AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Heisann. Er en jente som skal søke på BI nå tenker jeg, og ser at søknaden deres er åpen. Men hvordan får jeg søkt? Går inn "Søk på BI her" -> også kommer jeg inn på søkerwebben også velger jeg bachelorstudier -> også velger jeg by. Også står det veldig mange forskjellige sånn fag(markedsføring, finans etc). Skal jeg ta det som er 180 poeng? Håper noen har søkt der, fordi kommer til å stille et par spm hehe Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 180 poeng tilsvarer en bachelorgrad, så det er dette du velger, ja. Anonymkode: f0df5...223
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Du må jo velge den bacheloren du vil ta? BI har jo mange forskjellige bachelorgrader. Anonymkode: 80e81...e3a
nittenår Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 (endret) Først må du finne ut om det er en bachelor du vil begynne med. Du kan ta åstudium, som bedrifstøkonomi og markedsøkonomi tror jeg. Dette er studier som du kan bygge på etter endt år,til en Bachelor. Du må huske å sende inn vitnemål når du får det i juni Edit: Jeg går på BI, så bare still alle spørsmålene du måtte ha Endret 20. april 2016 av nittenår
Kragebein Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Tråden er ryddet for bruk av forumet i jobbsammenheng. Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Den 20.4.2016 at 10.34, nittenår skrev: Først må du finne ut om det er en bachelor du vil begynne med. Du kan ta åstudium, som bedrifstøkonomi og markedsøkonomi tror jeg. Dette er studier som du kan bygge på etter endt år,til en Bachelor. Du må huske å sende inn vitnemål når du får det i juni Edit: Jeg går på BI, så bare still alle spørsmålene du måtte ha Oja supert. Hvor i landet går du da? Og hvordan vil du si at miljøet er? Høres jo støtt og stadig "pappagutter" etc, om de som går der :). Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oja supert. Hvor i landet går du da? Og hvordan vil du si at miljøet er? Høres jo støtt og stadig "pappagutter" etc, om de som går der :). Anonymkode: d9c47...067 Jeg er ikke samme som du skrev til, men jeg har gått både på BI i Trondheim og i Oslo. Finnes et par pappagutter men de fleste er ikke sånn. Selv likte jeg Oslo best da det var mye større og MANGE folk, sånn jeg liker. I Trondheim var det mindre, og mindre klasser/folk i auditoriumene. Anonymkode: e1d47...79f
nittenår Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oja supert. Hvor i landet går du da? Og hvordan vil du si at miljøet er? Høres jo støtt og stadig "pappagutter" etc, om de som går der :). Anonymkode: d9c47...067 Jeg går i Tr.heim. Miljøet er så som så. Jeg er en ganske utdvent jente som aldri har hatt problemer med å få venner og bekjente, før jeg begynte på BI- haha. Det er litt min feil også d, Men du må være litt frampå, noe jeg ikke var, siden en av mine bedre venninner gikk sammen med meg. Men det er opp til deg selv Det er mye som skjer på Bi, mange arrangementer osv! Så sånn er miljøet på topp og man har muligheten til å få mange venner for livet. Ja det er noen pappagutter, men enda flere pappajenter! Altså, vær forberedt. Jeg går sammen med ei som sa " jeg brukte 250.000 på klær i fjor". Så det finnes noen sånne, men så er det noen som meg, som ikke bryr meg om motepress og ikke lever ut fra pappa sin lommebok, mao; det finnes noen å bli kjent med som er nogen lunde lik deg selv
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke samme som du skrev til, men jeg har gått både på BI i Trondheim og i Oslo. Finnes et par pappagutter men de fleste er ikke sånn. Selv likte jeg Oslo best da det var mye større og MANGE folk, sånn jeg liker. I Trondheim var det mindre, og mindre klasser/folk i auditoriumene. Anonymkode: e1d47...79f Okei høres bra ut. Men når man kommer inn der første dag, hva skjer da? Kommer jo med ukjente folk? Skal 200 elever inn i en sal? Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 1 minutt siden, nittenår skrev: Jeg går i Tr.heim. Miljøet er så som så. Jeg er en ganske utdvent jente som aldri har hatt problemer med å få venner og bekjente, før jeg begynte på BI- haha. Det er litt min feil også d, Men du må være litt frampå, noe jeg ikke var, siden en av mine bedre venninner gikk sammen med meg. Men det er opp til deg selv Det er mye som skjer på Bi, mange arrangementer osv! Så sånn er miljøet på topp og man har muligheten til å få mange venner for livet. Ja det er noen pappagutter, men enda flere pappajenter! Altså, vær forberedt. Jeg går sammen med ei som sa " jeg brukte 250.000 på klær i fjor". Så det finnes noen sånne, men så er det noen som meg, som ikke bryr meg om motepress og ikke lever ut fra pappa sin lommebok, mao; det finnes noen å bli kjent med som er nogen lunde lik deg selv Jeg skjønner Men spør deg også. Første dag som student, hvor møter man da? Kommer man i en klasse med totalt ukjente folk, og det er vel da man bør begynne å skaffe vennene? Er det på BI man leser? Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner Men spør deg også. Første dag som student, hvor møter man da? Kommer man i en klasse med totalt ukjente folk, og det er vel da man bør begynne å skaffe vennene? Er det på BI man leser? Anonymkode: d9c47...067 Først er man på en såkaldt "immakulering". Der rektor snakker og tidligere studenter. Er som et "velkommen". Her er alle unkjente for hverandre og det er første gang man møter sine medstudenter. Så starter fadderuken. her blir man delt opp i grupper- og det er mest trolig noen av disse du kommer til å bli god venn med resten av de evt. tre årene du skal ta en bachelor. Jeg regner med du vet hva fadderuken er Anonymkode: 7e1cf...f6f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 Man er ansvarlig for egen læring, som det heter. Så man lever der man vil. Men lurest å gå på forelsening som er noen dager i uken. Anonymkode: 7e1cf...f6f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #13 Skrevet 21. april 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først er man på en såkaldt "immakulering". Der rektor snakker og tidligere studenter. Er som et "velkommen". Her er alle unkjente for hverandre og det er første gang man møter sine medstudenter. Så starter fadderuken. her blir man delt opp i grupper- og det er mest trolig noen av disse du kommer til å bli god venn med resten av de evt. tre årene du skal ta en bachelor. Jeg regner med du vet hva fadderuken er Anonymkode: 7e1cf...f6f Aha. Men de man blir delt opp på fadderuken, er det sånn at man blir delt opp i folk som tar andre studier? Altså jeg tar f.eks finans ved BI, mens han andre i gruppa mi tar marked? Hvordan kan vi da henge sammen, om vi ikke er på samme forelsninger? Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #14 Skrevet 21. april 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er ansvarlig for egen læring, som det heter. Så man lever der man vil. Men lurest å gå på forelsening som er noen dager i uken. Anonymkode: 7e1cf...f6f Noen dager i uka? Skal man ikke møte man-fredag i forelsningene da? Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Den 21.4.2016 at 18.48, AnonymBruker skrev: Aha. Men de man blir delt opp på fadderuken, er det sånn at man blir delt opp i folk som tar andre studier? Altså jeg tar f.eks finans ved BI, mens han andre i gruppa mi tar marked? Hvordan kan vi da henge sammen, om vi ikke er på samme forelsninger? Anonymkode: d9c47...067 Er som oftest Økonomi sammen også markedsføring sammen ja.. Den 21.4.2016 at 18.48, AnonymBruker skrev: Noen dager i uka? Skal man ikke møte man-fredag i forelsningene da? Anonymkode: d9c47...067 Nei. Du har 4 forskjellige fag. Første semester hadde jeg skole tirs-tors Anonymkode: 7e1cf...f6f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er som oftest Økonomi sammen også markedsføring sammen ja.. Nei. Du har 4 forskjellige fag. Første semester hadde jeg skole tirs-tors Anonymkode: 7e1cf...f6f Skjønner. Hva pleier man å gjøre de dagene man ikke skal møte opp da? Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Hva pleier man å gjøre de dagene man ikke skal møte opp da? Anonymkode: d9c47...067 Man studerer på egenhånd. Det er det høyskole handler om. Egenstudie, ansvar for egen læring ( som på vgs) Anonymkode: 7e1cf...f6f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man studerer på egenhånd. Det er det høyskole handler om. Egenstudie, ansvar for egen læring ( som på vgs) Anonymkode: 7e1cf...f6f Så det er ikke sånn at om man ikke skal på forelsning til mandag, så skal man heller ikke møte opp på høyskolen, og heller velge å øve hjemme? Og på VGS må man møte, alle dager i uka. Anonymkode: d9c47...067
AnonymBruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er ikke sånn at om man ikke skal på forelsning til mandag, så skal man heller ikke møte opp på høyskolen, og heller velge å øve hjemme? Og på VGS må man møte, alle dager i uka. Anonymkode: d9c47...067 Korrekt Anonymkode: 7e1cf...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå