AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Jeg og barnefar gikk fra hverandre for 4 år siden og var fra hverandre ett år. I julen 2013 skulle han feire med oss (ungene) som førte til at vi fikk snakket skikkelig ut etter ungene hadde lagt seg og vi bestemte oss for å prøve på nytt. Januar 2014 ringte jeg nav og meldte fra til de, og avsluttet alle stønader. Jeg merket dessverre fort at mange løfter som ble laget julaften ikke var hold i, men jeg hadde bestemt meg for å virkelig prøve. Jeg gikk på denne tiden tilbake på skolen for å fullføre utdannelsen min. Nå det siste året er det helt dødt mellom oss. Jeg føler ingenting annet enn vennskapelig kjærlighet for han. Jeg ønsker ikke lenger å være i dette forholdet. Vi krangler hver gang vi snakker sammen (ofte er kveldene våre helt i stillhet), han respekterer meg ikke i det hele tatt og jeg er virkelig ulykkelig. Jeg vet jo jeg også at jeg må ut av forholdet. Men saken er at jeg nå er lærling og har utbetalt ca 8000 i mnd. Dette er akkurat nok til å dekke husleie. Vi har to barn sammen, en på skole som bruker Sfo og en i bhg. Jeg har rett og slett ikke råd til å klare meg alene, og jeg er veldig redd for at nav ikke vil gi meg støtte i og med at jeg allerede har fått støtte tidligere for brudd med samme mann og vi har de samme barna. Føler meg så utrolig lei for at min lykke står på det økonomiske nå. Men jeg har rett og slett null sjans til å klare meg på lærlinglønn og to barn. Er det noen som vet noe rundt dette? Anonymkode: cd9dd...09f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Regler er regler og ingen i NAV kan nekte deg stønad fordi det eigjen er brudd med barnefaren. Anonymkode: 4f509...493
Peter007 Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Kan barna bo med far? Du kan bo billigere? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Tror den regelen til nav bare gjelder hvis du og barnefar har fått et nytt barn i prøveperioden. Sjekk ut og ikke ta noen unødvendige sorger på forskudd. Anonymkode: ba1d6...ffa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 1 time siden, Peter007 skrev: Kan barna bo med far? Du kan bo billigere? Hvorfor iallfall verden skulle de gjøre det?? Barna har det best hos mor. Anonymkode: 0fc59...18a
Jolene Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor iallfall verden skulle de gjøre det?? Barna har det best hos mor. Anonymkode: 0fc59...18a Hvorfor det egentlig? Klarer ikke menn å gi omsorg mener du? 3
Peter007 Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor iallfall verden skulle de gjøre det?? Barna har det best hos mor. Anonymkode: 0fc59...18a Her var nå situasjonen at mor ikke så muligheter om hun ikke får de nødvendige offentlige støtteordninger, hun har vært gjennom brudd med samme partner før og er student. Det er forskjell på støtteordninger når de har hatt brudd med samme partner før, og hvor mange samlivsbrudd generelt, om de får nytt barn sammen. Derfor er det nærliggende å spørre seg om det er andre muligheter. Men om TS.blir rammet under dette har jeg ikke sagt noe om. Men dette visste du kanskje ikke Så er de likeverdige foreldre og hvem har sagt at barn skal bo hos mor. Hvordan vet du at barn har det best hos mor her. Endret 20. april 2016 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Hei igjen. Ts her. Det er dessverre ikke aktuelt pr i dag at barna bor hos far. Både pga arbeidstider og personlig. Jeg har vært i møte med nav i dag og fikk fortalt at i og med at jeg ikke brukte opp "min kvote" som er på tre år, så kan jeg få de resterende to årene. Anonymkode: b83e2...d12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå