Gjest Daryl Dixon Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Jeg har leieboere og de har fått en baby, synes jeg bør gi dem en liten oppmerksomhet. Men jeg aner ikke hva.. Gir jeg til foreldrene eller babyen? Eller begge? Det er en gutt hvis det har noe betydning.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Til babyen En eventyrbok f.eks. Anonymkode: 439c0...70f
Ulrikke Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 I hovedsak noe til babyen. Vil du gi dem noe i tillegg, så er vel blomster koselig? Ville gått for enten klær, en fin eventyrbok/sangbok, barnehagesekk eller lekebiler/kosedyr. Den nyfødte trenger ikke allverdens nå, men jeg syntes det var koselig å få gaver som var ment litt fram i tid også! 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Hvis de "bare" er leieboere, tenker jeg at det f.x kan være en pysj til babyen (mange fine på f.x KappAhl) eller ganske enkelt blomster til foreldrene. Veldig hyggelig tenkt av deg, da, å gi en liten gave! Anonymkode: 1bfbc...d75 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Klær er en veldig vanlig barselgave De blir nok glade for noe som passer om noen måneder, de har jo sikkert fått og kjøpt masse som passer nå. Foreldrene kan få blomster. Jeg var på barselbesøk hos familie og hadde med en orkide og klær. Orkideen satte de sammen med de 8 andre orkideene de hadde fått Anonymkode: f1e7c...e80
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Vi hadde det omtrent motsatt for en liten stund siden, bare at vi er leieboerne. Men da hadde vi vært på "etterskudd" med å gi presanger til dem (vi har blitt overørst med det til jul, ungens bursdag etc), så jeg kjøpte en sånn myk "onepicedrakt" (har ikke det rette ordet for dette plagget, men det er disse nusselige, myke små heldekkende plaggene med hette på seg. Er ikke nødvendig å gi til foreldrene, synes jeg. Anonymkode: 57f03...12e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Jeg pleier å ta med en liten pysj/sparkedrakt/body til babyen, og hjemmebakt kake til foreldrene. (Som ikke skal spises når jeg besøker de, men som de kan spare og ha i fryseren til de får annet besøk) Anonymkode: 29f13...c5a
Gjest Daryl Dixon Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de "bare" er leieboere, tenker jeg at det f.x kan være en pysj til babyen (mange fine på f.x KappAhl) eller ganske enkelt blomster til foreldrene. Veldig hyggelig tenkt av deg, da, å gi en liten gave! Anonymkode: 1bfbc...d75 Det er et veldig ungt par og vil at de skal trives og ha det bra. De var bekymret for at jeg ville synes det var irriterende å ha en skrikende baby I hus, men det er absolutt ikke et problem for meg og vil de skal vite at den er velkommen. Da blir det en liten ting til baby og en blomsterkvast og hjemmebakte skolebrød til foreldrene. Så da må det bli bra 😊
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 En liten blomst til foreldrene og en liten gave til babyen? Hadde kjøpt en body og en bukse et sted. Anonymkode: a817c...968
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 10 timer siden, Daryl Dixon skrev: Det er et veldig ungt par og vil at de skal trives og ha det bra. De var bekymret for at jeg ville synes det var irriterende å ha en skrikende baby I hus, men det er absolutt ikke et problem for meg og vil de skal vite at den er velkommen. Da blir det en liten ting til baby og en blomsterkvast og hjemmebakte skolebrød til foreldrene. Så da må det bli bra 😊 Jeg vet at jeg hadde satt pris på det ihvertfall. Så utrolig hyggelig gjort av deg Anonymkode: 8b124...299 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Hvis du skal kjøpe klær, ikke kjøp noe som passer om noen måneder. Vi fikk masse klær da gutten vår ble født, klær som "passer om noen måneder". Vi fikk ikke brukt halvparten en gang. Takknemlig for alle gaver altså, men vi hadde heller satt pris på klær i mindre størrelser eller eventyrbok til babyen Anonymkode: 22e24...62d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Jeg er veldig glad i å strikke, så jeg gav strikkesokker og votter da leieboerne hos meg fikk baby i vinter. I tillegg hadde jeg kjøpt en liten "babypakke" med vaskekluter, babyolje og zink salve. Ikke noe fancy, bare sånn vanlig fra butikken. I tillegg har jeg gitt de veldig mye babytøy og utstyr, men det er jo fordi vi ikke trenger det mer og de gjerne ville ha det. Kommer ingen flere babyer her med det første, og alle jeg kjenner har det de trenger.. Anonymkode: 3514a...091 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal kjøpe klær, ikke kjøp noe som passer om noen måneder. Vi fikk masse klær da gutten vår ble født, klær som "passer om noen måneder". Vi fikk ikke brukt halvparten en gang. Takknemlig for alle gaver altså, men vi hadde heller satt pris på klær i mindre størrelser eller eventyrbok til babyen Anonymkode: 22e24...62d Enig! Tror alle tenker at de skal gi noe å vokse i, også ender man opp med et tonn med klær i str. 68 😁 Anonymkode: 3514a...091
Gjest Daryl Dixon Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i å strikke, så jeg gav strikkesokker og votter da leieboerne hos meg fikk baby i vinter. I tillegg hadde jeg kjøpt en liten "babypakke" med vaskekluter, babyolje og zink salve. Ikke noe fancy, bare sånn vanlig fra butikken. I tillegg har jeg gitt de veldig mye babytøy og utstyr, men det er jo fordi vi ikke trenger det mer og de gjerne ville ha det. Kommer ingen flere babyer her med det første, og alle jeg kjenner har det de trenger.. Anonymkode: 3514a...091 Den babypakka var ikke dum!
Vattenflaska Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 18 timer siden, Daryl Dixon skrev: Det er et veldig ungt par og vil at de skal trives og ha det bra. De var bekymret for at jeg ville synes det var irriterende å ha en skrikende baby I hus, men det er absolutt ikke et problem for meg og vil de skal vite at den er velkommen. Da blir det en liten ting til baby og en blomsterkvast og hjemmebakte skolebrød til foreldrene. Så da må det bli bra 😊 Blir helt varme av å lese dette Så utrolig hyggelig av dere
appelsinjuice Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 Det spørs jo hvor mye penger du vil legge i det, men det jeg satte mest pris på da vi fikk barn var: -Tepper, både av ull og bomull (dyrt: Teppe i ull fra Lillelam. Mellom: Bomullsteppe fra Polarn O. Pyret. Billig, men like bra: Teppe fra H&M) -Pysjer eller heldrakter uten hette og som har glidelås eller knepping hele veien slik at man slipper å dra de over hodet. -Omslagsbodyer og bukser (bodyer med "konvoluttåpning" som må dras over hodet er ingen vinner til nyfødte) Ellers får man aldri nok gulpekluter, og man behøver alltids babyolje (anbefaler Dr. Greve eller et merke som er svanemerket, for å unngå allergifremkallende stoffer) og Bepanthen og Inotyl (rumpesalver. Kjøpes på apoteket ) Ellers er ideen om hjemmebakst kjempefint, slik at de har noe å servere gjester. En annen ting jeg skulle ønske noen hadde tenkt på da vi fikk barn var å komme med middag på døra. De første dagene spiste vi bare brødskiver til middag, da vi ikke orket å lage noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå