitt holder ikke til å komme inn på rettsvitenskap. Anonymkode: 9e5ca...319 3
Gjest Holititten Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne kanskje bry deg litt mindre om hvordan jeg skriver og faktisk holde deg til tema. Jeg vet da at jeg kommer inn på studiespesialiserende men tenker nå på jusstudiet. Før du slenger kommenterer om hvor andre folk kan komme i livet burde du tenke hva det kan gjøre med folk. Anonymkode: 4d475...9d1 Vet ikke om du leste hele kommentaren min, men nevnte det med språk kjapt (da du selv hadde kommentert det), før jeg skrev at det var utenfor tema, så det trengtes ikke å diskuteres videre. Deretter kom jeg faktisk med svar på spørsmålet ditt med mer. Så fokuser på det, du.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kunne kanskje bry deg litt mindre om hvordan jeg skriver og faktisk holde deg til tema. Jeg vet da at jeg kommer inn på studiespesialiserende men tenker nå på jusstudiet. Før du slenger kommenterer om hvor andre folk kan komme i livet burde du tenke hva det kan gjøre med folk. Anonymkode: 4d475...9d1 Du burde få deg litt hardere hud dersom du tenker å satse på rettsvitenskap hvor det florerer av studenter med spisse albuer. En liten kommentar på språket ditt bør ikke affisere deg nevneverdig. Klart, det er irriterende, men verre er det ikke. Ellers er det vel er det vel en fordel å trekke ut det relevante i et innlegg i stedet for å legge all energien din på sidespor som skrivefeil. Det er kun karakterene dine fra videregående som teller, så jeg forstår ikke hvorfor du har satt opp et snitt når du ikke engang har begynt på VGS. Dersom det er slik du ligger an nå bør du virkelig heve målene dine, siden dette er ikke godt nok for å komme inn på rettsvitenskap. Anonymkode: e436d...349 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Hallo, hun er 14 år, ikke vær så hard med henne. Det er fint at du tenker framover nå allerede, men du må nok få et høyere snitt enn 4,5, noe du har god tid til å ordne når du begynner på vgs. :-) Anonymkode: 8b344...77f
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Ikke med 4,5 i snitt. Bare å begynne og jobbe for bedre karakterer hvis det er juss du ønsker å gå!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Jeg hadde 4,8 i snitt på ungdomsskolen, men bedret meg på videregående og endte med ca 5,4 (hvis jeg husker riktig). I tillegg hadde jeg noen tilleggspoeng, og kom inn på jusstudiet i Oslo. Nå begynner dette å bli noen år siden, så jeg husker ikke inntakskravet da kontra inntakskravet nå. I tillegg er det vel enklere å komme inn på jusstudiet i Bergen eller Tromsø. Samtidig er det viktig å være realistisk. Jeg kjedet meg på ungdomsskolen, og vokste opp i et miljø hvor det ikke var status å være flink på skolen. Jeg er videre lite praktisk, og hadde lave karakterer i fag som gym og håndarbeid. Dette er det mindre av på videregående. Det krevde dermed ikke all verdens av meg å bedre en del av karakterene. Jeg ser det allerede er kommentert her, men norskkunnskapene dine ligger under det nivået man må kunne regne med for en ungdomsskoleelev med slike ambisjoner. Les masse litteratur! Anonymkode: 4e1b7...bfd 1
briannaa Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/15/poenggrenser_vara_hoved.html Sjekk poenggrensene fra i fjor! Så kan du evt prøve å forbedre karakterene/ta opp fag!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #15 Skrevet 21. april 2016 Den 19. april 2016 at 22.27, AnonymBruker skrev: Du kunne kanskje bry deg litt mindre om hvordan jeg skriver og faktisk holde deg til tema. Jeg vet da at jeg kommer inn på studiespesialiserende men tenker nå på jusstudiet. Før du slenger kommenterer om hvor andre folk kan komme i livet burde du tenke hva det kan gjøre med folk. Anonymkode: 4d475...9d1 Hvorfor tror du karaktersnittet ditt på ungdomsskolen har noe med snittet du trenger for å komme inn på rettsvitenskap å gjøre? Det er karaktersnittet du ender opp med etter _videregående_ som har betydning for hvilke studier innen høyere utdanning du kan bli tatt opp til. Så ikke tenk på karaktersnittet du har nå, det har ingenting med poenggrenser for høyere utdanning å gjøre. Anonymkode: 27c06...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå