Gå til innhold

Brennkopper

Amber

Anbefalte innlegg

Datteren min tror jeg har fått brennkopper... men jeg er ikke sikker og det var ikke de på helse stasjonen heller.

Det er liksom bare to "kopper" som ser ut som to runde små kviser med bitte litt verk på. I løpet av tre dager er de ikke blitt værre eller bedre, selv med krem smøring flere ganger om dagen. Noen gode råd og tips?

I tillegg har hun vært utrolig slapp og ikke spist noe. Det lukter sterkt ille av munnen hennes, og jeg lurer på om det betyr halsbetennelse?

Det er vel ikke vanlig å bli så dårlig av brennkopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Polstre koppene slik at de ikke kan spre seg. Ta på tape eller plaster slik at evnt væske ikke kan smitte til andre deler av kroppen.

Smør på fucidin eller bacymucin(reseptfri) 1 gang daglig.

Ellers vet jeg ikke om det er brennkopper. Datteren min hadde masse, virkelig ille kopper, men var ikke syk på noe annet vis.

Se ned i halsen (bruk lommelykt) om hun har hvitt belegg (bakterier), har hun det er det nok halsbetennelse.

Ronja_80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkopper er veldig smittsomt, men det farligste ved det er ettersykdommene, bl a faren for infeksjon i sårene.

Det kan være vannkopper også, min sønn hadde bare to bittesmå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I følge legevakta her i byen anbefaler de ikke Fucidin lengre, da brennkopper-har blitt resistente/motstandsdyktige mot dette.

Fikk vite dette da min sønn hadde brennkopper for litt siden. Ble anbefalt å vaske 2-3 ganger daglig med Klorhexidin og smøre med Brulidin, som er reseptfri, være nøye med hygienen, klipp neglene korte og dekk til brennkoppene etter at de er smurt med Brulidin...

Var det ikke mulig å dekke til sårene, så måtte man gjøre dette 5 ganger daglig.

Men vi fikk likevel ikke helt dreisen på det, så enden på visa var at vi etter en uke med brennkopper og ikke tegn til bedring, fikk antibiotika. Og det tok knekken på brennkoppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...