Miklo Velka Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 For noen år siden fant jeg en oppskrift på hjemmelaget iskrem, som jeg hadde stor suksess med. Jeg er rimelig sikker på at jeg fant den på matprat.no, men skal ikke si for sikkert. Jeg vet at det finnes mange oppskrifter der ute, men ønsker å finne igjen akkurat denne, så hvis noen har tips så setter jeg pris på det. Husker ikke alle detaljene, men den inneholdt i alle vall vann, sukker, vaniljestang, fløte, eggeplommer. Noen som vet om denne?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Den er ikke fra Matprat.no, men kan det være denne? Den inneholder i alle fall alle ingrediensene du ramser opp. Anonymkode: 82458...1de
Miklo Velka Skrevet 19. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2016 Den ligner veldig, men jeg får ikke mengden av ingredienser til å stemme helt. Synes blant annet at det er alt for mye vann i oppskriften, men det kan jeg jo for så vidt bare forsøke å justere ned. For prøve den. Takk, hvem du nå enn er! :-)
Miklo Velka Skrevet 19. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2016 Første forsøk i kveld ble fullstendig mislykket. Jeg pisker eggeplommene, men når jeg skal spe i med sukkerlaken så stivner den umiddelbart, og det blir bare en klump sukkerstein. Noen som har forslag til hva jeg gjør feil?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Ikke det du spør etter, men dette er en veldig enkel og god is; 1 boks søt kondensert melk + 5-6dl kremfløte Så blander du inn smak etter eget ønske. http://www.matpaabordet.no/2014/05/09/vaniljeis-uten-iskremmaskin/ Anonymkode: b8940...156
Tvist Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg lager denne: http://www.tine.no/oppskrifter/desserter/is-og-sorbet/hjemmelaget-vaniljeis Men droppet vaniljestangen, og hadde banan og sjokoladebiter oppi. Fantastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå